کد خبر: 130149
A

پوتین: سرعت جنگ را پایین آوردیم تا میزان تلفات بالا نرود/ تصاویر کشتار غیرنظامیان غیرمسلح در بوچا «جعلی» است

چهل و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پوتین: سرعت جنگ را پایین آوردیم تا میزان تلفات بالا نرود/ تصاویر کشتار غیرنظامیان غیرمسلح در بوچا «جعلی» است

به گزارش دیده بان ایران؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که مذاکرات صلح با اوکراین به بن بست رسیده است و متعهد شد جنگ را ادامه دهد.

پوتین انکار کرد که ارتش روسیه به دلیل مشکلاتش مجبور به عقب‌نشینی از مناطق بزرگی از اوکراین، از جمله مناطق اطراف کی‌یف بوده است: «عملیات‌های ما در مناطق معین اوکراین در خدمت آن بوده است که نیروها را یکپارچه سازیم، خسارت‌هایی را (به اوکراینی‌ها) وارد کنیم و زیرساخت‌های نظامی را نابود سازیم.»

او تصریح کرد: «هدف این بوده است که پیش‌شرط‌های یک عملیات فعال‌تر در منطقه دونباس را فراهم سازیم.»

پوتین در مورد طولانی شدن تهاجم نظامی به اوکراین گفت، سرعت را باید پایین آورد تا مانع تلفات بیشتر شد: «من اغلب می‌شنوم که سئوال می‌کنند: آیا سریع‌تر نمی‌شود؟ بله این امر امکان‌پذیر است، اما تشدید عملیات رزمی متأسفانه بر میزان تلفات اثر می‌گذارد.»

وی گفت: طرف اوکراینی از اجرای توافقات در مذاکرات استانبول سر باز می‌زند. عملیات ما طبق نقشه پیش می‌رود و تا تحقق اهداف اصلی ادامه دارد.

پوتین اوکراین را به عدم پایبندی به امتیازات قبلی متهم کرد و گفت موضع کی‌یف تغییری نکرده است.

وی به ادعای غرب درباره این که نیروهای روسیه مرتکب "کشتار غیرنظامیان غیرمسلح" در بوچا و دیگر شهرهای شمال اوکراین شده‌اند، اشاره و آن را با حملات آمریکا به شهرهایی مانند رقه در سوریه مقایسه کرد و گفت این اتهامات "جعلی" است.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «علیه بشار اسد نیز اتهاماتی در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی مطرح می‌شد. ما با همین اطلاعات جعلی در مورد بوچا سر و کار داریم.»

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر