کد خبر: 140484
A

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟

حضور اینترنت و روند رو به رشد آن تأثیرات فراوانی در اغلب ابعاد زندگی انسان‌ها گذاشته است؛ یکی از این تأثیرات بر کسب‌وکارها است که تغییر و تحولاتی در آن‌ها به وجود آورده است.

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مشاور دیجیتال مارکتینگ شخصی متخصص در حیطهٔ مشاوره تبلیغات، فروش و بازاریابی در فضای دیجیتال است. این اشخاص در تمام زمینه‌های کسب‌وکارهای اینترنتی و تبلیغات آنلاین به‌طور کامل مهارت دارند و به کسانی که می‌خواهند وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شوند و یا کسانی که در همین زمینه فعالیت می‌کنند و به دنبال پیشرفت بیشتری هستند، مشاوره می‌دهند تا به اهداف خود برسند.

حضور اینترنت و روند رو به رشد آن تأثیرات فراوانی در اغلب ابعاد زندگی انسان‌ها گذاشته است؛ یکی از این تأثیرات بر کسب‌وکارها است که تغییر و تحولاتی در آن‌ها به وجود آورده است. بازاریابی ازجمله کارهایی است که همۀ افراد در تمام مشاغل انجام می‌دهند؛ امروزه بازاریابی به‌وسیله اینترنت و ابزارهای مجازی بسیار راحت‌تر و گسترده‌تر شده است. بازاریابی به سبک قدیم، در جهان پر از تکنولوژی امروز فایده‌ای ندارد و برای موفقیت باید با تکنولوژی هم‌قدم شوید و وارد دیجیتال مارکتینگ بشوید. برای انجام امور دیجیتال مارکتینگ مشاورانی وجود دارند که بهتر است پیش از آن‌که مشاور دیجیتال مارکتینگ را بشناسید با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

دیجیتال مارکتینگ به‌نوعی از بازاریابی محصولات و خدمات گفته می‌شود که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد. اولین بازاریابی دیجیتالی، به بیش از 100 سال پیش بازمی‌گردد. اولین تبلیغات به یک اجرای اُپرا مربوط بود که پس از اعلام آن در رادیو به‌سرعت بلیط‌های آن به فروش رسید و همان روز دیجیتال مارکتینگ متولد شد. یکی از رایج‌ترین راه‌های دیجیتال مارکتینگ طراحی سایت در اصفهان و دیگر شهرها و فروش از طریق سایت است. با سئو سایت در اصفهان و تمام شهرها می‌توانید به جایگاه خوبی در گوگل دست پیدا کنید و به‌نوعی بازاریابی انجام دهید.

1-1

مشاور دیجیتال مارکتینگ

با توجه به تأثیر فضای مجازی و اینترنت در کسب‌وکارها و زندگی، افراد زیادی برای پیشرفت و همگام بودن با تکنولوژی وارد این فضا می‌شوند. همهٔ افراد اصول دیجیتال مارکتینگ را نمی‌دانند و به کسی نیاز دارند که بتواند به آن‌ها کمک کند؛ بدین منظور افرادی به‌عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند.

مشاور دیجیتال مارکتینگ شخصی متخصص در حیطهٔ مشاوره تبلیغات، فروش و بازاریابی در فضای دیجیتال است. این اشخاص در تمام زمینه‌های کسب‌وکارهای اینترنتی و تبلیغات آنلاین به‌طور کامل مهارت دارند و به کسانی که می‌خواهند وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شوند و یا کسانی که در همین زمینه فعالیت می‌کنند و به دنبال پیشرفت بیشتری هستند، مشاوره می‌دهند تا به اهداف خود برسند.

مشاور دیجیتال مارکتینگ با استفاده از روش‌های تخصصی و صحیح می‌تواند به صاحب یک کسب‌وکار کمک کند تا به نتیجه دلخواه خود برسد. روند فعالیت این مشاورین به‌صورت یکسان و یکنواخت نیست و با توجه به پروژه‌ای که پذیرفته‌اند متغیر است. به‌طور معمول یک مشاور بازاریابی دیجیتال در همهٔ زمینه‌ها آشنایی نسبی دارد و در یک یا چند زمینه خاص، به‌صورت کامل تخصص دارد.

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ

مشاور دیجیتال مارکتینگ دارای وظایفی است که باید به‌طور کامل و صحیح آن‌ها را رعایت کند این وظایف عبارت‌اند از:

  1. یکی از اصلی‌ترین وظایفی که این مشاوران دارند، کمک به بهبود استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال کسب‌وکارها است. یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید برای حفظ و توسعه تعامل و ارتباط با مشتری بکوشد.
  2. شناخت مشتری، شناسایی اهداف آن‌ها و ارزیابی داده‌ها و پیش‌بینی مخاطبان ازجمله وظایف این مشاوران است.
  3. هر کسب‌وکاری در بازاریابی دیجیتالی، شرایط و ویژگی‌های مخصوص به خود را شامل می‌شود. مشاوران این حرفه باید بتوانند با توجه به ویژگی‌های خاص هر کسب‌وکار و به‌منظور رشد و پیشرفت، بهترین راهکارها را ارائه و عملی کنند.
  4. ارائه پیشنهاد‌هایی برای بهبود شرایط، همچون رسانه‌های اجتماعی، طراحی وب‌سایت، آموزش مشتریان و…
  5. ابزار تبلیغی بسیار متنوعی در فضای دیجیتال وجود دارد که یک کسب‌وکار باید با توجه به پرسونای مخاطب و برنامه‌ریزی خود آن‌ها را مورداستفاده قرار دهد و از مزایای آن‌ها بهره ببرد. بعضی از این تبلیغات شامل اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات کلیکی در پلتفرم‌های ارائه‌دهنده این خدمات، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات گوگل ادز و تبلیغات بنری می‌شود.
  6. یکی از توانایی‌هایی که یک مشاور باید داشته باشد، سئو است. می‌توان گفت ارائه راهکار برای بهینه‌سازی سایت و افزایش بازدید آن، یکی از مهم‌ترین وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ است.
  7. یکی از اهداف در حوزه بازاریابی دیجیتالی نرخ تبدیل یا CRO است که به برنامه‌ریزی‌هایی نیاز دارد تا در خلال کار، چالش‌هایی که موجب کاهش نرخ تبدیل می‌شوند، مورد شناسایی قرار بگیرند؛ این فرایند وظیفه مشاور دیجیتال مارکتینگ است.

2-2

چه کسانی به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

مشاوران حوزه بازاریابی دیجیتالی با صاحبان کسب‌وکارهای مختلف مانند یک استارتاپ کوچک، هلدینگ بزرگ و یا یک اینفلوئنسر کار کنند. به‌طورکلی شرکت‌ها و یا افرادی با این مشاوران به نتایج خوبی می‌رسند که اهداف مشخصی داشته باشند؛ مانند:

  • شرکت‌هایی که می‌خواهند با مشتریان خود تعاملات بیشتری داشته باشند.
  • کسب‌وکارهایی که می‌خواهند برای ورود به بازارهای جدید و جذب مشتریان جدید به‌صورت آنلاین فعالیت کنند.
  • کسب‌وکارهایی که می‌خواهند میزان موفقیت خود را در رسیدن به اهدافی که دارند، با استفاده از تجزیه‌وتحلیل آنلاین اندازه‌گیری کنند. این تحلیل‌ها با ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول و تحلیل رفتار کاربران به کمک هیت مپ انجام می‌شود.
  • کسانی که به ارزیابی عملکرد گذشته خود در حوزه‌های گوناگونی همچون سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و … تمایل دارند.
  • برندهایی که به دنبال برنامه بازاریابی جامع برای رسیدن به هدف‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود در این حوزه هستند.
  • برندهایی که قصد حضور در فضای آنلاین به‌صورت قوی و بر اساس استانداردهای اولیه را دارند.
  • کسب‌وکارهایی که به دنبال رقابت‌های هوشمند هستند و عملکرد رقبایشان در این حوزه را بررسی می‌کنند.
  • مشاغلی که قصد دارند کمپین‌های بازاریابی خود و اجرای آن‌ها را توسط موبایل مارکتینگ، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محلی مدیریت کنند.

3-3

 

سخن پایانی

ورود اینترنت در بخش‌های مختلف زندگی انسان‌ها ازجمله کسب‌وکار آن‌ها تأثیر فراوانی گذاشته است. کسب‌وکارها نیاز به بازاریابی دارند که این بازاریابی با توجه به حضور اینترنت و فضای مجازی تغییر و تحول‌یافته است. امروزه بازاریابی دیجیتالی یا همان دیجیتال مارکتینگ در بستر اینترنت و فضای مجازی انجام می‌شود. برای انجام این فرایند باید علم و مهارت داشته باشید که قطعاً همهٔ افراد این توانمندی را ندارند و به یک متخصص در این حرفه نیاز دارند. به‌منظور پیشرفت در دیجیتال مارکتینگ، اشخاصی به‌عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند که متخصص در این امر هستند و به شما کمک می‌کنند تا در کار خود رشد کنید.

یک مشاور بازاریابی اینترنتی وظایفی همچون شناخت مشتری، درک خواسته‌های مخاطب، ارائه پیشنهاد‌ها و… را دارد که باید به‌خوبی آن‌ها را انجام دهد تا بتواند در پیشرفت و توسعه یک کسب‌وکار کمک کند. بهره‌گیری از مشاوره دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند که کسب‌وکار خود را در مسیری درست و روبه‌ پیشرفت قرار دهید و به‌راحتی بتوانید آن را گسترش دهید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر