کد خبر: 149933
A

وعده عجیب ترامپ: مناقشات اوکراین را ۲۴ ساعته حل می‌کنم

دونالد ترامپ در جمع هوادارانش مدعی شد بلافاصله بعد از انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا ملاقاتی را برای حل و فصل مناقشه پیرامون اوکراین بین رئیس‌جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی ترتیب خواهد داد.

وعده عجیب ترامپ: مناقشات اوکراین را ۲۴ ساعته حل می‌کنم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جمع هوادارانش گفت بلافاصله بعد از انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی وی تماس خواهد گرفت و ملاقاتی را برای حل و فصل مناقشه پیرامون اوکراین ترتیب خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، او دوشنبه (۲۰ فوریه) به جمعیت طرفداران خود در فلوریدا گفت: به شما تضمین می‌دهم می‌توانم آن را حل کنم. ما ظرف ۲۴ ساعت به توافق خواهیم رسید.

رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا که در انتخابات ۲۰۲۰ در مقابل جو بایدن رقیب دموکراتش شکست خورد، ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲ گفت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد.

این اولین بار نیست که ترامپ از دولت بایدن در ارتباط با جنگ اوکراین انتقاد می‌کند، او پیش‌تر هم به خودستایی درباره توانایی ادعایی‌اش برای پایان دادن به درگیری پرداخته و گفته بود: «اگر من رئیس‌جمهور [آمریکا] بودم، جنگ روسیه و اوکراین هرگز اتفاق نمی‌افتاد، ولی حتی اکنون هم اگر رئیس‌جمهور باشم، می‌توانم در عرض ۲۴ ساعته با مذاکره به این جنگ وحشتناک و شدید خاتمه دهم».

او همچنین هشدار داده بود که تصمیم دولت جو بایدن برای ارسال تانک به اوکراین می‌تواند به حمله اتمی از سوی روسیه منجر شود.

ترامپ همچنین در مصاحبه‌ای اظهار داشت پایان یافتن کمک‌های نظامی غرب به اوکراین می‌تواند به تشویق برگزاری مذاکرات صلح و پایان یک سال جنگ در این کشور منجر شده و آمریکا می‌تواند رهبری این مذاکرات را به دست بگیرد.

او در اظهارنظری در شبکه اجتماعی‌اش هم گفته بود که به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بیشتر اعتماد دارد تا «فرومایه‌هایی» که در دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا کار می‌کنند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر