کد خبر: 154696
A

خطرات احتمالی در پرواز از استانبول به تهران

سفر با هواپیما خستگی راه را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود تا مدت زمان کم‌تری در مسیر باشید. اما در کنار این مزایا، خطرات احتمالی خاص خود را هم دارد. بسیاری از این خطرات طوری هستند که با کسب آگاهی در مورد آن‌ها تبدیل به امری قابل کنترل می‌شوند.

خطرات احتمالی در پرواز از استانبول به تهران

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ اکثر سفرهای خارجی به دلیل دوری مسیر با هواپیما انجام می‌شود. از آنجا که استانبول مسافت نسبتا طولانی تا شهر‌های مرزی ایران دارد نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان به قصد بازدید از استانبول به دنبال تهیه بلیط هواپیما هستند. سفر با هواپیما خستگی راه را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود تا مدت زمان کم‌تری در مسیر باشید. اما در کنار این مزایا، خطرات احتمالی خاص خود را هم دارد. بسیاری از این خطرات طوری هستند که با کسب آگاهی در مورد آن‌ها تبدیل به امری قابل کنترل می‌شوند.

سایت علی بابا بستری مناسب برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما است. کافی است مبدأ و مقصد خود را مشخص کنید و متناسب با شرایط خود بلیط یکی از پروازهای موجود را بخرید. اما پیش از آن بهتر است که از خطرات احتمالی آن پرواز مطلع شوید. پرواز تهران استانبول و استانبول به تهران جزو پروازهای پرطرفداری بین ایرانیان است. در این مقاله قصد داریم تا خطرات احتمالی در پرواز از استانبول تا تهران را با یکدیگر بررسی کنیم.

در پرواز استانبول به تهران چه خطرات احتمالی وجود دارد؟

پرواز استانبول به تهران جزو پروازهای خارجی محسوب می‌شود که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد. خطرات احتمالی که ممکن است در این سفر وجود داشته باشد در بسیاری از موارد مشابه پروازهای خارجی دیگر است. برای مثال پرواز هراسی یا آیروفوبیا جزو یکی از خطرات احتمالی شایع بین مسافران است. افراد زیادی هستند که از این اختلال رنج می‌برند و در تمام طول سفر زجر می‌کشند. اکثر این افراد پیش از سفر با دکتر مشورت می‌کنند. قرص‌های خواب‌آور و آرام‌بخش راهکار خوبی برای مقابله با این مشکل هستند. همچنین می‌توانید از طریق کارهایی مثل مطالعه کتاب، تماشای فیلم، موسیقی و... حواس خود را از ترس‌های احتمالی پرت کنید و پرواز آرامی را تجربه کنید. در ادامه به نمونه‌های دیگری از خطرات احتمالی پرواز از استانبول به تهران اشاره خواهیم کرد.

2

تأخیر یا جاماندن از پرواز

به طور کلی تأخیر در پروازهای داخلی و خارجی امری عادی است. مسافران ممکن است با تأخیر پروازشان مواجه شوند. اگر قبل از اینکه در فرودگاه حاضر شوید مدام ساعت پروازتان را چک کنید، احتمالا زودتر از دیگر مسافران از تأخیر آگاه خواهید شد. در این صورت با معطلی کم‌تری همراه خواهید بود.

یکی دیگر از خطرات احتمالی که ممکن است در پرواز استانبول به تهران شما را تهدید کند این است که از پرواز جا بمانید. تمام پروازهای خارجی پیش از شروع پرواز تشریفاتی دارند که باید به طور کامل انجام شود. تمام این تشریفات زمان می‌برد. بنابراین هنگامی که در حال برنامه‌ریزی سفر خود هستید، این تشریفات پیش از پرواز را در نظر بگیرید. بدین ترتیب باید زودتر از موعد پرواز در فرودگاه حاضر شوید تا در لحظات آخر قبل از پرواز با عجله بیش از حد در انجام امور کلافه نشوید.

بیماری‌ها

یکی دیگر از خطرات احتمالی در پرواز از استانبول به تهران در ابتلای مسافران به بیماری‌های ویروسی و سرماخوردگی خلاصه می‌شود. رطوبت پایینی که در طول پرواز در محیط کابین هواپیما وجود دارد باعث می‌شود که مکانیسم دفاعی افراد ضعیف شود. در این صورت احتمال ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های دیگر افزایش پیدا می‌کند. ضمن اینکه هر کدام از مسافرانی که در هواپیما نشسته‌اند ممکن است از نقاط مختلف آمده باشند و حامل یک بیماری ویروسی باشند. در این صورت در محیط کوچک و فضای بسته کابین هواپیما، احتمال انتقال این ویروس تا حد زیادی بیشتر خواهد شد.

مفقودی و خرابی وسایل و چمدان‌ها

کیفیت خدماتی که شرکت‌های هواپیمایی مختلف ارائه می‌دهند با یکدیگر متفاوت است. بنابراین این احتمال وجود دارد که چمدان و بارهای شما حین جابه‌جایی خراب شود. حتی در برخی مواقع ممکن است این بی‌نظمی با مفقودی چمدان و بار مسافر همراه باشد. در راستای مقابله با این خطرات احتمالی می‌توانید چمدان‌های خود را با کاورهای محکم و مخصوص بپوشانید تا در جابه‌جایی‌ها آسیب نبیند. همچنین بهتر است هنگام خرید بلیط از خدمات و پشتیبانی‌های شرکت هواپیمایی موردنظر اطمینان حاصل کنید.

3

اختلالات شنوایی

ابتلا به اختلالات شنوایی در طول پرواز یکی از خطرات احتمالی دیگر است. البته اهمیت این اختلال آن قدر زیادی نیست که بتوان از آن به عنوان یک خطر جدی یاد کرد. اما اختلاف فشاری در که کابین هواپیما ایجاد می‌شود در بسیاری از موارد باعث گرفتگی گوش مسافران می‌شود. این مورد برای مسافرانی که صندلی آن‌ها در انتهای هواپیما قرار دارد، شایع‌تر است.

دردسرهای پرواز با هواپیما

سفرهای هوایی در کنار مزایای زیادی که دارد با دردسرهای مخصوص خود همراه است. در قسمت قبل به چند مورد از شایع‌ترین خطرات احتمالی در پرواز استانبول به تهران اشاره کردیم. اما جا دارد به چند نکته مهم دیگر نیز اشاره کنیم. برای مثال پیش از ورود به هواپیما مراقب وسایل ممنوعه باشید!

زمانی که قصد دارید با هواپیما سفر کنید، باید نسبت به وسایلی که حضور آن‌ها در هواپیما ممنوع است آگاه باشید. در این مورد حمل اجسام تیز در چمدان غیرمجاز است. همچنین وجود اسباب‌بازی‌های تیز و خطرناک، وسایل الکترونیکی پیشرفته و مایعات روغنی و اسیدی در چمدان دردسرساز خواهد بود. پس برای اینکه با خیالی آسوده سفر خود را شروع کنید، در چینش چمدان خود دقت زیادی به خرج دهید.

آگاهی از خطرات احتمالی در پرواز

شما در طول مدت زمانی که در هواپیما هستید، تقریبا دستتان از محیط اطرافتان کوتاه است. زیرا باید موبایل و لپ‌تاپ خود را از دسترس خارج کنید. بنابراین نمی‌توانید با محیط اطراف ارتباط برقرار کنید. همچنین فضای کافی برای انجام کارهای موردنظرتان نخواهید داشت؛ زیرا صندلی‌های هواپیما در فاصله بسیار کمی از یکدیگر قرار دارند. در نهایت برای اینکه شرایط راحتی در طول پرواز داشته باشید، بهتر است از تمام این موضوعات آگاهی داشته باشید.

اتفاقاتی مثل جاماندن از پرواز، مفقودی چمدان، تأخیر پرواز، کوفتگی بدن در طول پرواز، ابتلا به بیماری‌های ویروسی و سرماخوردگی و... جزو خطرات احتمالی پرواز استانبول به تهران هستند. در نهایت اگر با آگاهی از تمام این موارد قصد خرید بلیط هواپیما استانبول به تهران داشته باشید، سایت علی بابا در خدمت شما خواهد بود.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر