کد خبر: 144421
A

سوئیس 7.94 میلیارد دلار از دارایی‌هایی روسیه را مسدود کرد

وزارت اقتصاد سوئیس اعلام کرد که دارایی‌های روسیه به ارزش 7.94 میلیارد دلار (7.5 میلیارد فرانک سوئیس) را تا 25 نوامبر 2022 مسدود کرده است.

سوئیس 7.94 میلیارد دلار از دارایی‌هایی روسیه را مسدود کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وزارت اقتصاد سوئیس اعلام کرد که دارایی‌های روسیه به ارزش 7.94 میلیارد دلار (7.5 میلیارد فرانک سوئیس) را تا 25 نوامبر 2022 مسدود کرده است.

دبیرخانه امور اقتصادی کشور (SECO) همچنین اطلاعاتی را درباره میزان سپرده های اعلام شده توسط روس ها فاش کرده است. اروین بولینگر، رئیس روابط اقتصادی دوجانبه SECO به بلومبرگ گفت: مبلغ تحریم شده تنها بخشی از تمام دارایی‌های روسیه در سوئیس است.

در این گزارش آمده است : «مقدار دارایی مسدود شده م‌ تواند افزایش یابد، اگر افراد جدیدی به فهرست اضافه یا دارایی های جدید شناسایی شوند. و اگر دارایی هایی که به عنوان یک اقدام احتیاطی مسدود شد‌ اند دوباره آزاد شوند، احتمالا کاهش یابد.»

سوئیس به کشورهای اتحادیه اروپا در اعمال چندین دور تحریم‌های علیه روسیه به دلیل درگیری در اوکراین پیوست. در ماه اوت، برن دارایی‌های متعلق به Sberbank روسیه را مسدود و تجارت محصولات طلا با مسکو را ممنوع کرد. در مقابل کرملین در ماه مارس، سوئیس را در فهرست کشورهای متخاصم قرار داد که شامل اعضای اتحادیه اروپا و سایر کشورها می‌شود.

در ماه اکتبر، Fabian Maienfisch، سخنگوی وزارت امور اقتصادی، آموزش و تحقیقات فدرال سوئیس، اظهار داشت که سوئیس از درخواست ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای تحویل دارایی‌های مسدود شده روسیه به کیف حمایت نمی‌کند.

هم اتحادیه اروپا و هم مقامات ایالات متحده در حال حاضر روی مصادره دارایی‌های روسیه مسدود شده به دلیل تحریم‌های مرتبط با اوکراین کار کرده و تلاش می‌کنند راه‌هایی برای قانونی کردن این توقیف بیابند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر