موشن گرافی یا تیزر تبلیغاتی؟ مقایسه کامل برای انتخاب بهتر
موشن گرافی یا تیزر تبلیغاتی؟ میدانستید، محتواهای ویدئویی چیزی حدود %82.5 از کل ترافیک وب را به خود اختصاص میدهند؟ در مورد تیزرهای تبلیغاتی و موشن گرافیها چقدر اطلاعات دارید؟ این دو نوع محتوای ویدیویی چه تفاوتهایی با هم دارند و کدام یک در رونق کسبوکارها موثرتر است؟ در این مطلب، ضمن مقایسه موشن گرافی و تیزر تبلیغاتی سعی داریم به این پرسش پاسخ دهیم.

به گزارش سایت دیدهبان ایران، موشن گرافی یا تیزر تبلیغاتی؟ میدانستید، محتواهای ویدئویی چیزی حدود %82.5 از کل ترافیک وب را به خود اختصاص میدهند؟ در مورد تیزرهای تبلیغاتی و موشن گرافیها چقدر اطلاعات دارید؟ این دو نوع محتوای ویدیویی چه تفاوتهایی با هم دارند و کدام یک در رونق کسبوکارها موثرتر است؟ در این مطلب، ضمن مقایسه موشن گرافی و تیزر تبلیغاتی سعی داریم به این پرسش پاسخ دهیم.
تیزر تبلیغاتی چیست؟
تیزرهای تبلیغاتی ویدوییهایی بسیار باورپذیر هستند که میتوانند احساسات مخاطب را درگیر خود سازند.
اگر میخواهید محصول جدید، رویداد یا رسانهای را به مخاطبان خود معرفی کنید، قطعا به دنبال طراحی فضایی هستید که هیجان و انتظار را به بیننده القاء کند. تیزرهای تبلیغاتی، بهترین محتواهای ویدئویی هستند که میتوانید برای انتقال اطلاعات محدود به خواننده از آنها کمک بگیرید.
10 نوع مختلف تیزرهای تبلیغاتی
شاید باورش برایتان سخت باشد اما ما فقط یک نوع تیزر تصویری برای تبلیغات نداریم. در این قسمت سعی میکنیم، بهطور خلاصه به انواع تیزرهای تبلیغاتی اشاره کنیم.
-
تیزر تصویری
این نوع تیزر تصاویر و ویدوهای جذاب بهصورت کلی و کوتاه نمایش میدهد و هدفش ترغیب حس کنجکاوی در بیننده است.
-
تیزر متنی
نوع دیگری از تبلیغات تیزری، متنهای کوتاهی هستند که مخاطب را ترغیب و کنجکاو میسازند.
-
تیزر شمارش معکوس
نوعی دیگری از تبلیغات تیزری هستند، که به زمان باقیمانده به شروع یک رویداد معکوس اشاره میکنند تا حس انتظار و کنجکاوی را در مخاطب برانگیزد.
-
تیزرهای مرموز
این نوع تیزرهای تبلیغاتی تصویری هستند، اما در فضاهای محدود و با اطلاعات کم به مخاطب عرضه میشوند و هدفشان ایجاد حدس و گمان در بیننده است.
-
تیزرهای تعاملی
برخی از تیزرها هم هستند که محتواهایشان را در قالب بازی، معما به مخاطب ارائه میدهند. هدفشان از تولید این نوع تیزر، بیشتر افزایش تعامل است.
-
تیزر با نمایش جزئی
دستهای دیگر بخشهای بسیار جزئی از محصول یا رویداد را به مخاطب عرضه میکنند تا حس کنجکاوی بیننده تحریک شود.
-
تیزر با حضور افراد مشهور
میتوان برای تولید تیزرهای تبلیغاتی از چهرههای مشهور هم کمک گرفت و اینگونه به برند اعتبار و اعتماد بخشید.
-
تیزر داستانی
اغلب اوقات تولید محتوا با سناریوی داستانی، مورد استقبال مخاطب قرار میگیرد.این نوع تیزر با هدف ترغیب حس مخاطب تولید میشود.
-
تیزرهای صوتی
تیزرهای تبلیغاتی فقط از تصویرهای گرافیک و متون باکیفیت برای تعامل با مخاطب استفاده نمیکنند. تولید تیزرهای صوتی و کمک از صداها یا موسیقیهای خاص نیز یکی دیگر از شیوههای طراحی تیزر تبلیغاتی است.
-
تیزر شبکههای اجتماعی
تیزرهایی که برای شبکههای اجتماعی طراحی و ساخته میشوند، از قابلیتهای متنوع این پلتفرمها همچون هشتگ و استوری بهره میبرند.
6 ویژگی و مزیت موثر استفاده از تیزر تبلیغاتی
-
اگر قصد دارید که مخاطب به شما اعتماد کرده و با شما ارتباط برقرار کند، تیزر رئال تولید کنید.
-
با تیزر شما امکان نمایش واقعی محصول در محیطی حقیقی و ملموس را دارید.
-
تیزر قابلیت تولید محتوای ویدئویی با ظرفیت احساسی بالا را دارد.
-
از سوی دیگر، تیزرهای تبلیغاتی چون از صدا، تصویر و ایدههای خلاقانه برای جلب توجهی بیننده استفاده میکند، احتمال دیدن شدن محتواهاش بیشتر است.
-
تیزرهای تبلیغاتی به دلیل استفاده از لوگو و شعار برند، یک ابزار مناسب برای افزایش (Awareness) و معرفی بیشتر برند است.
-
درنهایت چون اساس تولید تیزر تبلیغاتی روی خلاقیت سوار است، تولید محتواهای ناب و خلاق، میتواند ایدهی الگو شدن و جلب توجه نیز باشد.
معایب استفاده از تیزر در تبلیغات
-
هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی به دلیل استفاده از تجهیزات، بازیگران و مکانهای فیلمبرداری بالاست.
-
زمان تولید تیزر به دلیل مراحل پیشتولید، فیلمبرداری و در نهایت تدوین طولانی است.
موشن گرافی چیست؟
موشن گرافی برای همه کسبوکارها بهخصوص نوع سنتی انتخاب مناسبی نیست و تصویر برند را خدشهدار میسازد.
پیش از آنکه به این پرسش پاسخ دهیم: موشن گرافی یا تیزر تبلیغاتی؟ ابتدا باید بدانیم موشن گرافی چیست؟ چه انواعی دارد و مزایای استفاده از موشن گرافی در کسبوکارها چیست؟
موشن گرافیها، ویدئوهای انیمیشن با امکانات بیپایان هستند که از عناصر تبلیغاتی همچون گرافیک، تایپوگرافی، انیمیشن و سایر عناصر بصری برای انتقال پیام در قالب داستان استفاده میکنند. محتواهای انیمیشن رویکردی خلاقانه دارند و در ساختشان از نرمافزارها و ابزارهای دیجیتالی استفاده میشود.
مزایای تولید محتوا با موشن گرافی
-
موشن گرافی به دلیل قدرت تصاویر بصری فوقالعادهاش، یک ابزار بسیار موثر برای توضیح مفاهیم پیچیده و سخت است.
-
با موشن گرافی شما بهراحتی میتوانید سبکهای بصری مختلف را متناسب با هویت برندتان تولید کنید.
-
هزینهی ساخت موشن گرافی در مقایسه با تیزرهای تبلیغاتی بسیار بهصرفهتر است.
-
به دلیل عدم نیاز به فیلمبرداری زمان تولید موشن گرافی در مقایسه با تیزر تبلیغاتی بسیار کمتر است.
معایب استفاده از موشن گرافی
-
تولید موشن گرافی نیاز به تخصص و تجربه در زمینهی تولید و طراحی انیمیشن دارد.
-
موشن گرافیها در انتقال احساسات و ایجاد ارتباط انسانی ضعیفتر عمل میکنند.
موشن گرافی یا تیزر تبلیغاتی: کدام برای برند شما مناسبتر است؟
برای پاسخ به پرسش موشن گرافی یا تیزر تبلیغاتی؟ پیشنهاد میکنیم به جدول زیر توجه کنید:
ویژگی |
موشن گرافی |
تیزر تبلیغاتی |
نوع تولید |
انیمیشن |
فیلمبرداری واقعی |
هزینه تولید |
پایینتر |
بالاتر |
زمان تولید |
کوتاه |
طولانی |
انعطافپذیری |
بالا با قابلیت ویرایش آسان |
محدود و نیاز به فیلمبرداری مجدد |
ارتباط انسانی |
کمتر به دلیل استفاده از انیمیشن |
بیشتر به دلیل حضور شخصیتها واقعی |
نمایش محصول |
بهصورت گرافیکی یا انیمیشنی |
بهصورت واقعی و ملموس |
چه انتخابی برای کسبوکار شما مناسب است؟
انتخاب بین موشن گرافی یا تیزر تبلیغاتی، همانطور که اشاره شد به اهداف بازاریابی، مخاطب هدف و بودجهی شما بستگی دارد. اگر میخواهید یک مضمون پیچیده را به مخاطب منتقل سازید یا برایتان تولید محتوای بصری جذاب اهمیت دوچندان دارد، از موشن گرافی کمک بگیرید. اما؛ اگر میخواهید ارتباطی احساسی با مخاطب داشتهباشید و یا تیزری از نمایش محصولات در اختیار آنها بگذارید، تیزر تبلیغاتی گزینهی مناسبتری است.
و اما سخن آخر
این مطلب، با مقایسهی کاملِ موشن گرافی و تیزرهای تبلیغاتی سعی دارد به شما دیدی کامل و گسترده درباره دو نوع محتوای ویدئویی بدهد تا برای گسترش کسبوکارتان انتخابی آگاهانه و متناسب با برندتان داشته باشید. اگر بهدنبال اثربخشترین راه برای معرفی محصول یا خدمات خود هستید، طراحی موشن گرافی و تیزر تبلیغاتیتان را ما در سها مارکتینگ بسپارید.