کد خبر: 102200
A

وزیر خارجه آمریکا: برنامه هسته‌ای ایران به سمت اشتباهی پیش می‌رود/ خروج آمریکا از برجام «بسیار تاسف‌برانگیز» بود

بلینکن روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با ان‌پی‌آر با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای ایران جلوی دسترسی جمهوری اسلامی به مواد مورد نیاز برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای را گرفته بود و نهادهای اطلاعاتی آمریکا و جامعه بین‌المللی نیز این امر را تایید می‌کردند گفت: خروج آمریکا از این توافق «بسیار تاسف‌برانگیز» بود.

وزیر خارجه آمریکا: برنامه هسته‌ای ایران به سمت اشتباهی پیش می‌رود/ خروج آمریکا از برجام «بسیار تاسف‌برانگیز» بود

به گزارش دیده بان ایران؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با بیان اینکه برنامه هسته‌ای ایران به سمت اشتباهی پیش می‌رود، گفت: اگر ایران و آمریکا بخواهند دوباره وارد یک توافق هسته‌ای شوند، نیاز است بر توافقی کار شود که «مفصل‌تر و قوی‌تر از توافق اول باشد».

بلینکن روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با ان‌پی‌آر با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای ایران جلوی دسترسی جمهوری اسلامی به مواد مورد نیاز برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای را گرفته بود و نهادهای اطلاعاتی آمریکا و جامعه بین‌المللی نیز این امر را تایید می‌کردند گفت:  خروج آمریکا از این توافق «بسیار تاسف‌برانگیز» بود.

بلینکن با تاکید بر لزوم رسیدگی به موضوعات دیگر از جمله برنامه موشک‌های بالستیک ایران و «اقدامات بی‌ثبات‌کننده» جمهوری اسلامی در منطقه گفت قبل از هر چیز ایران باید به تعهدات هسته‌ای خود بازگردد.

او خاطرنشان کرد: در آغاز توافق هسته‌ای، ایران برای ساخت مواد مورد نیاز ساخت سلاح هسته‌ای به یک سال زمان نیاز داشت، اما برآوردهای کنونی نشان می‌دهد این زمان به سه یا چهار ماه کاهش یافته است.

گفتنی است ایران بارها اعلام کرده است که فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی صلح آمیز است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر