کد خبر: 154378
A

غریب‌آبادی: از کشتارهای آمریکا وحشت‌زده‌ام

دبیر ستاد حقوق بشر در پیامی نسبت به قتل «جوردن نیلی» سیاهپوست آمریکایی واکنش نشان داد و گفت: از ادامه کشتارهای نژادپرستانه در آمریکا و بی‌توجهی آشکار دولت آمریکا به حقوق بشر وحشت زده شده‌ام.

غریب‌آبادی: از کشتارهای آمریکا وحشت‌زده‌ام

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در پیامی نسبت به قتل «جوردن نیلی»، سیاه‌پوستی که در متروی نیویورک به خاطر فشار دادن گردنش به دست یک سفیدپوست جان خود را از دست داد، واکنش نشان داد.

غریب‌آبادی در این پیام نوشت: من از ادامه کشتارهای نژادپرستانه در آمریکا و بی‌توجهی آشکار دولت آمریکا به حقوق بشر وحشت زده شده‌ام.

وی همچنین گفت: به نظر می‌رسد تنها چیزی که مهم نیست زندگی مردم آفریقایی تبار است.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه گفت: زمان تغییر فرا رسیده است.

جوردن نیلی در مترو نیویورک بر اثر خفگی ناشی از فشار دادن گردن از سوی یک آمریکایی سفیدپوست جان خود را از دست داد.

در ویدئویی که از این حادثه در رسانه‌های آمریکا منتشر شده، «جوردن نیلی» ۳۰ ساله، روی کف واگن قطار افتاده و یک سفیدپوست در کمال آرامش، گلوی او را برای دقایق طولانی فشار می‌دهد و دو نفر دیگر هم دست و پای قربانی را می‌گیرند تا برای زنده ماندن تلاش نکند.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند «جوردن نیلی» پس از مرگ مادرش در سال ۲۰۰۷ دچار افسردگی روحی شدید شده بود و با تشدید بیماری‌اش بیشتر اوقات خود را در مترو می‌گذراند و از مسافران طلب پول یا غذا می‌کرد.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر