کد خبر: 142906
A

وال استریت ژورنال: آمریکا در حال "مذاکره با معتمدان پوتین" بر سر اوکراین است

به‌رغم تحریم‌ها، کاخ سفید همچنان با مسکو در تماس است. به گزارش وال استریت ژورنال، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با افراد معتمد پوتین در کرملین صحبت کرده است. گفته می‌شود موضوع مذاکره سلاح‌های هسته‌ای بوده است. این رایزنی‌ها تاکنون علنی نشده‌اند

وال استریت ژورنال: آمریکا در حال "مذاکره با معتمدان پوتین" بر سر اوکراین است

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از "وال استریت ژورنال" جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در تلاش است، به ویژه با توجه به تهدیدات استفاده احتمالی از سلاح‌های هسته‌ای، از گسترش دامنه جنگ در اوکراین بکاهد.

این روزنامه نوشته، سالیوان طی چند ماه گذشته با یوری اوشاکوف، مشاور رهبری کرملین و نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه، مذاکراتی محرمانه داشته است. این رایزنی‌ها تاکنون علنی نشده‌اند. این مذاکرات ظاهرا پس از آن صورت گرفت که دولت مسکو با متهم کردن مکرر اوکراین به برنامه‌ریزی برای استفاده از "بمب کثیف" رادیواکتیو، بدون ارائه شواهد محکم، لفاظی‌های خود را تشدید کرد.

اوکراین بارها اعلام کرده است که قصد استفاده از چنین بمبی را ندارد. در مقابل، دولت کی‌یف متقابلا روسیه را به داشتن چنین برنامه‌هایی متهم کرده و گفته است، روسیه قصد دارد مسئولیت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را متوجه اوکراین سازد.

کاخ سفید از ماه مارس، زمانی که گفته می شود سالیوان با پاتروشف صحبت کرده، هیچ مکالمه‌ای میان او و یک مقام ارشد روسیه را به طور علنی تایید نکرده است.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در مورد پرسش وال استریت ژورنال درباره از سرگیری مذاکرات گفته است: «مردم چیزهای زیادی می‌گویند.» او از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد. کرملین نیز به درخواست برای اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر