کد خبر: 147740
A

عربستان خواستار قرار دادن انصارالله در لیست « تروریسم» شد

عربستان سعودی بعد از هشت سال جنگ نابرابر علیه یمن، ناامید از پایان این جنگ به نفع خود خواستار قرار دادن نام «انصارالله» یمن در لیست تروریستی شد.

عربستان خواستار قرار دادن انصارالله در لیست « تروریسم» شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ شورای وزیران سعودی در جسله اخیر خود از جامعه بین‌المللی خواست تا انصارالله یمن را در لیست گروه‌های « تروریستی» قرار دهد و آن‌ را تحریم کند و منابع مالی آن را بخشکاند.

«سلمان بن عبدالعزیز» ریاست شورای وزیران سعودی در کاخ «السلام» جده را برعهده داشت.

این درخواست سعودی که نشان دهنده استیصال ریاض بوده، در حالی است که اخیرا سعودی‌ها در قضیه تبادل اسرا با انصارالله مجبور شده‌اند کارشناس فنی تبادل کنند که در نوع خود بی سابقه بوده است.

این نشست روز گذشته برگزار شد و در آن به مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته شد.

این درحالی است که روز گذشته «محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن با «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد دیدار کرد و دو طرف در این دیدار آتش‌بس در یمن و مزایای آن را مورد بررسی قرار دادند.

«یاسر الحوری» دبیر شورای عالی سیاسی یمن علت تمدید نشدن آتش بس در این کشور تاکنون را تشریح کرد و گفت: پایداری ملت یمن و پیروزی‌های گسترده آنها، نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را به شکست کشانده و امروز معادله تغییر کرده است و در صورت حمله به بنادر و فرودگاه یمن، متقابلا بنادر و فرودگاههای دشمن را هدف قرار می دهیم.

آتش بس در یمن از یازدهم فروردین ماه سال جاری با وساطت سازمان ملل محقق شد که دو ماهه قابل تمدید بود که تا کنون دو بار تمدید شده است. قرار بود این توافق مهر ماه تمدید شود ولی عدم تحقق مطالبات دولت نجات ملی که بر اساس توافق بوده، منجر به عدم تمدید آن تا این لحظه شده است.

دولت نجات ملی یمن طی روزهای اخیر تأکید کرده است که کشورهای متجاوز سعودی و امارات به این کشور باید به تعهدات خود ذیل توافق آتش‌بس عمل کنند؛ قرار بود بر اساس این آتش‌بس، فرودگاه صنعاء بازگشایی شود و موانع ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده برداشته شود و حقوق کارمندان دولت که برای سال‌ها به‌دلیل جنگ پرداخت نشده است، پرداخت شود.

عربستان سعودی در حالی این ژست ضد تروریستی را گرفته که خود بیش از هفت سال است که جنگ ویرانگر یمن را که به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از جمله زن و کودک یمنی منجر شد، آغاز کرده است.

عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات ائتلاف سعودی به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ابنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر