کد خبر: 182780
A

آموزش تصویری یافتن کد پستی

کد پستی یکی از آن اطلاعاتی است که برای ثبت‌نام در سایت‌ها، ادارات، خرید آنلاین و گرفتن هر مدرک مهمی نیاز است. حالا اگر ندانید کدپستی شما چند است چه باید کرد؟

آموزش تصویری یافتن کد پستی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ در این مطلب قرار است راهنمای یافتن کد پستی را به صورت تصویری برایتان شرح دهیم تا بتوانید به سادگی کدپستی خود را از شرکت ملی پست ایران دریافت کنید.

راهنمای پیدا کردن کدپستی از روی نقشه به صورت تصویری

برای اینکه بتوانید کدپستی خود را از روی نقشه پیدا کنید، باید ابتدا به سایت شرکت ملی پست ایران به آدرس post.ir مراجعه کنید.

ورود به منوی خدمات پستی

هنگامی که وارد سایت شرکت ملی پست ایران شدید، باید از منوی بالای صفحه، روی گزینه «خدمات پستی» کلیک کنید یا نشانگر موس را روی آن نگه دارید. سپس از منوی «سرویس‌های مجازی» که در تصویر زیر برایتان مشخص شده است، گزینه «اخذ کد پستی» را انتخاب کنید.

Picture5

جستجو روی نقشه

پس از اینکه روی گزینه اخذ کدپستی کلیک کردید، وارد صفحه جدیدی می‌شوید. در این صفحه باید کمی اسکرول کنید و پایین بیایید. حالا با صفحه‌ای مانند تصویر زیر مواجه می‌شوید. هر جای این نقشه که کلیک کنید، به صفحه بعدی هدایت می‌شوید و می‌توانید آدرس مورد نظر خود را روی نقشه پیدا کنید.

Picture4

وارد کردن استان و شهر

حالا مانند تصویر زیر، استان، شهر، بخش، دهستان و شهر را وارد کنید. مثلا ما برای پیدا کردن کد پستی یک واحد مسکونی در تهران، استان و شهر را روی تهران، بخش را روی مرکزی و دهستان و شهر را باز هم روی تهران قرار دادیم. حالا برای پیدا کردن آدرس می‌توانید از دو دکمه سمت راست تصویر با علامت‌های «+» و «-» استفاده کنید تا نقشه را با صلاح‌دید خود بزرگ و کوچک کنید.

Picture3

هنگامی که کاملا روی نقشه زوم می‌کنید و آن را با دکمه «+» بزرگ می‌کنید، می‌توانید تمام کوچه‌ها و پلاک‌ها را مشاهده کنید. حالا باید معبر و پلاک خود را در بالای کادر استان و شهر وارد کنید.

سیستم به صورت خودکار، آدرس شما را پیدا می‌کند. اما بدون وارد شدن به سایت شرکت ملی پست نمی‌توانید کد پستی را مشاهده کنید. بنابراین باید مطابق تصویر، روی گزینه «برای دیدن نتایج وارد شوید» کلیک کنید.

Picture2

وارد کردن شماره موبایل و کد تایید

حالا در صفحه باز شده شماره موبایل خود را وارد کنید. سپس کد تاییدی که برایتان پیامک می‌شود را در کادر مربوطه تایپ کنید.

پس از اینکه شماره تلفن همراه و کد تایید پیامک شده را تایپ کردید، می‌توانید کد پستی تمام واحدهای آن آدرس را مشاهده کنید. در این صفحه همچنین می‌توانید کدپستی واحد را با کلیک روی آیکونی که در تصویر زیر مشخص کرده‌ایم، کپی کنید و در جایی که می‌خواهید ذخیره و یا جای‌گذاری کنید.

Picture1

سایر روش‌های پیدا کردن کد پستی

اصلی‌ترین و مطمئن‌ترین روش پیدا کردن کدپستی، استفاده از سایت شرکت ملی پست ایران است. اما اگر نمی‌توانید از این راه کد پستی خود را پیدا کنید، می‌توانید از قبص آب و برق منزل خود استفاده کنید. همچنین در برخی مناطق بالای پلاک، کدپستی را هم نوشته‌اند و می‌توان بدون ورود به سایت از آن استفاده کرد. علاوه‌بر این دو روش، اپلیکیشن‌های یافتن کد پستی مانند اپلیکیشن استعلام یار و نرم‌افزار ZIP Express هم وجود دارد، که می‌توانید برای پیدا کردن کد پستی از آن‌ها استفاده کنید.

دریافت کدپستی در کمتر از پنج دقیقه

در این مطلب با یک راهنمای تصویری و متنی به شما آموزش دادیم که چگونه در کمتر از 5 دقیقه کدپستی محل زندگی، محل کار و هر جای دیگری که دوست دارید را دریافت کنید.

با دریافت کدپستی می‌توانید در بانک‌ها حساب باز کنید، مدارک هویتی که سایت‌ها و ادارات از شما می‌خواهند را وارد کنید و حتی برای افرادی که آدرس آن‌ها را دارید، بسته پستی بفرستید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر