کد خبر: 131415
A

رئیس اسرائیل: دروغ‌های وزیر خارجه روسیه درباره یهودی بودن هیتلر، مرا به شدت عصبانی کرد / این دروغ‌های ناگوار، بوی‌ یهودستیزی می‌دادند

اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل اظهارات اخیر وزیر امور خارجه روسیه درباره اصالت رهبر آلمان نازی را «دروغ» خواند و گفت که این سخنان باعث عصبانیت شدید وی شده است. او گفت: «من از سخنان وزیر امور خارجه روسیه شوکه شدم. این اظهارات مرا بسیار عصبانی کرد و باعث اشمئزاز من شد.»

رئیس اسرائیل: دروغ‌های وزیر خارجه روسیه درباره یهودی بودن هیتلر، مرا به شدت عصبانی کرد / این دروغ‌های ناگوار، بوی‌ یهودستیزی می‌دادند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ اسزاییل به اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه درباره اصالت «آدولف هیتلر» رهبر آلمان نازی واکنش نشان داد.

رئیس رژیم اسراییل در مصاحبه با روزنامه عبری «هاآرتص» در واکنش به اظهارات لاوروف گفت: «من از سخنان وزیر امور خارجه روسیه شوکه شدم. این اظهارات مرا بسیار عصبانی کرد و باعث اشمئزاز من شد.»

اسحاق هرتزوگ در بخش دیگری صحبت‌هایش با اتهام‌زنی به وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: «لاوروف ترجیح داد که دروغ‌های ناگواری را که بوی‌ یهودستیزی می‌دادند، [در میان مردم] بپراکند. من از او انتظار دارم که عقب‌نشینی و عذرخواهی کند.»

هم زمان با تداوم درگیری‌ها میان اوکراین و روسیه، اختلافات میان مسکو و تل‌آویو نیز بالا گرفته و به تنش لفظی و احضار سفیر رسیده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، روز یکشنبه، در گفت‌وگو با شبکه ایتالیایی «مدیاست» در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل در حالی‌ که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خود یک یهودی است، روسیه می‌گوید لازم به «نازی‌زدایی» اوکراین است، گفت که هیتلر نیز اصالت یهودی داشته است.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه، با انتقاد شدید از «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که اظهارات وی در خصوص حمایت صهیونیست‌ها از نئونازی‌های اوکراین، زمانی که درباره «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با اصالت یهودی صحبت می‌کرد، یک اشتباه «غیرقابل بخشش است» که «وحشت ناشی از هولوکاست نازی‌ها» را نادیده می‌گیرد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم طی پستی در توئیتر اظهارات وزیر خارجه روسیه را «شرم آور و نابخشودنی و یک خطای تاریخی وحشتناک» خواند و نوشت: «یهودیان در هولوکاست خود را نکشتند؛ متهم کردن خود یهودیان به یهودستیزی، پایین‌ترین سطح نژادپرستی علیه یهودیان است.»

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی «ضدتاریخی» است و «تا حد زیادی، دلیل حمایت دولت فعلی اسرائیل از رژیم نئونازی در کی‌یف» را توضیح می‌دهد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر