کد خبر: 145047
A

حداقل سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا چه قدر است؟

قطعاً هر شخصی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد با این پرسش مواجه خواهد شد که هزینه مهاجرت به این کشور چقدر است؟ دانستن هزینه ها و آگاهی از حداقل پول مورد نیاز برای مهاجرت بسیار مهم و ضروری است. حداقل سرمایه برای این کار از یک کشور به کشور و حتی از یک شهر به یک شهر دیگر متفاوت است. البته نوع مهاجرت هم در میزان سرمایه ای که باید همراه خود ببرید تاثیرگذار است، چراکه بعضی از مهاجرت ها به سرمایه ی بیشتری نیاز دارد.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا چه قدر است؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ قطعاً هر شخصی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد با این پرسش مواجه خواهد شد که هزینه مهاجرت به این کشور چقدر است؟ دانستن هزینه ها و آگاهی از حداقل پول مورد نیاز برای مهاجرت بسیار مهم و ضروری است. حداقل سرمایه برای این کار از یک کشور به کشور و حتی از یک شهر به یک شهر دیگر متفاوت است. البته نوع مهاجرت هم در میزان سرمایه ای که باید همراه خود ببرید تاثیرگذار است، چراکه بعضی از مهاجرت ها به سرمایه ی بیشتری نیاز دارد.

01

عوامل موثر در هزینه های مهاجرت به کانادا

عوامل زیادی می تواند در مهاجرت تاثیرگذار باشد. یکی از آن عوامل نرخ ارز است. از این رو هنگام مهاجرت با افراد متخصص در این زمینه حتماً مشورت کنید.  هزینه های کلی دیگری وجود دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم.

هزینه وکیل

هزینه سفارت

هزینه ترجمه مدارک

هزینه پاسپورت

هزینه ارزیابی مدارک

هزینه های مربوط به انگشت نگاری

هزینه وضعیت صحت و سلامت یا medical

هزینه ویزا

هزینه تاییدیه مدارک تحصیلی از WES کانادا

02

سرمایه لازم برای مهاجرت به کانادا  

به طور کلی حداقل سرمایه ایی که باید به کانادا ببرید حدود 13 هزار دلار است. بعضی انواع مهاجرت ها مانند مهاجرت کاری به کانادا این مبلغ کمتر و یا مهاجرت سرمایه گذاری این مبلغ بیشتر می شود. سرمایه لازم برای یکسال چیزی حدود 23 هزار دلار است، چراکه هزینه های خوردو خوراک، مسکن، حمل و نقل و ... به آن اضافه می شود. در نظر داشته باشید که این مبلغ برای ایالت های متوسط کانادا در نظر گرفته شده است.

هزینه های عمومی مهاجرت به کانادا

شما برای ورود به خاک کانادا یک سری هزینه ی عمومی دارید، از جمله این هزینه ها شامل تهیه بلیط، هزینه های زندگی و آزمایش ها می شود. برای اجاره منزل باید عددی بین 1000 تا 2000 دلار کنار بگذارید. هر چند این اعداد حدودی است و بر اساس محل زندگی، نوع شهر و متراژ خانه می تواند متفاوت باشد.

هزینه‌های مهاجرت کاری

قطعاً مهاجرت کاری یکی از کم هزینه ترین انواع مهاجرت به کانادا محسوب می شود، چرا که به محض ورود منبع درآمد دارید و با خیالی آسوده تر می توانید به دیگر امور بپردازید. اگر از طریق اسکیل ورکر قصد مهاجرت داشته باشید، حدود 10 الی 12 هزار یورو در سال 2021 باید در حساب خود داشته باشید و هزینه ی وکیل را نیز باید پرداخت کنید. هزینه زندگی افراد نیز بسته به نوع زندگی کردن از 1.500 تا 2.500 دلار در ماه متغیر خواهد بود.

هزینه‌های مهاجرت تحصیلی

یکی از رایج ترین انواع مهاجرت، مهاجرت تحصیلی  است. برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا باید از طریق یک دانشگاه پذیرش بگیرید. حداقل مبلغی که نیاز دارید هزینه های تحصیل و زندگی به مدت یکسال است. البته بعضی دانشگاه ها هزینه ی تحصیل را تقبل می کنند. علاوه بر آن برآن هزینه هایی همچون خورد و خوراک، رفت و آمد و شهریه دو ترم تحصیلی و .... را باید در نظر بگیرید.

شهریه دانشگاه می تواند بین 14 تا 40 هزار دلار کانادا باشد. مبلغی که دانشگاه ها برای تمکن مالی دانشجو اعلام می کنند معمولا بین 12 تا 15 هزار دلار است. البته بسته به سبک زندگی می تواند این اعداد متفاوت باشد. مثلا افرادی که قصد دارند خانه اجاره کنند و در خوابگاه زندگی نکنند این هزینه های افزایش می یابد.

هزینه در کالج های خصوصی بین 18 تا 25 هزارر دلار در سال است. هزینه ی دوره های زبان انگلیسی برای هر ترم حدود 4 تا 6 هزار دلار است.

هزینه مهاجرت به کانادا برای سرمایه گذاری

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ایالت کبک اخیراً یک برنامه در سال 2020 تدارک دیده است که شما با پرداخت مبلغ یک میلیون و 200 هزار دلار به بانک می توانید اقامت دائم کانادا را بگیرید. این روش باعث شده که گرفتن ویزا از طریق سرمایه گذاری برای افراد راحت شود. جالب است بدانید که اگر شخص بتواند در 5 سال آینده به اقتصاد کانادا کمک کند، کل هزینه بدون سود به او پرداخت می شود.

در ایالت بریتیش کلمبیا برنامه هایی برای سرمایه گذاری وجود دارد که به دو دسته 100 هزار و 200 هزار دلاری تقسیم می شود.

در روش 100 هزار دلاری شخص باید مبلغ 300 هزار دلار به بانک پرداخت کند و تنها از 100 هزار دلار برای سرمایه گذاری استفاده کند.

در روش سرمایه گذاری 200 هزار دلاری فرد باید 600 هزار دلار از دارایی نقدی و غیرنقدی خود را در حساب بانکی قرار دهد و اثبات کند که هدف او از مهاجرت، سرمایه گذاری است.

گرفتن این نوع مهاجرت برای افرادی که استطاعت مالی دارند بسیار مناسب است و می تواند با کمترین هزینه از امکانات کانادا بهره مند شود.

03

هزینه مهاجرت به کانادا با اکسپرس اینتری  

یکی از روش های مهاجرت اکسپرس اینتری کانادا است که جزء بهترین و سریعترین روش های مهاجرت است. اکسپرس اینتری به معنی ورود سریع که براساس معیارهای مختلفی به متقاضیان امتیازدهی می کند و بعد از قرعه کشی اشخاصی که بیشترین امتیاز را کسب می کنند، می توانند اقامت دائم بگیرند.

هزینه ی اقامت از این طریق به این صورت است که ابتدا هنگام بسته شدن قرارداد مبلغ اولیه از فرد دریافت می شود.  این هزینه را اداره مهاجرت در دو بخش از شخص گرفته می گیرد. ابتدا مقداری از آن و در زمان اخذ ویزای کاری هم مابقی دریافت می شود. حداقل تمکن مالی مورد نیاز برای اکسپرس اینتری کانادا در سال 2021 برای یک نفر حدود 13 هزار دلار کانادا است.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق نوآفرینی

افرادی که قصد مهاجرت از طریق نوآفرینی یا استارتاپ دارند از همان ابتدا می توانند اقامت دائم خود را داشته باشند. در این روش با داشتن طرح و ایده خلاقانه و ارائه بیزینس پلن می توانید مهاجرت کنید. اگر بیزینس پلن نداشته باشید باید یک هزینه هم برای تهیه آن در نظر بگیرید. برای نوآفرینی کانادا بین 50 الی 100 هزار دلار بودجه لازم است. البته در کنار این موارد می بایست هزینه های تشکیل پرونده و انگشت نگاری نیز را لحاظ کنید. هزینه ثبت انگشت برای یک نفر 85 دلار می باشد و این هزینه برای یک خانواده به 175 دلار می رسد. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر