کد خبر: 154713
A

زلنسکی: اروپا آماده ارسال یک میلیون گلوله توپ به اوکراین است

رئیس‌جمهور اوکراین از اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای ارسال یک میلیون گلوله توپ و مهمات مورد نیاز فوری به کی‌یف خبر داد.

زلنسکی: اروپا آماده ارسال یک میلیون گلوله توپ به اوکراین است

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از وبگاه ایتل ریپابلیک، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امروز سه شنبه پس از دیدار با اورزلا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا که برای شرکت در بزرگداشت «روز اروپا» وارد شهر کی‌ یف پایتخت اوکراین شده بود، در سخنانی گفت که اتحادیه اروپا آماده است مهمات مورد نیاز یک میلیون گلوله توپخانه را در اختیار کشورش قرار دهد.

رئیس جمهور اوکراین با ادعای اینکه کشورش هر روز اثربخشی و کارآمدی دفاع در برابر روسیه را بیشتر از خود نشان می‌دهد، ادامه داد: هر موشک تروریستی که سرنگون شود و هر موفقیت سربازان ما در دفع حملات روسیه، گواه بر این واقعیت است که ما می‌ت وانیم متجاوز را شکست دهیم.

ولودیمیر زلنسکی با اعای اینکه توانایی‌ های رزمی اوکراین با روسیه متناسب است، مدعی شد: از حمایت‌ های اروپا تشکر می‌ کنیم. زمان رفع عدم اطمینان سیاسی مصنوعی در روابط اوکراین و اتحادیه اروپا فرا رسیده است. زمان تصمیم گیری مثبت برای آغاز مذاکرات درباره عضویت کی‌ یف در این اتحادیه فرا رسیده است!

زلنسکی اظهار داشت که در دیدار با فون درلاین، محدودیت‌ های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا بر صادرات محصولات کشاورزی اوکراین را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

وی گفت که هر گونه محدودیت در صادرات کشورش غیرقابل قبول است؛ زیرا این امر توانایی‌ های روسیه را تقویت می‌ کند.

رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه انتظار دارد هر چه سریعتر تصمیمات قاطع اتحادیه اروپا اتخاذ و تمامی محدودیت های تجاری برداشته شود، افزود: دیدار با فون درلاین نشان داد که اراده سیاسی برای رفع محدودیت های تجاری وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر