?>
کد خبر: 164667
A

راهنمای رپورتاژ نویسی؛ چگونه متنی مناسب برای رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

یکی از مسائلی که اغلب افراد فعال در حوزه‌ی سئو یا نویسندگان محتوا چالش برانگیز است، نحوه نگارش رپورتاژ آگهی (َAdvertorial) منطبق با استانداردهای یک رپورتاژ آگهی موثر است.

راهنمای رپورتاژ نویسی؛ چگونه متنی مناسب برای رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یکی از مسائلی که اغلب افراد فعال در حوزه‌ی سئو یا نویسندگان محتوا چالش برانگیز است، نحوه نگارش رپورتاژ آگهی (َAdvertorial) منطبق با استانداردهای یک رپورتاژ آگهی موثر است. در طراحی کمپین‌های مرتبط با رپورتاژ آگهی، عمدتاً به پارامترهای مربوط به لینک‌دهی توجه می‌شود، اما یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر اثربخشی رپورتاژ شما، متنی است که به عنوان رپورتاژ ارائه می‌دهید. بنابراین، گاهی اوقات به دلیل عدم آشنایی نویسنده با اصول رپورتاژ نویسی، نتیجه مورد انتظار از این فعالیت حاصل نمی‌شود. به همین دلیل، ضروری است که نحوه نگارش رپورتاژ آگهی با رعایت استانداردها و اصول صحیح به شما آموزش داده شود.

در این مقاله، از پلتفرم خرید و انتشار رپورتاژ آگهی تسمینو، استانداردهای ضروری را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید بهترین متن را برای رپورتاژ آگهی خود ایجاد کنید. در ادامه این مقاله، پس از بررسی ماهیت رپورتاژ آگهی، به شما نشان می‌دهیم که چگونه با ارائه محتوای جذاب، بهترین بازخورد را از خرید رپورتاژ آگهی برای وب‌سایت خود به‌دست آورید.

مفهوم رپورتاژ آگهی

قبل از آنکه به نکات اساسی و حیاتی درباره نگارش رپورتاژ آگهی بپردازیم، بهتر است ابتدا با تعریف رپورتاژ آگهی آشنا شویم. رپورتاژ آگهی، یک نوع مطلب است که در وب‌سایت‌های مختلف در اینترنت منتشر می‌شود و در آن، معمولاً یک یا چند لینک به وب‌سایت فرد یا شرکتی که رپورتاژ را ایجاد کرده، درج می‌شود. در سال‌های اخیر، گوگل اهمیت بسیار زیادی به اعتبار وب‌سایت‌ها داده و به همین دلیل، وب‌سایت‌هایی که اعتبار بیشتری در میان کاربران و دیگر وب‌سایت‌ها دارند، را در نتایج جستجو به رتبه‌بندی‌های بالاتری انتقال می‌دهد.

برای استفاده موثر از رپورتاژ باید محتوای مناسبی برای آن تولید کرد

فرآیند تهیه رپورتاژ، انتشار آن در وب‌سایت‌های دیگر و ارتباط لینک به وب‌سایت شما در آن سایت، به سه مرحله تقسیم می‌شود. این فرآیند در نهایت به افزایش اعتبار دامنه شما در گوگل منجر می‌شود و موجب می‌شود که این موتور جستجو به ویژه به وب‌سایت شما توجه بیشتری داشته باشد. البته باید توجه داشت که هدف اصلی از تهیه رپورتاژ آگهی تنها افزایش اعتبار در نظر گوگل نبوده و اگر رپورتاژ به شکلی اصولی و مفید تهیه شود، ممکن است کلیک‌های زیادی از کاربرانی که مطالب را می‌خوانند، بآ وب‌سایت شما همراه شوند.

5 راز که باید درباره نگارش رپورتاژ آگهی مطلع شوید

همانطور که می‌دانید، همه ما در تلاش هستیم تا در موتورهای جستجوی بزرگی مثل گوگل، جایگاه بهتری کسب کنیم. از طرفی، گوگل نیز تلاش می‌کند تا بهترین نتایج را به کاربرانش ارائه دهد؛ همچنین کاربران نیز هوشمندی و حواس‌جمعی دارند و به سرعت محتوای تبلیغاتی را از محتواهای دیگر تشخیص می‌دهند و وقتی با تبلیغات مواجه می‌شوند، معمولاً آن را نادیده می‌گیرند. بنابراین، در نگارش رپورتاژ آگهی باید تمرکز خود را بر تولید محتوای ارزشمند قرار دهید. در غیر این صورت، خود را از دست خواهید داده و فضای رقابتی خود را به رقبا واگذار می‌کنید. در ادامه، 5 راز مهم درباره نگارش یک رپورتاژ آگهی جذاب به اشتراک می‌گذاریم. این موارد شامل:

  1. تعیین هدف برای نوشتن رپورتاژ
  2. تحقیق وشناخت از پرسونای مخاطبان
  3. پی‌بردن به نیاز کاربر
  4. عناوین جذاب و مرتبط
  5. بهینه سازی و بهبود محتوا

در ادامه هر‌یک از این موارد را بصورت کامل توشیح می‌دهیم. توصیه می‌شود همین الان به نوشتن یک نمونه رپورتاژ آگهی بپردازید.

تعیین هدف

قبل از هر چیزی، باید هدف خود را در نگارش رپورتاژ مشخص کنید. این هدف ممکن است شامل آموزش مطالب به کاربران، قرار دادن تبلیغات به‌صورت غیرمستقیم در محتوا یا انتقال اتفاقات به خوانندگان باشد. هر هدف نیاز به سبک نگارشی متفاوت دارد. به‌عنوان مثال:

  • محتوای خبری باید مختصر و مفهومی باشد.
  • محتوای آموزشی باید تمام جوانب موضوع را پوشش دهد.
  • محتواهای تبلیغاتی باید به‌صورت غیرتبلیغاتی و طبیعی کاربر را به اقدام مورد نظر ترغیب کنند. اگر تبلیغات به شدت واضح و مبالغه‌آمیز باشند، نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت.

شناخت دقیق پرسونای مخاطبان خود

ممکن است در دنیای بازاریابی، چه به صورت آنلاین و چه به شکل سنتی، بارها و بارها با عبارت "پرسونا مخاطب" روبرو شویم، اما واقعا چه معنایی در این واژه نهفته است؟

توجه به پرسونای مخاطب یکی از عوامل مهم در نگارش رپورتاژ آگهی به شمار می‌آید. به طور ساده، پرسونا تصویری شفاف و فرضی از یک فرد یا حتی یک مشتری یا خریدار محصولات و خدمات شما است. این تصویر باید ویژگی‌ها، نیازها و حتی رفتارهای احتمالی این مخاطب فرضی را در بر بگیرد. بر اساس این تعریف، در گام دوم شما باید مخاطب و طرز فکر عمومی آن‌ها را به دقت شناسایی کنید.

برای مثال، در صورت نوشتن محتوایی برای کودکان یک جامعه، باید سن، جنسیت، جایگاه اجتماعی و سطح تحصیلات مخاطبان را در نظر بگیرید. البته این ویژگی‌ها ممکن است جزء موارد ساده‌تر برای شناسایی مخاطب باشند و در برخی حوزه‌ها نیاز به تحلیل دقیقتر داشته باشند. به طور کلی، باید درک کاملی از مخاطبان خود داشته باشید؛ همچنین، لازم است لحن و اسلوب نگارشی خود را بر اساس نوع مخاطب تنظیم کنید؛ زیرا در برخی موارد لحن عامیانه مناسب است و در برخی موارد لحن رسمی بهترین گزینه خواهد بود.

کشف هدف مورد انتظار کاربر

کاربران هنگام جستجو در گوگل همیشه یک هدف خاص را دنبال می‌کنند. هر کس وقتی یک کلمه کلیدی را جستجو می‌کند، انتظار دارد پاسخی مرتبط با سوال خود بیابد. بنابراین، باید بدانید که وقتی یک کاربر کلمه کلیدی را جستجو می‌کند، انتظار دارد محتوایی کاملاً مرتبط و مفهومی را ببیند که به سوال او پاسخ دهد. برای همین باید محتوای خود را به گونه‌ای طراحی کنید که کاملاً با انتظارات کاربران همخوانی داشته باشد.

 

به عنوان مثال، اگر یک کاربر کلمه کلیدی "تصویر X" را جستجو کند، او انتظار دارد تصاویر مرتبط با آن موضوع را ببیند و اگر شما محتوای متنی یا ویدئویی ارائه دهید، احتمالاً او سریعاً صفحه شما را بسته و به جستجوی دیگری می‌پردازد. بنابراین، باید محتوای خود را برای ارضای نیازهای واقعی کاربران طراحی کنید.

استفاده از عناوین جذاب

نگارش عناوین جذاب یکی از مهارت‌های کلیدی در یادگیری نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی است. وقتی یک کاربر وارد یک صفحه می‌شود، اغلب اولین چیزی که مشاهده می‌کند، عنوان‌های موجود در صفحه است. این عناوین می‌توانند توجه او را جلب کنند یا به او انگیزه دهند تا محتوا را بیشتر بخواند.

استفاده از عنوان جذاب، مهم‌ترین بخش نوشتن رپورتاژ آگهی است

بنابراین، باید از عناوین جذاب استفاده کنید تا توانایی جذب مخاطبان را داشته باشید. همچنین، باید محتوای جذاب و مفیدی ارائه دهید تا به این صورت بتوانید ترافیک بیشتری به سمت سایت خود جلب کنید.

ویرایش و بهینه‌سازی

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا پس از نوشتن محتوا، از مرحله ویرایش و بهینه‌سازی آن غافل می‌شوند و به سرعت آن را منتشر می‌کنند. اما بهتر است قبل از انتشار محتوا، آن را مطالعه کنید و از دیدگاه یک خواننده و از خارج بررسی کنید. اگر اشتباهات تایپی یا نگارشی وجود دارد، حتماً آن‌ها را اصلاح کنید، زیرا اصلاح علائم نگارشی به خوانایی و روان‌تر شدن متن شما کمک می‌کند.

اکنون دانش نگارش رپورتاژ آگهی جذاب را دارید

در این مقاله سعی کردیم که به شما نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی جذاب و کاربرپسند را آموزش دهیم. اگر توانایی ایجاد متنی جذاب دارید، می‌توانید به طور چشمگیری عملکرد تبلیغات خود را خارج از وب‌سایت بهبود ببخشید.

در پایان، به خاطر داشته باشید که خلاقیت در تولید محتوا اهمیت زیادی دارد. بنابراین سعی کنید که به عنوان یک نویسنده، متفاوت از رقبا عمل کنید. اقدامات تکراری نه تنها تأثیر منفی بر روی تجربه کاربران دارند، بلکه دید گوگل را نیز به شما منفی خواهند کرد. در پایان، اگر برای نوشتن رپورتاژ و یا حتی محتوا‌های سایت خود زمان کافی ندارید یا به دلیل حجم بالای کاری آماده‌سازی به موقع محتوا‌های مورد نیاز برای شما دشوار است می‌توانید از پلتفرم خدمات تولید محتوای نیک نویس و متخصصان محتوای آن کمک بگیرید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر