کد خبر: 98507
A

پای سرمایه گذار مشکوک سینما به قمار هم باز شد/ سلطان بیت کوین ایران کیست؟

ریحانه پارسا با یک افشا گری مدعی شده که ع.س، در رابطه با درگاه های بانکی کشور، فعال است و یکی از سرمایه گذاران بیت کوین نیز محسوب می شود. ریحانه پارسا درباره ع.س گفته که او از جمله سرمایه گذاران فیلم های جشنواره فیلم فجر امسال بوده و احتمالا منابع خبری و رسانه های رسمی صلاح ندیدند که به موضوع ع.س وارد شوند.

پای سرمایه گذار مشکوک سینما به قمار هم باز شد/ سلطان بیت کوین ایران کیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ ریحانه پارسا هنرپیشه سینما و تلویزیون ایران که از اواسط تابستان امسال به استانبول ترکیه مهاجرت کرده و با کشف حجاب و افشاگری در لایو زنده با مسیح علی نژاد، همچون مهناز افشار، خبر از مهاجرت بی بازگشت به ایران داد، اخیرا در پستی اینستاگرامی، از فردی به نام «ع.س» سخن گفت.

ریحانه پارسا در اینستانوشته خود مدعی شده که ع.س، در رابطه با درگاه های بانکی کشور، فعال است و یکی از سرمایه گذاران بیت کوین نیز محسوب می شود. ریحانه پارسا درباره ع.س گفته که او از جمله سرمایه گذاران فیلم های جشنواره فیلم فجر امسال بوده و احتمالا منابع خبری، صلاح ندیدند که به موضوع ع.س وارد شوند. افشاگری اینستاگرامی ریحانه پارسا ظرف ۱۲ ساعت با ده ها هزار لایک و هزاران کامنت هوادارانشان که این روزها از مرز ۱ میلیون دنبال کننده فراتر رفته است، مواجه شد.

سجاد خواجه علیجانی

به نظر می رسد فردی که ریحانه پارسا از وی به عنوان ع.س نام برده است، جوان معروفی به نام سجاد خواجه علیجانی است. فردی که در سال های اخیر از وی ایشان به عنوان سرمایه گذار جوان و پولدار فیلم های سینمایی یاد می شود و در حوزه ارزهای دیجیتال نیز سابقه زیادی دارد. سلفی سلبریتی ها از رامبد جوان و همسرش تا محمدرضا گلزار نشان می دهد که سجاد خواجه علیجانی ارتباط نزدیکی با سلبریتی های سینمای ایران دارد.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی در ۱۸ تیر ماه سال نود و هشت نوشت که پای سرمایه گذار مشکوک به دنیای تئاتر ایران هم باز شد. ورود پول های مشکوک به ساخت و تولید فیلم های سینمایی و سریال های شبکه نمایش خانگی در سال های اخیر سبب شده تا رسانه ها روی سرمایه گذاران و تهیه کنندگان فیلم ها و سریال های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی حساس شوند.

 

سجاد خواجه علیجانی در کنار همسرش در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران در دی ماه سال ۱۳۹۷

افتضاح سید محمد امامی و سید محمد هادی رضوی (داماد وزیر تعاون حسن روحانی) در دادگاه رسیدگی به مفاسد بانک سرمایه در سال های اخیر سبب شده تا این دو محکوم به حبس و رد مال، به عنوان تهیه کننده سریال شهرزاد، از عوامل ورود پول کثیف به صنعت سینما و تلویزیون ایران باشند. حال س.ع نیز به روایت تسنیم، به این قافله پیوسته است. سامانه ستاره ۱۷۰ مربع گویا متعلق به سجاد خواجه علیجانی است.

پولسازی برای سینما از در مغازه یک نصاب ویندوز عنوانی است که سایت مشرق نیوز درباره احسان خواجه علیجانی در سال ۹۸ روایت کرد. احسان خواجه علیجانی احتمالا از طریق معاملات بیت کوین، به ثروت خوبی رسیده و تلاش کرده از طریق کارآفرینی دیجیتالی و هنر، کسب و کاری برای خودش دست و پا کند و مسیر برای او در سرمایه گذاری فیلم و سریال، هموار شده است. فیلم ما همه با هم هستیم از جمله سرمایه گذاری های آقای س. ع جوان است.

سجاد خواجه علیجانی فرزند رضا طبق ابلاغیه ۵۱۲/۲۶ شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفر دو درگز نسبت به شکایت سید محمد مقدسی فرزند علی متهم به کلاهبرداری شده بود. موضوعی که مربوط به سال ۹۷ است و احتمالا تا کنون رسیدگی به اتهامات وی برگزار شده است. در اسفند سال ۱۳۸۹، شرکت مسئولیت محدودی توسط آقای سجاد خواجه علیجانی در حوزه رایانه و فناوری اطلاعات در تهران ثبت می شود که مسیر را برای درآمد زایی وی هموار می کند.

سجاد خواجه علیجانی کارش را در سال ۹۸ با کافی نت آغاز کرد و سپس شرکت گلپا رایان ویستا را تاسیس کرد و سپس شرکت گلپا تجارت جهانی ایرانیان را ثبت می کند و با شهناز اعظمی همکاری می کند.

خواهر وی (معصومه خواجه علیجانی )، ۳۰ خرداد ۹۸ به مدیرعاملی شرکت افکار ایرانیان هوشمند، از مالکان اپ «برنده باش» منصوب می شود. محسن مشایخی به همراه سجاد خواجه علیجانی ، اسپانسر مسابقه «برنده باش» شبکه ۳ سیما هستند که پس از انتشار استفتا آیت الله العظمی مکارم شیرازی، پخش برنامه متوقف شد.

آگهی روزنامه رسمی شرکت افکار ایرانیان هوشمند که خواهر سجاد  در آن مدیرعامل است

اگهی تاسیس شرکت گلپا تجارت جهانی ایرانیان توسط سجاد خواجه علجیانی و شرکا در سال ۱۳۹۶

سجاد خواجه علیجانی ، اسپانسر جشنواره فیلم فجر نیز است و نامش به عنوان یکی از سرمایه گذاران فیلم پرستاره «ما همه با هم هستیم» نیز دیده می شود. او تا کنون ۲ بار زوج گلزار-مدیری را به پرده نمایش آورد که با «رحمان ۱۴۰۰ » خیلی موفق نبود و توقیف شد. سلفی او با رامبد جوان  و همسرش نگار جواهریان، مجری برنامه خنداونه شبکه نسیم هم نشان می دهد که او با سلبریتی ها و برخی تهیه کنندگان، رابطه گسترده ای داشت.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر