کد خبر: 154620
A

رئیس‌جمهوری ازبکستان خواستار انتخابات زودهنگام شد

رئیس جمهوری ازبکستان امروز (دوشنبه) گفت که برای اعطای اختیار جدید به خود برای کمک به مقابله با "فرآیندهای وخیم و پیچیده" در حال انجام در جهان، خواستار انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری شده، اما تاریخی برای آن مشخص نکرد.

رئیس‌جمهوری ازبکستان خواستار انتخابات زودهنگام شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ رای‌دهندگان ازبکستان در همه‌پرسی ۳۰ آوریل بسته اصلاحات قانون اساسی را تایید کردند که به شوکت میرضیایف، رئیس‌جمهوری این کشور اجازه می‌دهد برای دو دوره دیگر نامزد شود و هر دوره از پنج سال به هفت سال افزایش می‌یابد.

میرضیایف ۶۵ ساله امروز گفت که با وجود اینکه کمتر از دو سال از دوره فعلی خود را سپری کرده است، احساس می‌کند که برای انجام اصلاحات بیشتر در این کشور آسیای میانه به یک حکم ماموریت جدید نیاز دارد.

او گفت: در شرایط کنونی که فرآیندهای وخیم و پیچیده‌ای در جهان و منطقه ما حاکم است، یافتن مسیر درست و موثر توسعه و اجرای آن به حادترین و فوری‌ترین موضوع تبدیل می‌شود.

میرضیایف نگفت که چه زمانی قرار است این رای‌گیری برگزار شود، اما طبق قانون ازبکستان، حداقل از دو ماه قبل نیاز است که زمان برگزاری رای‌گیری اعلام شود.

در این کشور ۳۵ میلیونی هیچ چهره مخالف سرشناسی وجود ندارد که بتواند با میرضیایف رقابت کند؛ شخصی که هم در داخل و هم در خارج از این کشور به خاطر لیبرال کردن این جمهوری استقلال‌یافته از شوروی و باز کردن اقتصاد آن به روی تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی تحسین شده است.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر