کد خبر: 113948
A

آمریـــکا «پایگاه هوایی عین الاسد» را با نیرو شارژ کرد/ خبری از خروج آمریکا از بغداد نیست

پایگاه هوایی عین‌الاسد در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار و به طور مشخص در شهرستان هیت و ۸ کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی قرار دارد. مساحت این پایگاه ۱۰ کیلومتر یعنی چیزی برابر با مساحت منطقه سبز بغداد، است و بزرگ‌ترین پایگاه فعلی نیروهای آمریکایی در عراق به شمار می‌رود که نیروهای عراقی نیز در بخشی از آن حضور دارند.

آمریـــکا «پایگاه هوایی عین الاسد» را با نیرو شارژ کرد/ خبری از خروج آمریکا از بغداد نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ یک منبع آگاه امنیتی در استان «الانبار» عراق، امروز (سه‌شنبه، ۳ آگوست)، از ورود ۵۰۰ خودروی آمریکایی به پایگاه هوایی «عین الاسد» در غرب استان الانبار خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد که پایگاه هوایی عین‌الاسد در ناحیه البغدادی واقع در شهرستان «هیت» در غرب استان الانبار، شاهد ورود بیش از ۵۰۰ خودروی مختلف از نوع هومر، ضدگلوله، زرهی و نیز خودروهای نظامی مختلف بود. بدون این‌که مشخص شود که آیا در پی اعلام پایان ماموریت نیروهای رزمی آمریکا در عراق، این خودروها از سایر استان‌های عراقی خارج شده‌اند و به عین‌الاسد انتقال یافته‌اند یا خیر.

این منبع افزود که نیروهای امنیتی مستقر در بخش غربی استان الانبار، هیچ اطلاعاتی در خصوص انگیزه‌های حقیقی، پشت پرده ورود این خودروها به عین‌الاسد که شاهد تدابیر پیشگیرانه بی‌سابقه‌ای است، ندارند.

پیشتر، نیروهای آمریکایی، همزمان با اعلام پایان ماموریت رزمی در عراق از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، تبادل اطلاعات با نیروهای امنیتی عراقی را متوقف کرده بودند.

پایگاه هوایی عین‌الاسد در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار و به طور مشخص در شهرستان هیت و  ۸ کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی قرار دارد. مساحت این پایگاه ۱۰ کیلومتر یعنی چیزی برابر با مساحت منطقه سبز بغداد، است و بزرگ‌ترین پایگاه فعلی نیروهای آمریکایی در عراق به شمار می‌رود که نیروهای عراقی نیز در بخشی از آن حضور دارند.

در این پایگاه اغلب اقدامات مشکوکی علیه حاکمیت ملی عراق صورت می‌گیرد و به اعتقاد ناظران سیاسی، پایگاه هوایی عین‌الاسد، کانون عملیات‌های نظامی آمریکا در عراق است و در نتیجه بیش از سایر پایگاه‌ها برای این کشور خطرناک است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر