کد خبر: 106721
A

مشاور امنیت ملی آمریکا: نتیجه مذاکرات وین نامشخص است

سومین دور از نشست کمیسیون مشترک توافق هسته‌ای موسوم به برجام با حضور هیئت های ایران و آلمان، فرانسه، روسیه، چین و بریتانیا در وین پایتخت اتریش در جریان است. هیئت آمریکا به صورت غیر مستقیم در این مذاکرات حضور دارد. قرار است عصر شنبه نشست این کمیسیون به منظور بررسی و جمع‌بندی نتیجه کار گروه‌های کارشناسی سه‌گانه هسته‌ای، تحریمی و ترتیبات اجرایی برگزار شود.

مشاور امنیت ملی آمریکا: نتیجه مذاکرات وین نامشخص است

به گزارش دیده بان ایران؛ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه ۱۰ اردیبهشت گفته است، همه طرف‌های حاضر در مذاکرات وین از جمله ایران درباره لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت جمهوری اسلامی به تعهدات هسته‌ای به طور «جدی» در حال مذاکره هستند، اما این مذاکرات فعلا در وضعیت «نامشخصی» است.

به گزارش رویترز، جیک سالیوان گفته است: من قصد ندارم در مقطع فعلی درباره ماهیت مذاکرات صحبت کنم چون که آنها (مذاکرات) در محل مشخصی قرار ندارد. ما شاهد تمایل همه طرف‌ها، از جمله ایرانی‌ها، برای مذاکرات جدی در مورد محدودیت‌های رفع تحریم‌ها و مسیر بازگشت به برجام هستیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا اضافه کرده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این (مذاکرات) در آینده در وین به نقطه اوج خود برای (دستیابی به) یک توافق خواهد رسید یا خیر.

گفتنی است سومین دور از نشست کمیسیون مشترک توافق هسته‌ای موسوم به برجام با حضور هیئت های ایران و آلمان، فرانسه، روسیه، چین و بریتانیا در وین پایتخت اتریش در جریان است. هیئت آمریکا به صورت غیر مستقیم در این مذاکرات حضور دارد. قرار است عصر شنبه نشست این کمیسیون به منظور بررسی و جمع‌بندی نتیجه کار گروه‌های کارشناسی سه‌گانه هسته‌ای، تحریمی و ترتیبات اجرایی برگزار شود.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر