کد خبر: 152165
A

ولیعهد جدید امارات مشخص شد/ شیخ خالد کیست؟

محمد بن زاید آل‌نهیان، رئیس امارات متحده عربی، خالد بن محمد، فرزند خود را به عنوان ولیعهد ابوظبی منصوب کرد.

ولیعهد جدید امارات مشخص شد/ شیخ خالد کیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد بن زاید آل‌نهیان، رئیس امارات متحده عربی، خالد بن محمد، فرزند خود را به عنوان ولیعهد ابوظبی منصوب کرد.

رئیس امارات متحده عربی طی احکامی هزاع بن زاید و طحنون بن زاید را به سمت معاونان حاکم ابوظبی تعیین و منصور بن زاید را در کنار محمد بن راشد به سمت معاون رئیس کشور امارات منصوب کرد.

شیخ خالد کیست؟

شیخ خالد یکی از اعضای خانواده حاکم ابوظبی و فرزند ولیعهد ابوظبی است.

شیخ خالد فارغ التحصیل دانشگاه آمریکایی شارجه از رشته روابط بین الملل است و از کالج شاهی لندن دکترای گروه مطالعات جنگ در سال 2014 را بدست آورده است.

رهبر امارات با صدور حکم فدرال، شیخ خالد بن محمد بن زاید آل نهیان را به عنوان معاون مشاور امنیت ملی در درجه وزیر منصوب کرده است.

پیش از این در سال 2016، خالد با شایعه وزیری به عنوان رییس امنیت ملی انتخاب شده بود.

فعالیت های شیخ خالد

شیخ خالد بن محمد بن زید آل نهیان، عضو شورای اجرایی ابوظبی شاهد امضای توافق نامه بین دولت ابوظبی و بنیاد XPRIZE، رهبر جهانی در مسابقات جایزه انگیزه در حضور تعدادی از رهبران دولت و شرکای استراتژیک بود.

شیخ خالد، رییس کمیته اجرایی و عضو شورای اجرایی ابوظبی گفت: “چشم انداز و تمرکز بلند مدت دولت ابوظبی بر توسعه باعث پیش بینی چالش های جهانی می شود.”

او باور دارد که با همکاری با شرکای بین المللی خود، ما می توانیم راه حل های مناسبی پیدا کنیم، به خصوص در مورد موضوعات مهم مانند تغییرات آب و هوا، کمبود آب و هوش مصنوعی.

او می گوید: “ما مسیری را دنبال می کنیم که چشم به راه آینده است. تمرکز روی تحقیق و توسعه در خط مقدم این آهنگ ها است، زیرا چالش ها را در همه ابعاد ارائه می دهد و به ارائه راه حل های نوآورانه، اطمینان از آینده ای مرفه و پایدار برای نسل بعدی، بدون در نظر گرفتن مرزها؛ می دهد.”

او همچنین افزود: “این گامی در حمایت از توسعه و نوآوری است و با چندین ابتکار عمل دولت با همکاری نهادهای پیشرو در جهان دنبال خواهد شد.

عالی جناب همچنین در زمینه افتتاح فضاهای جدید در بنیاد فرهنگی، گام بزرگی گذاشت و نشانگر اتمام کار عمده تعمیر و نگهداری در یکی از برجسته ترین نقاط دیدنی ابوظبی بود.

فضاهای جدید بنیاد فرهنگی واقع در قلب پایتخت، دارای یک تئاتر با 900 صندلی و کتابخانه کاملاً جدید کودکان است.

مطابق با استراتژی دولت ابوظبی برای توانمندسازی جوانان از طریق آموزش فرهنگی و پیشرفته ترین کتابخانه جوانان را به خواندن، یادگیری، خلاقیت و رویای ایده های بزرگ آینده ترغیب می کند.

اعلیحضرت در نمایشگاه افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی سنتی، مؤسسه سنتی، یک نمایشگاه انفرادی را کاوش کرد.

ماهیت نوآورانه و معاصر که برجسته کننده رویکرد تجربی و باز هنرمند نسبت به تأثیرات مختلف جغرافیایی و تاریخی است.

این نمایشگاه با یک برنامه عمومی اختصاصی از جمله گفتگوهای هنرمندان، کارگاههای آموزشی، کلاسهای استاد، تورهای هدایت شونده، نمایش فیلمهای سرنوشت ساز و سایر فعالیتهای خلاقانه همراه است.

وی سپس یکی از جدیدترین فضاهای بنیاد فرهنگی، بیت الخط (خانه خوشنویسی) را که به عنوان یک مرکز آموزشی با محوریت آموزه های تاریخی و امروزی خوشنویسی در فرهنگ اسلامی طراحی شده است؛ را آغاز کرد.

این کلاس ها هر روز در طول سال برگزار می شود و برای دانش آموزان در هر سنی و مهارت لازم است.

شیخ همچنین کتابخانه جدید کودکان ابوظبی را سرمایه گذاری کرد که قرار است به یک مرکز یادگیری، خلاقیت و تعامل برای کودکان و خانواده ها تبدیل شود

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر