کد خبر: 47558
A
دیده بان ایران آخرین گمانه زنی ها درباره تغییر تیم اقتصادی دولت را بررسی می کند ؛

ریاست بانک مرکزی و وزرای صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، کار، رفاه و تامین اجتماعی و راه و شهر سازی تغییر می کنند/ طیب نیا یا دیواندری در بانک مرکزی، تاجگردون، افخمی و مونسان وزرای جدید در تیم اقتصادی دولت

بر اساس آخرین گمانه زنی ها از تغییر تیم اقتصادی دولت قرار است در طی هفته های آتی ریاست بانک مرکزی تغییر کند همچنین قرار است رئیس جمهور وزرای صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، کار، رفاه و تامین اجتماعی و وزارت راه و شهر سازی تغییر دهد.

ریاست بانک مرکزی و وزرای صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، کار، رفاه و تامین اجتماعی و  راه و شهر سازی تغییر می کنند/ طیب نیا یا دیواندری در بانک مرکزی، تاجگردون، افخمی و مونسان وزرای جدید در تیم اقتصادی  دولت

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  به دنبال وعده های مکرر رئیس جمهور  در گذشته و پس از  دیدار امروز با فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی  گزینه های برای تغییر تیم اقتصادی مطرح شده اند . بر اساس اظهارات چند تن از نمایندگان مجلس پس از جلسه امروز با رئیس جمهور احتمال تغییرات در کابینه دوازدهم طی هفته های آتی بیش از گذشته احساس می شود.

 

بر اساس آخرین گمانه‌زنی‌ها در مورد تغییرات در ترکیب کابینه دوازدهم آغاز شده است به نظر می‌رسد که تعدادی از وزرا خداحافظی می‌کنند و احتمالا برخی دیگر هم جابه‌جا می‌شوند

.

بانک مرکزی: علی طیب نیا و علی دیواندری

 

حسن روحانی قرار است ریاست بانک مرکزی را تغییر دهد  در این تغییر گزینه های چون علی طیب نیا وزیر سابق اقتصاد و علی دیواندری معاون فعلی بانک مرکزی جزو گزینه های مطرح تصدی این پست هستند. براساس اطلاع منابع موثق صحبت هایی هم با هر دو گزینه شده است.

 

علی طیب نیا؛ وزیر سابق اقتصاد در دولت یازدهم، دارای دکترای اقتصاد است. در حال حاضر وی با مرتبه علمی دانشیار در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران مشغول به فعالیت علمی است. گزینه دیگر مطرح شده علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی و مدیر عامل سابق بانک ملت است. بر اساس شنیده ها می توان دیواندری را یکی از گزینه های جدی بانک مرکزی به شمار آورد. حال باید دید از میان این دو گزینه کدام یک در دولت دوازدهم تصدی ریاست بانک مرکزی را عهده دار خواهند شد.

غلامرضا تاجگردون گزینه وزارت اقتصاد

 

منابع خبری دیده بان ایران  از تغییر قریب الوقوع وزیر اقتصاد وزیر اقتصاد گزارش می دهند . براساس شنیده ها  قرار است غلامرضا تاجگردون جایگزین کرباسیان در وزارت اقتصاد شده و هدایت این وزارتخانه را عهده دار شود. تاجگردون سیاست‌مدار اصلاح طلبی است که سابقه حضور در سازمان برنامه و بودجه را در کارنامه دارد او هم‌اکنون بعنوان نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس فعالیت می‌نماید.

 

در بررسی سوابق تاجگردون می توان به معاونت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت هشتم(دولت اصلاحات ) و نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گچساران و باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد  اشاره کرد.

 

شریعتمداری  گزینه وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی

 

بر اساس شنیده های دیده بان ایران، پس از تصمیم گیری هیئت دولت مبنی بر تفکیک وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی علی ربیعی از این وزارتخانه خواهد رفت و محمد شریعتمداری وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت جایگزین علی ربیعی در این وزارتخانه خواهد شد.

 

افخمی  گزینه وزارت صنعت، معدن و تجارت

بر اساس آخرین گمانه زنی در خصوص تغییر در تیم اقتصادی دولت ؛ وزیر صنعت و معدن جای خود  را علی اشرف افخمی مدیر عامل فعلی بانک صنعت و معدن می دهد. ظاهرا قرار است شریعتمداری جایگزین علی ربیعی شود. 

 

افخمی دانش‌آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی است. از دیگر سوابق مدیریتی و اجرایی گزینه وزارت صنعت می‌توان به: مدیرعاملی سازمان صنایع ملی ایران، معاونت وزیر صنایع و معادن، معاونت وزیر کار و امور اجتماعی، قائم‌مقام رئیس سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

 

مونسان گزینه وزارت راه و شهر سازی

 

بر اساس  این گزارش قرار است علی اصغر مونسان معاون رئیسجمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جایگزین  عباس آخوندی در وزارت راه و شهر سازی شود. مونسان تحصیلات خود را در رشته عمران به پایان برده و در کارنامه خود مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش را بر عهده داشته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر