کد خبر: 136644
A

هزینه های تحصیل در ترکیه و شرایط تحصیل ایرانیان

رست است که تحصیل در خارج از کشور ممکن است هزینه بر باشد، اما فرصت‌های فوق العاده ای را برایتان به وجود می‌آورد. فرصت‌هایی همچون تحصیل در دانشگاه‌های معتبر، کار در شرکت‌های بزرگ با درآمد بالا، داشتن یک زندگی باکیفیت و ایده آل. ترکیه کشوری است که در همسایگی ایران قرار دارد و هر ساله بسیاری از هموطنان مان بنا به دلایل مختلفی اعم از کاری، تحصیلی، تجاری و ... به آن مهاجرت می‌کنند.

هزینه های تحصیل در ترکیه و شرایط تحصیل ایرانیان

دیده بان ایران: درست است که تحصیل در خارج از کشور ممکن است هزینه بر باشد، اما فرصت‌های فوق العاده ای را برایتان به وجود می‌آورد.

فرصت‌هایی همچون تحصیل در دانشگاه‌های معتبر، کار در شرکت‌های بزرگ با درآمد بالا، داشتن یک زندگی باکیفیت و ایده آل. ترکیه کشوری است که در همسایگی ایران قرار دارد و هر ساله بسیاری از هموطنان مان بنا به دلایل مختلفی اعم از کاری، تحصیلی، تجاری و ... به آن مهاجرت می‌کنند. در این مقاله می خواهیم شرایط و هزینه های تحصیل در ترکیه را بررسی کنیم.

0

اگر برای سفر به ترکیه رفته باشید، می دانید که ترکیه کشور بسیار خوب و آرامی برای زندگی است و همه امکانات لازم برای مهاجران را دارد. این کشور مهاجر پذیر، علاوه بر زیبایی و یا آب و هوای عالی، خدمات آموزشی باکیفیتی را نیز ارائه می‌کند.

به همین خاطر ترکیه در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد مهم برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند تبدیل شده است. علاوه بر امکان پرداخت هزینه تحصیلی مقرون به صرفه، دانشجویان در ترکیه می‌توانند از فرصت‌های بورسیه تحصیلی که توسط دولت ارائه می‌شود نیز استفاده کنند. اگر می‌خواهید بیشتر درباره شرایط تحصیل در ترکیه و مزایای آن بدانید، در ادامه همراه ما باشید.

 

2

چرا به عنوان یک دانشجو، ترکیه را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

ترکیه کشوری با شهرهای زیبا و جذاب است و به گرمی از مهاجران استقبال می‌کند. اگر کمی تحقیق کنید، متوجه می‌شوید که شهرهای بزرگ ترکیه از جمله استانبول، آنکارا، آنتالیا و ... دانشگاه‌های فوق العاده ای برای تحصیل دارند.

همچنین در می‌یابید که سیستم آموزشی ترکیه بسیار باکیفیت و استاندارد بوده و کاملاً مطابق با سیستم آموزشی رایج در کشورهای اروپایی است. قیمت بسیار مناسب ملک در این کشور حتی شرایط را برای خرید ملک در استانبول برای دانشجویان فراهم کرده است.

همچنین ترکیه کشوری با تمدن و فرهنگ بسیار کهن و جذاب است و دانشگاه‌های معتبر زیادی را در خود جای داده است. شهرت علمی دانشگاه‌های ترکیه روز به روز در حال افزایش است و به همین خاطر دانشجویان بسیاری خواهان تحصیل در این کشور رؤیایی هستند. حتی در سال‌های اخیر تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های ترکیه به طور چشمگیری افزایش یافته است.

درست است که ترکیه عضو اتحادیه اروپا نیست، اما اگر اقامت ترکیه را داشته باشید، درخواست اقامت اروپا برای شما راحت‌تر خواهد بود.

فراموش نکنید که ترکیه دارای مناطق تفریحی و توریستی زیادی است و به همین دلیل تحصیل در ترکیه برای دانشجویان از جذابیت بالایی برخوردار است.

3

هزینه تحصیل در ترکیه برای مهاجران

مطمئناً یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که ممکن است بعد از تصمیم برای مهاجرت به ترکیه داشته باشید، هزینه‌های آن است.

هزینه مهاجرت از یک طرف و هزینه تحصیل در ترکیه از سوی دیگر ممکن است شما را دچار نگرانی کند.

اما باید بدانید که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه با توجه به نوع دانشگاه و مدرک تحصیلی هر فرد متفاوت است و شهریه‌ای که می‌پردازید، شامل مسکن، غذا، ایاب و ذهاب و سایر نیازهای مختلفتان خواهد بود.

از طرفی هزینه تحصیل در ترکیه قابل مقایسه با کشورهای اروپایی نیست و همچنین هزینه‌های زندگی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

باید به این نکته هم توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه به طور کلی بسیار بیشتر از دانشگاه‌های دولتی آن است. همچنین لازم به ذکر است که هزینه رشته‌های مختلف برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه می‌تواند متفاوت باشد.

دانشجویان بین المللی معمولاً بین 100 تا 4000 یورو در هر سال هزینه تحصیلی پرداخت می‌کنند و برخی از رشته‌ها مانند پزشکی یا مهندسی در ترکیه گران‌تر هستند. اما باز هم دانشگاه‌های دولتی ترکیه در مقایسه با مؤسسات مشابه در اروپا یا ایالات متحده بسیار مقرون به صرفه می‌باشند.

تحصیل در ترکیه، سرزمینی با فرهنگ‌های مختلف

ترکیه کشوری در منطقه آموزش عالی اروپا با بیشترین دانشجو است، بنابراین هر شهری از آن را که برای تحصیل انتخاب کنید، مطمئناً در فضایی مطلوب قرار خواهید گرفت. همچنین این جامعه چند فرهنگی تقریباً از هر کشوری در سراسر جهان مهاجر می‌پذیرد. بنابراین لازم نیست نگران باشید که تنها دانشجوی خارجی در این کشور هستید! همچنین لازم نیست در مورد یادگیری ترکی استرس داشته باشید زیرا امروزه دانشگاه‌های بسیاری در ترکیه، دروس را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. همچنین نگران دوست یابی هم نباشید زیرا در ترکیه با تعداد زیادی دانش آموز و یا دانشجو از ملیت‌های مختلف رو به رو می‌شوید که همگی شرایط مشابه شما را دارند.

اگرچه ترکیه به دانشجویان خارجی اجازه کار در هنگام تحصیل را نمی‌دهد، اما برخی مؤسسات آموزشی در ترکیه وجود دارند که فرصت‌های کارآموزی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا در طول تعطیلات به عنوان دستیار پژوهشی کار کنند. علاوه بر این، هنگامی که مجوز کار خود را از وزارت کار کشور ترکیه دریافت کنید، به عنوان یک فارغ التحصیل علاقه مند به اقامت و کار در ترکیه، فرصت‌های شغلی مختلفی برای شما وجود خواهد داشت. بنابراین زمانی که مدارک تحصیلی لازم را به دست آورید، به راحتی می‌توانید در ترکیه کار پیدا کنید. با داشتن کار مناسب و پر درآمد، امکان فراهم کردن یک زندگی ایده آل نیز بعد از فارغ التحصیلی برای شما وجود دارد.

مراکز دانشگاهی عالی در ترکیه، منتظر شما هستند

دوست دارید در سال 2022 یکی از دانشجویان بین المللی ترکیه باشید؟ سال‌هاست که تعداد دانشجویان بین المللی که در ترکیه تحصیل می‌کنند رو به افزایش است و شاید برایتان جالب باشد که بدانید، در حال حاضر بیش از 80000 دانشجوی بین المللی در ترکیه مشغول به تحصیل هستند. به طور کلی 166 دانشگاه در ترکیه وجود دارد و قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه این کشور، دانشگاه استانبول است که حدود 1435 دانشجو دارد.

زمان شروع کلاس‌ها در ترکیه از سپتامبر تا ژوئن است، بنابراین اگر می‌خواهید درخواست تحصیل در ترکیه را بدهید و برای مهاجرت به روش تحصیلی اقدام کنید، حتماً در زمان مناسب این کار را صورت دهید.

به یاد داشته باشید که ترکیه یک کشور چند ملیتی است بنابراین انتخاب آن به عنوان یک مقصد تحصیلی ایده بسیار خوبی بوده و به عنوان یک مهاجر در آن احساس خوبی خواهید داشت. ترکیه عملاً پلی بین آسیا و اروپا است و تعداد دانشجویان بین المللی از اروپا، آفریقا، ایالات متحده و آسیا به این کشور، دائماً در حال افزایش است.

برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه از کجا شروع کنیم؟

اگر به خوبی درباره همه جنبه‌های مهاجرت و زندگی در ترکیه فکر کرده‌اید و می‌خواهید برای تحصیل در ترکیه اقدام کنید، ابتدا باید در مورد رشته تحصیلی‌تان و دانشگاه‌هایی از ترکیه که آن را ارائه می‌کنند، تحقیق کنید. سپس باید درخواست تحصیلی خود را برای دانشگاه مورد نظرتان ارسال نمایید. مشاوران و کارشناسان مهاجرتی بسیاری هستند که می‌توانید از آن‌ها درباره چگونگی تنظیم درخواست تحصیلی و نحوه انتخاب دانشگاه کمک بگیرید.

بعد از این مراحل نیز باید مسائل مربوط به اقامتگاه خود در ترکیه را پیگیری کنید. اغلب دانشگاه‌های ترکیه برای دانشجویان بین المللی خوابگاه‌هایی را ارائه می کنندکه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید ولی اگر می‌خواهید خودتان منزلی را در ترکیه اجاره یا خریداری کنید، باید درباره شرایط انجام این کار را نیز به طور کامل بررسی نمایید.

در سطح کشور مؤسسات مهاجرتی بی شماری وجود دارند اما متاسفانه همه آن‌ها قابل اعتماد نیستند و ممکن است برخی از آن‌ها به قصد سودجویی، از مهاجران سوء استفاده کنند. حتی ممکن است تجربه و دانش کافی در امور مهاجرتی نداشته باشند و روند مهاجرت شما را با مشکل مواجه کرده یا به تأخیر بیندازند. بنابراین باید به دنبال مؤسسات معتبر مهاجرتی باشید. موسساتی که هم مشتریان راضی دارند و هم بسیار خوشنام و قابل اعتماد هستند.

رویای تحصیل در ترکیه را با موسسه مهاجرتی .... واقعی کنید

برای اینکه قدم در راه پر فراز و نشیب مهاجرت بگذارید، مطمئناً داشتن یک راهنمای خوب می‌تواند به شما کمک کند. موسسه مهاجرتی .... با داشتن برترین وکلا و کارشناسان حرفه‌ای، می‌تواند برای شما تجربه مهاجرت شیرینی را به ارمغان بیاورد. همانطور که می دانید مزایای تحصیل در ترکیه بی شمار است شامل مواردی همچون:

  • امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر
  • استفاده از سفارت ترکیه برای ورود به کشورهای اروپایی و سایر کشورها در مدت زمان کوتاه
  • امکان کار در ترکیه ضمن تحصیل
  • اخذ ویزای همراه برای تحصیل در ترکیه (بردن خانواده خود به عنوان همراه در ترکیه)

به این ترتیب اگر می‌خواهید از مزایایی که نام بردیم برخوردار شوید، باید از وکلای متخصص شرکت ترکیه هلپر (https://turkeyhelper.com) کمک بگیرید. زیرا وکلای حرفه‌ای و با تجربه به خوبی با همه روش‌های مهاجرتی آشنا هستند و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین نحو، شرایط مهاجرت تحصیلی شما در ترکیه را فراهم کنند. پس برای تحصیل در ترکیه همین حالا اقدام کنید و با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر