کد خبر: 107179
A

پارلمان عراق درصدد تصویب مصوبه ای برای اخراج نیروهای ترکیه ای

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت پارلمان قصد دارد برای حمایت از دولت عراق مصوبه ای برای اخراج نیروهای ترکیه ای از شمال کشور تصویب کند.

پارلمان عراق درصدد تصویب مصوبه ای برای اخراج نیروهای ترکیه ای

به گزارش دیده بان ایران؛ «بدر الزیادی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز شنبه اعلام کرد پارلمان عراق درصدد تصویب مصوبه ای برای اخراج نیروهای ترکیه ای از عراق است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام پس از عید فطر صورت خواهد گرفت، گفت: بغداد برای انتشار نیروهای فدرال در نوار مرزی با ترکیه برای جلوگیری از فعالیت عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و درگیری برنامه ریزی می کند.

الزیادی در گفت وگویی با «المعلومه» اظهار داشت: اظهارات دولت و محکومیت و احضار سفیر ترکیه در پی نقض حاکمیت عراق و سفر وزیر دفاع ترکیه به پایگاه اشغالگران ترکیه ای در عراق کافی نیست.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق افزود: پارلمان قصد دارد برای حمایت از دولت در جلوگیری از تعرض ترکیه، مصوبه ای برای اخراج نیروهای ترکیه ای از موصل، زاخو و اربیل تصویب کند و مانع از برپایی هرگونه پایگاه نظامی توسط ترکیه در خاک عراق شود.

وی همچنین بیان کرد شکایت در شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه عرب حق قانونی دولت عراق است.

الزیادی در پایان خبر داد که مذاکراتی در حال حاضر بین بغداد و اربیل در جریان است تا نیروهای فدرال برای کنترل مرزهای عراق و ترکیه و جلوگیری از فعالیت عناصر حزب کارگران کردستان اعزام شوند.

«صالح فقی»، عضو اتحادیه میهنی کردستان هم گفته بود اتحادیه میهنی کردستان در حال جمع آوری امضا درون پارلمان اقلیم کردستان است تا به موجب آن مصوبه ای نظیر مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیروهای ترکیه ای از اقلیم کردستان تصویب کند.


منبع: میدل ایست نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر