کد خبر: 129048
A

فعالیت‌های شرکت رنو در روسیه تعلیق شد

شرکت خودروسازی رنو در بیانیه‌ای از تعلیق فعالیت خود در مسکو و نیز ارزیابی مجدد همکاری با خودروساز روس خبر داد.


فعالیت‌های شرکت رنو در روسیه تعلیق شد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ از خبرگزاری فرانسه، شرکت خودروسازی رنو دیشب در بیانیه‌ای اعلام کرد که «از همین امروز، فعالیت کارخانه رنو را در مسکو» تعلیق و «گزینه‌های احتمالی در مورد مشارکت» با شرکت روسی آوتوواز(AvtoVAZ) را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

در این بیانه آمده است: گروه خودروسازی رنو مجبور است در چشم‌انداز مالی سال ۲۰۲۲ خود حاشیه عملیاتی در مشارکت با شرکت روسی را از چهار درصد به سه درصد کاهش دهد. 

دیروز «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در توئیتی «تحریم جهانی» شرکت خودروسازی رنو را به دلیل ادامه فعالیت در روسیه پس از حمله نظامی این کشور به اوکراین، خواستار شده بود.

کولبا در توئیت خود شرکت رنو را که روسیه دومین بازار آن است، به «حمایت از جنگ و تهاجم» متهم کرده بود. همچنین از همه مشتریان و شرکت‌ها در سراسر جهان خواسته بود این شرکت فرانسوی را تحریم و بایکوت کنند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین نیز در ویدئویی از شرکت های فرانسوی فعال در روسیه خواسته بود تا از حمایت «ماشین جنگی» مسکو دست بکشند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  در ۵ اسفند آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و این روزها وارد دومین ماه خود می‌شود./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر