کد خبر: 149667
A

بررسی درخواست کی‌یف برای تسلیحات بیشتر در کنفرانس امنیتی مونیخ

کنفرانس امنیتی مونیخ با محوریت ارسال سلاح بیشتر به اوکراین در آستانه سالگرد جنگ روسیه و اوکراین در حالی برگزار می‌شود که انتظار می‌رود موضوع تنش بین آمریکا و چین نیز در جریان برگزاری آن بررسی شود. کشورهای غربی در این کنفرانس برای بررسی درخواست کی‌یف برای تسلیحات بیشتر گردهم آمده‌اند.

بررسی درخواست کی‌یف برای تسلیحات بیشتر در کنفرانس امنیتی مونیخ

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، به نقل از دیلی میل، از دیگر محورهای کلیدی این کنفرانس بررسی روابط پرتنش آمریکا و چین در هفته‌های گذشته و موضوع انفجار بالن اطلاعاتی چین بر فراز خاک آمریکا است.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز در مراسم افتتاحیه سخنرانی خواهند کرد که پیش بینی می شود اولویت سخنان آنها درباره ارسال سلاح به اوکراین باشد.

کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، وانگ یی وزیر خارجه چین و ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز در این مراسم حضور دارند.

حامیان غربی اوکراین، به رهبری ایالات متحده، مقدار زیادی تسلیحات به اوکراین داده و متعهد شده‌اند که مقدار قابل توجهی سلاح‌های سنگین از جمله تانک‌های جنگی در اختیار کی‌یف قرار می‌دهند.

با وجود یک هیئت بلندپایه آمریکایی از جمله هریس و بلینکن و یک تیم ارشد چینی به رهبری وانگ در شهر مونیخ، گمانه زنی‌ها در مورد مذاکرات در حاشیه برای کاهش تنش‌های دو کشور در موضوع بالن‌های اطلاعاتی وجود دارد.

پنجاه و نهمین کنفرانس امنیتی مونیخ (MSC) از ۱۷ تا ۱۹ فوریه در هتل بایریشرهوف مونیخ برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر