کد خبر: 148653
A

اسپانیا ۶ تانک لئوپارد به اوکراین ارسال می کند

اسپانیا اعلام کرد که قصد دارد تانک لئوپارد به اوکراین بفرستد.

اسپانیا ۶ تانک لئوپارد به اوکراین ارسال می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از اسپوتنیک، به نوشته یک رسانه اسپانیایی، مقامات این کشور در نظر دارند 4 تا 6 تانک تعمیر شده لئوپارد خود را به کی یف ارسال کنند.

روزنامه "پایس" به نقل از منابعی آگاه در دولت اسپانیا، روز چهارشنبه از تصمیم مقامات این کشور برای انتقال 4 تا 6 دستگاه تانک تازه تعمیر شده لوپارد به عنوان بخشی از کمک تسلیحاتی خود به کی یف، خبر داد.

خاطرنشان می شود که تعداد نهایی تانک های ارسالی توسط اسپانیا، به وضعیت 53 خودروی جنگی که برای حدود 10 سال در ساراگوسا زمین گیر شده اند، بستگی دارد. اکنون وزارت دفاع اسپانیا در حال مذاکره برای بازسازی فوری این تانک ها است.

دولت آلمان پس از فشار متحدان ناتو، پیشتر اعلام کرد که تانک های لئوپارد 2 خود را به اوکراین منتقل می کند و مجوز ارسال تانکهای لئوپارد دیگر کشورها را نیز به کی یف صادر می کند. آلمان در مرحله نخست قصد دارد یک گروهان متشکل از 14 لئوپارد 2 نوع A6 را ارسال کند. ایالات متحده همچنین از اعزام یک گردان - 31 واحد - از تانک های مدرن آبرامز تولید خود به اوکراین خبر داد. همزمان، کاخ سفید اعلام کرد که تحویل آبرامز "ماه‌های زیادی" طول خواهد کشید.

روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر