کد خبر: 134995
A

آمریکا ۲۳ شرکت چینی را تحریم کرد

دولت آمریکا مجموعا ۲۳ شرکت جدید چینی را به لیست سیاه تجاری خود اضافه کرد.

آمریکا ۲۳ شرکت چینی را تحریم کرد

به گزارش دیده بان ایران: ۱۴ شرکت به دلیل نقش داشتن در اتهامات نقض حقوق بشر در منطقه سینکیانگ، پنج شرکت به اتهام رابطه با ارتش چین و چهار شرکت دیگر در ابتطاب با برقراری ارتباط تجاری با شرکت‌هایی که از قبل تحریم شده بودند، تحریم شدند.

جینا ریماندو، وزیر بازرگانی آمریکا گفت: وزارت بازرگانی آمریکا همچنان به اتخاذ اقدامات قوی و مصمم برای هدف گرفتن نهادهایی ادامه می‌دهد که حقوق بشر را در سینکیانگ نقض کرده یا از فناوری آمریکا برای تلاش‌های بی‌ثبات‌کننده ارتش چین در مسیر مدرن‌سازی استفاده می‌کنند.

او گفت: ما همچنان از کنترل شدید صادرات برای مجازات دولت‌ها، شرکت‌ها و اشخاص استفاده می‌کنیم.

چین اتهامات نسل‌کشی و کار اجباری در سینکیانگ را رد کرده و می‌گوید که سیاست‌هایش برای سرکوب جدایی‌طلبان و تندروهای مذهبی که حملاتی را طرح‌ریزی کرده و تنش‌ها را میان مسلمانان اویغور و هان افزایش داده‌اند، ضروری است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) گفت: طرف چینی به اتخاد تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از حقوق و منافع قانونی شرکت‌های چینی ادامه داده و تلاش‌های آمریکا برای مداخله در امور داخلی چین را نمی‌پذیرد.

این شرکت‌ها به لیست نهادهای تحریمی وزارت بازرگانی آمریکا اضافه شده‌اند که آمریکایی‌ها را از فروش محصولات و تجهیزات به این نهادها منع می‌کند.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که این شرکت‌ها «در نقض حقوق بشر و بدرفتاری‌ها در کارزار سرکوب، بازداشت‌ها و نظارت چین بر اویغورها، قزاق‌ها و اقلیت‌های مذهبی با فناوری پیشرفته» نقش دارند.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اقدامات پکن را «نسل‌کشی» خوانده و محدودیت‌های متعددی برای مقابله با شرکت‌های چینی اتخاذ کرده که واشنگتن آن‌ها را هم‌دست دولت چین می‌داند.

منبع: خبر آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر