کد خبر: 142904
A

نخست وزیر انگلیس: اقدامات ایران باعث بی ثباتی در منطقه است / اتخاذ اقدامات بیشتر علیه تهران را بررسی خواهیم کرد

نخست وزیر جدید انگلیس روز دوشنبه گفت که «ما نیازمند رایزنی با شرکا در خصوص ایران داریم و اقدامات ایران باعث بی ثباتی در منطقه است».

نخست وزیر انگلیس: اقدامات ایران باعث بی ثباتی در منطقه است / اتخاذ اقدامات بیشتر علیه تهران را بررسی خواهیم کرد

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «ریشی سوناک» نخست وزیر جدید انگلیس روز دوشنبه گفت که انگلیس خوش شانس است که روابط مهم و تاریخی با کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

وی که با شبکه خبری العربیه مصاحبه می‌کرد، افزود: «ما نیازمند رایزنی با شرکا در خصوص ایران داریم و اقدامات ایران باعث بی ثباتی در منطقه است».

سوناک گفت که روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس باید از روابط نظامی به همکاری اقتصادی توسعه یابد.

نخست وزیر هندی الاصل انگلیس مدعی شد که ایران پیش از این با توافق هسته‌ای موافقت نکرده است.

وی در ادامه گفت: «ایران در ماه مارس گذشته توافق هسته‌ای را رد کرد به همین دلیل تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کردیم». سوناگ گفت که انگلیس اتخاذ اقدامات بیشتر علیه ایران را بررسی خواهد کرد.

وی در ادامه به جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و گفت: «حمله روسیه به اوکراین سبب شده تا انتقال به انرژی‌های پاک را حتمی بکند».

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: «این عادلانه نیست که از اوکراین بخواهیم وارد مذاکرات با روسیه شود حال آنکه همچنان تحت حملات قرار دارد».

سوناک که در دولت «بوریس جانسون» نخست وزیر پیشین وزیر خزانه داری بود، چند روز پیش به عنوان رهبر جدید حزب محافظه کار معرفی شد و پس از آن نخست وزیری انگلیس را برعهده گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر