کد خبر: 133260
A

رئیس جمهور بلاروس: به پوتین توهین نکنید؛ باور کنید او هیچ تمایلی به تصرف اوکراین ندارد

آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس خاطرنشان کرد: باور کنید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ارتش روسیه هیچ تمایلی به تصرف اوکراین ندارند. آنها فقط نشان دادند که باید با روسیه طرف حساب شد. به رئیس جمهور روسیه توهین نکنید. زبان روسی را که همه اوکراینی‌ها بلد هستند، سرکوب نکنید.

رئیس جمهور بلاروس: به پوتین توهین نکنید؛ باور کنید او هیچ تمایلی به تصرف اوکراین ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آلکساندر لوکاشنکو اظهار کرد که معتقد است، "امنیت روسیه" دغدغه اصلی رهبران روسیه بوده و این رهبران قصد تصرف اوکراین را ندارند.

به گزارش خبرگزاری تاس، آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در گفتگو با خبرنگاران گفت که رهبران روسیه تمایلی به تصرف و به بردگی کشیدن اوکراین ندارند.

لوکاشنکو خاطرنشان کرد: باور کنید، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ارتش روسیه هیچ تمایلی به تصرف اوکراین ندارند. آنها فقط نشان دادند که باید با روسیه طرف حساب شد. به رئیس جمهور روسیه توهین نکنید. زبان روسی را که همه اوکراینی‌ها بلد هستند، سرکوب نکنید. حتی آنهایی که طبق گفته برخی دارای گرایشات ناسیونالیستی هستند. هیچ تمایلی برای به بردگی کشیدن و تصرف و اقدامات دیگر در قبال اوکراین وجود ندارد.

او در ادامه اظهار کرد که معتقد است، "امنیت روسیه" دغدغه اصلی رهبری روسیه است. لوکاشنکو بیان کرد: "من رئیس جمهور روسیه را درک می‌کنم. ما موضوعات را به طرق مختلف مورد بحث قرار می‌دهیم، اما وقتی او می‌گوید که نه تنها روسیه، بلکه بلاروس نیز مورد حمله قرار گرفته است، نمی‌توانم چیزی بگویم. ما باید به این فکر کنیم که چگونه از خود دفاع کنیم تا از ظهور یک سکوی پرش برای تجاوزگری جلوگیری کنیم.

لوکاشنکو عنوان کرد که نگرانی مشترکی با جورج سوروس، سرمایه‌دار آمریکایی در مورد رقم خوردن جنگ جهانی سوم در صورتی که درگیری در اوکراین عمیق‌تر شود، دارد. لوکاشنکو اظهار کرد: "اگر آنها هم همین الان در اوکراین جلوی خود را نگیرند سوروس ممکن است حرفش درست از باشد. اوکراین نقطه توقف است."

در 24 فوریه، ولادیمیر پوتین در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های جدایی طلب دونباس، دستور حمله نظامی در اوکراین را صادر کرد. وی تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمینهای اوکراین ندارد و هدف آن غیرنظامی کردن و نازی زدایی از این کشور است. آمریکا و متحدانش با اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه و ارسال تسلیحات به کی‌یف پاسخ دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر