کد خبر: 35083
A

روستای آبگرمو به محدوده شهر دوگنبدان الحاق شد

فرماندار گچساران گفت: با تصویب شورای عالی شهرسازی، روستای آبگرمو به محدوده‌ شهری دوگنبدان ملحق شده و به‌زودی طرح جامع شهرسازی در آن اجرا خواهد شد.

روستای آبگرمو به محدوده شهر دوگنبدان الحاق شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالرحیم رحیمی روز چهار شنبه در جلسه الحاق روستای آبگرمو به شهر دوگنبدان گفت: بیش از 475 واحد مسکونی در محدوده این روستا قرار دارد که جمعیتی بیش از یکهزارو 800 نفر در آن ساکن هستند.
وی بیان کرد: از این تعداد واحدهای مسکونی برای بیش از 200 مورد پروانه مسکونی صادر شده و 245 واحد مسکونی دارای قدمت بیش از 10 سال است که فاقد پروانه ساخت هستند.
رحیمی ابراز کرد: بیش از هشت میلیارد ریال تاکنون از سوی دهیاری در این روستا هزینه شده است.
وی ادامه داد: این میزان اعتبار در زمینه جدول گذاری، زیر سازی و آماده سازی معابر، کانال هدایت سیلاب، ساخت 35 دهنه پل فلزی و آسفالت معابر هزینه شد.
فرماندار گچساران تصریح کرد: 262 نفر از اهالی روستای آبگرمو برای دریافت تسهیلات بهسازی واحدهای مسکونی خود تشکیل پرونده داده‌اند که 186 نفر تاکنون موفق به دریافت تسهیلات از بنیاد مسکن شدند.
وی گفت: 320 متر کانال هدایت سیلاب، 9 هزار و 500 متر زیرسازی، 9 هزار و 100 متر جدول گذاری و 24 هزار و 700 متر مربع آسفالت با اعتباری بیش از 11 میلیارد ریال در این روستا از سوی اداره بنیاد مسکن انجام گرفت.
رحیمی ابراز کرد: همچنین بنیاد مسکن 55 قطعه زمین به ساکنان این روستا واگذار کرد.
فرماندار گچساران گفت: باتوجه به اینکه روستای آبگرمو به شهر الحاق شد شهرداری موظف است بر ساخت سازهای این منطقه نظارت داشته باشد.
رحیمی تصریح کرد: ساکنان آبگرمو باید برای انجام کارهای قانونی و ساخت و ساز و خدمات رسانی به شهرداری دوگنبدان مراجعه نمایند.
روستای یک هزار و 800 نفری آبگرمو در یک کیلومتری شمال شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد دارای 90 روستای دارای سکنه با بیش از 26 هزار نفر جمعیت است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر