کد خبر: 106907
A

وزارت امور خارجه عراق: سیاست ما وساطت بین ایران و عربستان نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق تأکید کرد که سیاست خارجی عراق نه وساطت که ایجاد فرصت‌های مناسب برای گفت‌وگوست.

وزارت امور خارجه عراق: سیاست ما وساطت بین ایران و عربستان نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق، تأکید کرد که سیاست خارجی عراق نه وساطت که ایجاد فرصت‌های مناسب برای گفت‌وگوست.

او گفت که سیاست خارجی عراق این نیست که میان طرف‌های دارای اختلاف وساطت کند بلکه می‌کوشد که فرصت‌های مناسب برای گفت‌وگو و مذاکره در سطح منطقه ایجاد کند و به امنیت و ثبات منطقه کمک کند.

الصحاف افزود که سیاست عراق تعادل میان همه طرف‌هاست به‌خصوص که پرونده‌های منطقه درهم‌پیچیده است و وضعیت منطقه ایجاب می‌کند که تلاش‌های بسیاری برای برقراری پل‌های ارتباط میان منافع همه طرف‌ها انجام شود.

او گفت که همه طرف‌ها از چالش‌های پیش رو درباره تروریسم و کرونا و تأثیرات اقتصادی آن آگاه‌اند و همین را می‌توان مبنایی برای استفاده از فرصت‌های مشترک و طرح‌های دسته‌جمعی و تقویت بازارهای مشترک و هم‌افزایی اقتصادی ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق افزود که وزارت خارجه گفت‌وگو و هماهنگی میان همه طرف‌ها را راهی برای کاهش تنش‌ها و رفتن به سوی تقویت روابط میان ملت‌های منطقه می‌داند.

وی افزود که عراق در سیاست خارجی خود می‌کوشد که عراق را به صحنه معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بازگرداند به‌خصوص که عراق از وجهه خوبی در سطح بین‌المللی برخوردار شده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که منابع خبری از برگزار نشست مذاکرات مستقیم میان ایران و عربستان در سطح مقامات امنیتی در بغداد در ماه گذشته خبر دادند.

روز گذشته نیز نشریه «نیویورک تایمز» خبر داد که دور تازه ای از این گفت وگوها طی روزهای آینده بار دیگر در بغداد برگزار خواهد شد.

منبع: میدل ایست نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر