کد خبر: 110753
A

شبکه ۱۳ اسرائیل مدعی شد: کارگاه ساخت سانتریفوژ در کرج خسارت جدی دیده است

شبکه ۱۳ اسرائیل مدعی شده است که یک کارگاه ساخت سانتریفوژهای سازمان انرژی اتمی ایران در کرج هدف حمله پهپادی روز چهارشنبه بوده و دچار خسارت‌هایی شده است.

شبکه ۱۳ اسرائیل مدعی شد: کارگاه ساخت سانتریفوژ در کرج خسارت جدی دیده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه ۱۳ اسرائیل مدعی شده است که یک کارگاه ساخت سانتریفوژهای سازمان انرژی اتمی ایران در کرج هدف حمله پهپادی روز چهارشنبه بوده و دچار خسارت‌هایی شده است. 

 روزگذشته یک مقام به عنوان «مقام آگاه» پدافند هوایی خاتم الانبیاء دیروز ادعای حمله پهپادی  رد کرد و با ارسال تکذیبیه به رسانه های داخلی گفته بود که حادثه خرابکاری بوده است.

شبکه ۱۳ اسرائیل همچنین گزارش کرده در این حمله خسارت‌هایی به کارگاه سازمان انرژی اتمی ایران وارد شده است. این رسانه گفته کارگاه کرج برای سانتریفوژهای مورد استفاده در غنی سازی اورانیوم تیغه‌های آلومینیومی می‌ساخته است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم به نقل از یک "ایرانی آگاه" از حمله و همچنین یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا ساختمان هدف حمله را "یکی از مراکز اصلی" تولید سانتریفوژ برای فردو و نطنز گزارش کرد.

نیویورک تایمز نوشت: "فرد آشنا با این حمله می گوید که این پهپاد ظاهرا از داخل ایران بلند شد، از جایی نه چندان دور از این مرکز، و به ساختمان برخورد کرد. این فرد نمی داند که آیا خسارتی به بار آمده است یا نه."

بیشتر بخوانید: جروزالم پست: عملیات دیروز علیه یکی تاسیسات هسته ای ایران خسارت های سنگینی به این تاسیسات وارد کرده است

بنابر ادعای رسانه های خارجی ساختمان مورد حمله در چند گزارش متعلق به "شرکت فناوری سانتریفوژ ایران" دانسته شده و یکی از اهدافی بوده که بنا به گفته منابع امنیتی اسرائیل پیشتر در اختیار دولت دونالد ترامپ گذاشته بود. مقامانت سازمان انرژی اتمی هنوز توضیحاتی درخصوص اتفاقات رخ داده اعلام نکرده اند.

_119056375_karaj_map-nc

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر