کد خبر: 141586
A

مدارک مورد نیاز برای شروع فرایند واردات کالا

در صورتی که قصد واردات کالا از چین یا هر کشور دیگری را دارید، پیشنهاد میکنیم پیش از شروع فعالیت تجاری خود، حتما با مجوزهای لازم و مراحل قانونی آشنا شوید تا بدون اتلاف وقت و هزینه بتوانید نسبت به واردات کالا اقدام نمایید. پروسه واردات و به ویژه ترخیص کالا از گمرک، پیچیدگی های خاص خود را دارد و لازم است بتوانید با همکاری شرکت های معتبر، این مراحل را پشت سر بگذارید.

مدارک مورد نیاز برای شروع فرایند واردات کالا

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ اگر تصمیم به واردات کالا دارید، حتما میدانید که اخذ مجوزهای واردات و تهیه مدارک لازم، یکی از مهمترین و اولین اقداماتی است که باید انجام دهید. واردات از چین، حمل بار هوایی و ترخیص کالا از جمله فعالیت های تجاری و البته حیاتی هستند که بدون ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز، قادر به انجام آنها نخواهید بود. ما در گروه تجاری ققنوس تصمیم داریم تا شما را با مهمترین نکاتی که جهت شروع مراحل واردات کالا به ایران باید بدانید، آشنا کنیم. خدمات واردات از چین، حمل و نقل بین المللی بار و ترخیص کالا توسط گروه ققنوس، تجربه‌ای متفاوت را از تجارت های خارجی برای شما رقم خواهد زد.

برای واردات کالا به چه مجوزها و مدارکی نیاز است؟

تقریبا تمام فعالیت های قانونی به ویژه در سطح بین المللی، برای شروع نیاز به برخی مجوزها و مدارک مشخص دارند. اگر شما هم قصد واردات کالا از چین یا هر کشور دیگری را دارید، لازم است تا مجوز واردات را اخذ کرده و برای سایر مراحل واردات، حمل بار هوایی و ترخیص کالا مدارک مورد نیاز را تهیه و تنظیم کنید. پیش از این که نسبت به دریافت مجوزها اقدام کنید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

به اولویت بندی های کد تعرفه گمرکی دقت کنید. اولویت اول شامل کالاهای اساسی که ارز دولتی به آنها تعلق میگیرد، میشود. به کالاهای اولویت دوم، ارز دولتی تعلق نمیگیرد و اولویت سوم شامل کالاهایی میشود که واردات آنها، تنها در صورت نبود مشابه داخلی امکان پذیر است. اولویت چهار نیزشامل کالاهایی است واردات آنها ممنوع میباشد.

برای اخذ مجوز واردات، باید در ابتدا نسبت به ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت اقدام کنید.

شماره مجوز 8 رقمی ثبت سفارش کالا را دریافت نمایید.

اما چه مجوزهایی برای واردات از چین لازم است؟ باید بگوییم که بسیاریاز کالاهای وارداتی نیاز به مجوز واردات به کشور دارند. صدور مجوز واردات کالا به نوع کالا بستگی دارد؛ چرا که بسته به این که کالای وارداتی به کدام سازمان مربوط میشودف میتواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، برای واردات و ترخیص تجهیزات و کالای پزشکی، به مجوزهای خاصی از اداره کل تجهیزات پزشکی نیاز دارید.

علاوه بر این، برخی کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند، باید برای ورود به کشور، مجوز استاندارد را داشته باشند. مجوز استاندارد در برخی مواقع توسط نماینده استاندارد در گمرک و پس از بررسی صادر میشود، یا این که کالا باید آزمایشگاهی شود و پس از تائید، مجوز استاندارد صادر خواهد شد. سایر مدارک و مجوزهایی که برای واردات از چین لازم دارید، عبارتند از:

پروفرما و فتوکپی آن

دریافت مجوز ثبت سفارش کالا

شرح کالا از لحاظ شیمیایی، فیزیکی و در صورت نیاز از نظر میکروبی

اگر همان کالا قبلا وارد شده است، میتوانید از فتوکپی پیش فاکتور قبلی هم استفاده کنید.

101

بهترین کشورها برای واردات کدامند؟

وجود تحریم های بین المللی، شرایط سختی را برای واردات کالا به کشور ایجاد کرده است؛ از این رو، پیشنهاد میکنیم برای شروع فرایند واردات، با کارشناسانان گروه تجاری ققنوس در رابطه با بهترین کشور جهت واردات  مشورت نمایید. به علاوه، ما با ارائه خدمات تخصصی متنوع، آماده هستیم تا صفر تا صد مراحل واردات کالا، حمل بار هوایی و ترخیص کالا را برای شما تجار و وارد کنندگان گرامی انجام دهیم.

چین، روسیه، امارات و ترکیه را میتوانیم به عنوان بهترین کشورها جهت واردات کالا به ایران معرفی کنیم؛ چرا که پروسه واردات و حمل و نقل به مراتب راحت تر خواهد بود. شرایط و مزایای واردات از این کشورها به صورت زیر است:

واردات کالا از چین

چین میتواند در صدر بهترین کشورها برای واردات کاالا به ایران باشد. واردات از چین، به دلیل کارآمدی این کشور در تولید و صادرات انواع محصولات، گزینه بسیار مناسبی برای شروع است و به طور کلی، قوانین دست و پاگیری هم برای صادرات ندارد. همچنین، تولید کنندگان زیادی در این کشور فعالیت میکنند که میتوانند محصولات مورد نظر را با کیفیت دلخواه شما آماده کنند و امکان ارسال کالا به هر دو روش هوایی و دریایی نیز وجود دارد.

مهمترین مزیتی که واردات از چین با خود به همراه دارد، دسترسی راحت به تامین کنندگان چینی است. روش های مختلفی برای شناسایی و اعتبارسنجی فروشندگان چینی وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد تا بهترین منبع را برای خرید و واردات کالا انتخاب نمایید. خدمات منبع یابی، اعتبارسنجی فروشنده ها و بازرسی کالا در چین که توسط نمایندگان گروه تجاری ققنوس ارائه میگردند، این اطمینان خاطر را به شما میدهد که بهترین و باکیفیت ترین کالا را با قیمتی مقرون به صرفه بخرید.

واردات از روسیه

در چند سال اخیر، روابط تجاری و ساسی خوب میان روسیه و ایران سبب شده تا روسیه به یکی از بهترین کشورها برای واردات کالا به ایران تبدیل شود. فلزات گرانبها و محصولات حیوانی از جمله مواردی هستند که بسیاری از تجار و وارد کنندگان ایرانی از روسیه وارد میکنند و بخش قابل توجهی از صادرات این کشور را هم به خود اختصاص داده‌اند. از آنجا که روسیه راه های ارتباطی خوبی نیز با ایران دارد، امکان استفاده از حمل بار هوایی، دریایی و زمینی وجود دارند و امکان حمل سریع تر بارها را فراهم کرده است.

واردات کالا از امارات متحده

امروزه امارات متحده عربی به یکی از اصلی ترین کشورها برای واردات کالا به ایران تبدیل شده است و بسیاری از وارد کنندگان ایرانی، پس از چین، امارات را برای واردات ترجیح میدهند. امکان واردات هرگونه کالایی که بخواهید با بهترین قیمت ها از دبی وجود دارد و با توجه به این راه دریایی و هوایی مناسبی هم با ایران دارند، حمل بار هوایی و دریایی از امارات یکی از خدمات ویژه ما جهت تحویل و ارسال کالاهای مشتریانمون در سریع ترین زمان ممکن و با قیمتی رقابتی میباشد.

واردات از ترکیه

از محبوبیت واردات کالا از ترکیه به ویژه واردات پوشاک میان تجار و وارد کنندگان ایرانی، نمیتوان غافل شد. اکثر افراد واردات پوشاک و لباس از ترکیه را انتخاب میکنند، اما برای تجربه وارداتی پرسود، حتما به محصولات دیگر مانند ملزومات پلاستیکی تولید این کشور نیز توجه داشته باشید. البته برای انتخاب بهترین کشور جهت واردات به ایران باید جوانب زیادی را در نظر بگیرید که کارشناسان ققنوس شما را به طور کامل راهنمایی خواهند کرد.

مطمئن ترین روش حمل بار از چین (حمل و نقل هوایی)

بهترین و مطمئن روشی که برای حمل و نقل و واردات از چین میتوانید انتخاب کنید، چیست؟ استفاده از خدمات حمل بار هوایی گروه ققنوس، بهترین سرویسی است که میتواند به شما در حمل سریع و بدون مشکل بار کمک کند. با استفاده از حمل و نقل هوایی، دیگر نگران سرعت و امنیت کالا نخواهید بود و از آنجا که پروسه ترخیص کالا در فرودگاه امام خمینی با سرعت بالایی صورت میگیرد، از اتلاف وقت و هزینه شما نیز جلوگیری خواهد شد.

202
 

برای حمل بار وارداتی شما به صورت هوایی از چین به ایران، این مراحل را به ترتیب طی میکنیم: ابتدا هزینه ها و کرایه حمل و نقل را نهایی میکنیم (در دفتر ایران یا چین)، کالاهای خریداری شده را به دفتر خود در شهرهای  چین انتقال میدهیم، کالاهای وارداتی تمام مشتریان را در انبارها یکپارچه سازی میکنیم، کالاهای وارداتی در فرودگاه چین بارگیری خواهند شد، محموله به فرودگاه بین المللی امام خمینی ارسال میشود، تخلیه بار از هواپیما انجام خواهد گرفت و به انبارهای گمرکی منتقل میشود و در نهایت، کرایه حمل تسویه خواهد شد.

فهرست مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا

به غیر از این که برای شروع واردات کالا نیاز به برخی مجوزها و مدارک دارید، ترخیص کالا از گمرک هم نیازمند اسناد و مدارک مختلفی است. مدارک لازم برای ترخیص کالا از گمرک به قدری حائز اهمیت هستند که در صورت مشاهده هر گونه نقص و ایرادی، پرسه انجام تشریفات گمرکی با مشکل مواجه خواهد شد. با توجه به اهمیت بسیار بالای این موضوع، پیشنهاد میکنیم با لیست مدارک زیر آشنا باشید:

سند ترخیصیه

پروفرما اینویس

پکینگ لیست یا فهرست عدل بندی

گواهی مبدا

گواهی های بازرسی کالا

مجوزهای قانونی ترخیص کالا نظر مجوز استاندارد و بهداشت

بارنامه حمل کالا

گواهی واردات

سایر اسناد مانند قبض انبار، مجوز ثبت سفارش، بیمه نامه، کارت بازرگانی، اسناد بانکی و..

کلام پایانی

در صورتی که قصد واردات کالا از چین یا هر کشور دیگری را دارید، پیشنهاد میکنیم پیش از شروع فعالیت تجاری خود، حتما با مجوزهای لازم و مراحل قانونی آشنا شوید تا بدون اتلاف وقت و هزینه بتوانید نسبت به واردات کالا اقدام نمایید. پروسه واردات و به ویژه ترخیص کالا از گمرک، پیچیدگی های خاص خود را دارد و لازم است بتوانید با همکاری شرکت های معتبر، این مراحل را پشت سر بگذارید. اگر نیاز به خدمات واردات، حمل و نقل بین المللی اعم از حمل بار هوایی، دریایی، زمینی، پست اکسپرس و ترخیص کالا دارید، تیم ما در گروه تجاری ققنوس از صفر تا صد فعالیت های تجاری و بازرگانی، همراه شما هستند. برای اطلاعات بیشتر کافی است با شماره تلفن 021 4800110 تماس بگیرید یا به وبسایت fnxshipping.com سر بزنید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر