کد خبر: 144483
A

چگونه دفتر طراحی ویلا و شرکت ویلاسازی خوب پیدا کنیم؟

در انتخاب دفتر طراحی ویلا که اصول طراحی ویلا روی شیب را به درستی رعایت کند باید خیلی دقت داشت. این اصول بسیار مهم در حکم زیر بنای طراحی ویلا روی شیب به شمار می روند. بنابراین رعایت این اصول بسیار ضروری است. طبق تحقیقاتی که من انجام دادم شرکت ویلاسازی باید با توجه به شیب زمین نقشه برداری درست و دقیقی انجام دهد. در انتخاب مصالحی که هم باکیفیت بوده و هم مقاومت بالایی داشته باشند، دقت کند. باید مصالحی را انتخاب کند که حداقل تراکم گرمایی را دارا باشند تا پایه های ملک سست نشوند. آب و هوای منطقه را به طور ویژه ای درنظر گرفته و براساس همان، مصالح را با ضخامت مناسب انتخاب نماید. لازم به ذکر است که در طراحی ویلا روی شیب باید از مصالح شن و ماسه استفاده شود.

چگونه دفتر طراحی ویلا و شرکت ویلاسازی خوب پیدا کنیم؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بیشتر ما برای اینکه اوقات فراغت خودمان را به بهترین نحو ممکن بگذرانیم و در کنار خانواده عزیزمان به تفریح بپردازیم، همچنین فضایی آرامش بخش داشته باشیم، ویلا را انتخاب می کنیم. به همین خاطر انتخاب ویلایی که به ما این حس را منتقل کند بسیار مهم بوده و باید در انتخاب بهترین دفتر طراحی ویلا و شرکت ویلاسازی خوب نهایت دقت را داشته باشیم.

 من به شخصه به ویلاهایی که در نقاط شیب دار ساخته شده اند و چشم انداز جذاب تری دارند علاقه مندم. به همین جهت در این زمینه خیلی بررسی کردم تا بهترین دفتر طراحی ویلا را برای این کار پیدا کنم.

طراحی ویلا در نقاط شیب دار

از آنجایی که بسیاری از زمین ها در مناطق شمالی کشورمان روی شیب قرار دارند، اما خللی در راستای طراحی ویلا روی شیب ایجاد نکرده، البته این امر خطیر به شرکت ویلاسازی نیز باز می گردد. بیشتر مردم مثل خود من به جهت برخورداری از چشم انداز زیبا دوست دارند که ویلای آنها در دامنه کوه و بر روی شیب باشد. 

البته طراحی ویلا روی شیب به دلیل اینکه به مصالح ساختمانی بیشتری نیاز دارد، به مراتب گران تر از زمین های مسطح است. خوشبختانه طراحی ویلا روی شیب در نقاط کوهستانی شهرهای شمالی بسیار پررونق است. مثلا در شهر ماسال به خاطر شرایط کوهستانی اش بیشتر زمین ها در سطح شیب دار قرار گرفته اند. این موقعیت جغرافیایی سبب شکل گرفتن مناظر فوق العاده جذاب و زیبا شده و به هیچ عنوان نه برای ویلاسازی و نه برای رویش و رشد درختان مانعی به وجود نیاورده است.

یکی از دلایلی که موجب محبوبیت طراحی ویلا روی شیب برای من شده است، وجود مناظر جذاب و بکر با چشم اندازهای فوق العاده زیبای طبیعی و دور بودن از فضای شلوغ شهر است. البته نماهای خاص ویلاها در این مناطق و متفاوت بودن سبک معماری این ویلاها با داخل شهر نیز یکی دیگر از این دلایل به شمار می رود. قرار گرفتن قسمتی از ساختمان ویلا در ارتفاع بالا و قسمتی در ارتفاع کمی پایین تر باعث به وجود آمدن تضاد فوق العاده جذاب و زیبایی است که روز به روز بر محبوبیت این نوع ویلاها می افزاید. من استقبال روزافزون از این نوع ویلاها را به وضوح شاهد هستم.

دفتر طراحی ویلا

 اصول مهمی که در طراحی ویلا روی شیب وجود دارند:

اما در انتخاب دفتر طراحی ویلا که اصول طراحی ویلا روی شیب را به درستی رعایت کند باید خیلی دقت داشت. این اصول بسیار مهم در حکم زیر بنای طراحی ویلا روی شیب به شمار می روند. بنابراین رعایت این اصول بسیار ضروری است. طبق تحقیقاتی که من انجام دادم شرکت ویلاسازی باید با توجه به شیب زمین نقشه برداری درست و دقیقی انجام دهد. در انتخاب مصالحی که هم باکیفیت بوده و هم مقاومت بالایی داشته باشند، دقت کند. باید مصالحی را انتخاب کند که حداقل تراکم گرمایی را دارا باشند تا پایه های ملک سست نشوند. آب و هوای منطقه را به طور ویژه ای درنظر گرفته و براساس همان، مصالح را با ضخامت مناسب انتخاب نماید. لازم به ذکر است که در طراحی ویلا روی شیب باید از مصالح شن و ماسه استفاده شود.

بهتر است از مصالحی استفاده بشود که با توپوگرافی منطقه مورد نظر، هارمونی مناسبی داشته باشد. حتی الامکان از مصالح بوم آورد که به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند و به نوعی دوستدار طبیعت هستند استفاده شود.

خوشبختانه مهندسان مجرب در شرکت ویلاسازی آرین پاراکس (Arianparax.com) به انتخاب الگوهای درست زهکشی بسیار اهمیت می دهند. این کار بسیار تخصصی بوده و حتما باید طراحی پلان ویلا اصولی باشد تا از وارد آمدن خسارت در زمان وقوع انواع بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله پیشگیری نماید. برای اینکه فوندانسیون ویلا بر روی سطح شیب دار به درستی اجرا شود، باید پی را به شکل افقی و یکپارچه اجرا نمود. اگر هم حجم خاکبرداری خیلی هزینه بر باشد باید از روش های دیگر مانند پی پله ای استفاده کرد. پس حتما به نکاتی که گفتم توجه کنید و بر همین اساس به انتخاب دفتر طراحی ویلا بپردازید.

طراحی ویلا روی شیب

 محبوبیت طراحی ویلا  به سبک آرین پاراکس

همه و همه این مواردی که گفتم توسط دفتر طراحی ویلا بسیار مجربی که من در این زمینه انتخاب کردم رعایت شده اند. این گروه متخصص با بکارگیری این اصول مهم، باعث محبوبیت هرچه بیشتر طراحی های آرین پاراکس شده است. خلق ویلاهای منحصر به فرد و ایجاد فضاهایی که علاوه بر حس آرامشی که به ما می دهند، زیبایی دلپذیر و خاصی را برای همه ما به ارمغان می آورند. این هنر و توانمندی این شرکت است که با ظرافت هر چه تمام، بهترین آثار را برای ما می آفرینند. از ابتدا تا انتهای پروژه، از اولین روز که طراحی شروع می شود تا آخرین روز اجرای پروژه همراهمان هستند و بهترین مشاورمان در ساخت ویلای رویایی مان می باشند.

 ویژگی های  مهم شرکت ویلا سازی آرین پاراکس:  

از ویژگی های شرکت طراحی ویلا و ویلا سازی آرین پاراکس ، استفاده به جا از اصول معماری و به کارگیری درست هر فرم در جایگاه خودش است. ساخت و ساز ویلا روی زمین‌های شیب داری که در مناطق کوهستانی قرار دارند، به تبحر خاصی نیاز دارد که به شرکت ویلاسازی مرتبط است.

در طراحی ویلا روی شیب توسط دفتر طراحی ویلا فوق حرفه ای آرین پاراکس به موارد مهمی توجه می شود. ابتدا نقشه برداری از محوطه صورت می پذیرد و بافت های اصلی و فرعی کاملا مورد بررسی قرار می گیرد. مورد بعدی فرصت استفاده کردن از زمین های اطراف برای ایجاد محوطه سازی و به وجود آوردن فضاهای تفریحی برای ساکنان ویلاها است. به کار گرفتن تجهیزات مناسبی که با فضا هماهنگی کامل داشته باشد، مثلا نیمکت گذاری که جذابیت فضای بیرونی را دوچندان می نماید. باید درختان محکم و ریشه دار در این نواحی کاشت تا هم محیط بیرون زیبایی خاص خود را داشته باشد و هم ریشه خاک محکم تر شود. فقط باید ضمن بررسی شرایط آب و هوایی منطقه، به زاویه تابش نور خورشید نیز توجه شود.

شرکت ویلاسازی

انتخاب بهترین شرکت برای طراحی ویلا

همانطور که قبلا هم گفتم استفاده از مصالحی با تراکم بالا در طراحی ویلا روی شیب لازم است، از اینرو در دیوارکشی محوطه هم باید از همین نوع مصالح استفاده کنیم. برای راحتی در آمد و شد ساکنان ویلا و نمای بیرونی زیباتر، پله گذاری اصولی و درست رعایت می شود. سیستم بهینه آبیاری در طراحی ویلا روی شیب به گونه ای است که آب به نقاط مختلف زمین نفوذ نکرده و هدر نمی رود. ویلاهایی که روی شیب ساخته می شوند امکان بهره مندی بیشتری را از نور طبیعی دارند و دلبازترند. باید حتما به این نکته توجه داشته باشیم که درصد شیب زمین کمتر از پانزده درصد باشد. 

 من با تجربه ای که در زمینه ساخت ویلا داشتم، دریافتم که انتخاب یک شرکت ویلاسازی با متخصصان مجرب اهمیت بسیار زیادی دارد. انتخاب مناسب بهترین شرکت طراحی ویلا ، ما را در مدیریت کردن هزینه هایمان یاری می نماید. در ضمن باید بگویم که این تیم متخصص صفر تا صد پروژه را به عهده می گیرند و به دلیل زیبایی شناسی بی نظیری که دارند یک اثر بدیع خلق نموده و طراحی را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند. در نهایت شما هم مثل من می توانید ویلای دلخواه و رویایی تان را داشته باشید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر