کد خبر: 32352
A

رییس برنامه و بودجه خراسان شمالی خواستار شتاب بخشی به حل مشکلات گلستان شهر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی با بیان اینکه هنوز مشکلات زلزله زدگان شهرک گلستان بجنورد برطرف نشده است، اظهار کرد: باید دستگاه های اجرایی مربوطه کارها و اقدامات را شتاب بخشند.

رییس برنامه و بودجه خراسان شمالی خواستار شتاب بخشی به حل مشکلات گلستان شهر شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مجیدپور عیسی روز پنجشنبه در جلسه پرداخت تسهیلات به متقاضیان آسیب دیده در زلزله 23 اردیبهشت ماه سال جاری از مسئولان مربوط خواست تا حوزه شهرک گلستان را به جایی برسانند و اظهار کرد: دستگاه های مربوطه در این خصوص همت داشته باشند و مشکلات این حوزه را بزودی برطرف کنند.
به گزارش ایرنا هفت هزار واحد مسکونی در حوزه شهرک گلستان از ناحیه زلزله خسارت دیدند که از مجموع این تعداد چهار هزار و 310 واحد که به متقاضیان تحویل داده شده بود پس از خسارت زلزله برای دریافت کمک و تسهیلات بازسازی و تعمیرات اقدام کرده اند اما روند دریافت تسهیلات نیز کند است.
مابقی واحد های مسکونی به علت اینکه توسط انبوه سازان به متقاضیان واگذار نشده بود پس از زلزله نتوانستند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند که این امر هم اکنون به یک مشکل در این منطقه تبدیل شده است، انبوه سازن توان بازسازی خسارت بعد از زلزله را ندارند و افرادی که این واحد های مسکونی را نیز خرید کرده اند با این وضعیت تحویل نمی گیرند.
رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی با بیان اینکه تمامی واحد های آسیب دیده از زلزله باید تا آذرماه ساماندهی شوند گفت: بانک ها نیز به روند پرداخت تسهیلات سرعت ببخشند و همچنین روند ها را آسان سازی کنند.
پور عیسی از بانک های عامل خواست تا برای تسهیل در این امر نیرو و امکانات مورد نیاز را فراهم کنند و افزود: نباید روند کار کند باشد.
وی خواستار بررسی روند اجرایی بانک ها نیز شد و افزود: هم اکنون برای سرعت در کار ها و کمک به زلزله زده ها برای دریافت تسهیلات به موقع باید تلاش داشته باشیم و همچنین دستگاه های مربوطه نیز در این زمینه به کار ها سرعت بدهند.
وی با بیان اینکه فعالیت و روند در حوزه روستایی در بحث ساخت و تعمیر مسکن خوب است افزود: اما روند واحد های مسکونی شهری کند است و عملکرد بانک ها در این خصوص باید بیشتر شود چرا که هم اکنون تسهیلات ابلاغ شده اند باید به روند ها سرعت بدهیم.
به گزارش ایرنا در این نشست مدیران بانک ها، دستگاه های اجرایی مرتبط و فرمانداران به عملکرد و فعالیت خود در بحث کمک به زلزله زده ها پرداختند.
به گزارش ایرنا مجموعه مسکونی گلستان شهر بجنورد، بزرگترین پروژه مسکن مهر در خراسان شمالی است که هنوز آمار رسمی از تعداد ساکنان آن ارائه نشده است که در زلزله اخیر خسارت زیادی به این واحد ها پرداخت شد.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان در این استان، در زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال، بیش از 14 هزار و 500 واحد مسکونی در 77 روستا و 2شهر استان خسارت دیدند.
در این حادثه 2 هزار و 449 واحد در روستاها به علت شدت زلزله باید تخریب و نوسازی شوند و در شهرها نیز 2 هزار و 500 واحد باید تخریب شوند.
در روستاهای استان 2 هزار و 92 واحد مسکونی و در شهرها هفت هزار و 520واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیدا کرده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر