کد خبر: 51368
A

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی: دولت هرچه سریع‌تر وزرای پیشنهادی کار و اقتصاد را معرفی کند/ به معاهدات و کنوانسیون‌ها به‌صورت سیاه‌وسفید نگاه می‌کنیم

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی، گفت: متاسفانه به معاهدات و کنوانسیون‌ها به‌صورت سیاه‌وسفید نگاه می‌کنیم درصورتی‌که به این شکل نیست. الحاق به این کنوانسیون‌ها هم فرصت را برای ما ایجاد می‌کند و هم ممکن است که چالش‌هایی را ایجاد کند.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی: دولت هرچه سریع‌تر وزرای پیشنهادی کار و اقتصاد را معرفی کند/ به معاهدات و کنوانسیون‌ها به‌صورت سیاه‌وسفید نگاه می‌کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ فرید موسوی نماینده تهران و نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تأخیر دولت در معرفی وزرای اقتصاد و کار، گفت: انتظار داریم که دولت سریع‌تر تکلیف این وزارت خانه‌ها را در آستانه شروع دور جدید اعمال محدودیت‌ها بر اقتصاد کشور روشن و مشخص کنند.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: سریعاً باید تکلیف وزرای دو وزارتخانه کار و اقتصاد مشخص شود که به‌صورت مقتدر و قوی این وزارتخانه‌ها بتوانند برای شرایط فعلی برنامه‌ریزی کنند. شرایط کنونی شرایط عادی نیست که ما بخواهیم با این سازوکارهای عادی تصمیم‌گیری کنیم.

موسوی همچنین با تاکید بر لزوم تصویب fatf در مجلس، گفت: بسیاری از کشورها به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم ملحق شده‌اند. در مجلس مصالح ملی و مصالح مردم را مدنظر قرار دادیم و با توجه به آن تصمیم‌گیری کردیم.

او تاکید کرد: متاسفانه به معاهدات و کنوانسیون‌ها به‌صورت سیاه‌وسفید نگاه می‌کنیم درصورتی‌که به این شکل نیست. الحاق به این کنوانسیون‌ها، هم فرصت را برای ما ایجاد می‌کند و هم ممکن است که چالش‌هایی را ایجاد کند. برخی از مخالفان به یک بخش‌هایی از مفاد کنوانسیون‌ها اشاره می‌کنند که شاید موضوعیتی نداشته باشد.

این نماینده مجلس گفت: در واقع باید به این معاهده‌ها و کنوانسیون‌ها به‌صورت یک بسته نگاه کنیم. از سوی دیگر با توجه به اینکه یکی از الزامات روابط مالی و بانکی بین‌المللی تصویب fatf است یک سؤال جدی من از مخالفان این است که اگر آن را قبول نکردیم جایگزین چیست؟ اما من هنوز پاسخی از آن‌ها دریافت نکرده‌ام./اعتمادآنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر