کد خبر: 111299
A

سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق: آمریکایی باید فوراً از عراق خارج شوند

«محمد محیی» سخنگوی گروه «کتائب حزب‌الله»‌ عراق، عصر امروز (چهارشنبه)، درباره تجاوزهای اخیر آمریکا هشدار داد.

سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق: آمریکایی باید فوراً از عراق خارج شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق تأکید کرد: «نیروهای آمریکایی باید فورا از عراق خارج شوند. در غیر این صورت، پاسخ این بار بسیار سخت خواهد بود».

محمد محیی اضافه کرد: «مردم عراق حضور آن‌ها را در عراق نمی‌پذیرند. تجاوزهای آمریکا از پیش‌برنامه و طرح‌ریزی شده است. حضور آمریکا [در عراق] برای خدمت به عراق و آموزش نیست بلکه طرحی است در راستای دست‌یابی به اهداف خصمانه و ازپیش‌آماده‌شده اسرائیل».

محیی همچنین اظهار داشت: «آمریکا در عراق باقی است تا تسلطش را بر وضعیت سیاسی این کشور تضمین کند به ‌گونه‌ای که در خدمت به برنامه‌ها و سیاست‌های متجاوزانه اسرائیلیش باشد».

بر اساس این گزارش، سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق در بخش پایانی اظهاراتش خاطر نشان کرد:‌ «نیروهای آمریکا گهگاه نیروهای مرزبانی الحشدالشعبی در مرزهای عراق و سوریه را هدف قرار می‌دهند که آخرین این اقدام‌ها چند روز گذشته رخ داهد و تعدادی در پی آن، شهید و مجروح شدند».

بامداد روز دوشنبه هفته جاری، منابع خبری در عراق و سوریه از حمله پرنده‌های آمریکا به چند موضع نظامی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

پس از این حمله، وزارت دفاع آمریکا، روز دوشنبه، در بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت حمله به مقر الحشد الشعبی اذعان کرد: «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور "جو بایدن"، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله، چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند و گروه‌های مقاومت در عراق روز گذشته در چند بیانیه از انتقام سخت از آمریکایی‌ها سخن گفتند. دولت و وزارت خارجه عراق نیز این حمله را رسما محکوم کردند./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر