کد خبر: 162656
A

جزئیات سرنگونی هواپیمای اختصاصی فرمانده واگنر که توسط ارتش پوتین/ عکس

بر اساس اعلام رسانه های روسی، هواپیمایی که حامل پریگوژین و ۹ سرنشین دیگر بوده یک جت کوچک برزیلی امبرار بوده است. جت Embraer Legacy ۶۰۰ با ریجستری RA-۰۲۷۹۵ که متعلق به یوگنی پرگوژین رهبر مزودران واگنر، در حوالی منطقه تور سقوط کرده است. این هواپیما بار ها در بلاروس هم روئیت شده بود.

جزئیات سرنگونی هواپیمای اختصاصی فرمانده واگنر که توسط ارتش پوتین/ عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بر اساس اعلام رسانه های روسی، هواپیمایی که حامل پریگوژین و ۹ سرنشین دیگر بوده یک جت کوچک برزیلی امبرار بوده است. جت Embraer Legacy ۶۰۰ با ریجستری RA-۰۲۷۹۵ که متعلق به یوگنی پرگوژین رهبر مزودران واگنر، در حوالی منطقه تور سقوط کرده است. این هواپیما بار ها در بلاروس هم روئیت شده بود.

Embraer Legacy ۶۰۰ یک جت تجاری مشتق شده از خانواده هواپیماهای جت تجاری Embraer ERJ ۱۴۵ است.

هواپیمای فرمانده مزدوران واگنر که ارتش پوتین منهدم کرد!/عکس

Legacy ۶۰۰ (نامگذاری بازار پس از سال ۲۰۰۵ اتخاذ شد) بر اساس مدل ERJ-۱۳۵ است. در سال ۲۰۰۰ در نمایشگاه هوایی فارنبرو با عنوان "میراث ۲۰۰۰" راه اندازی شد. Legacy ۱۳ مسافر را در سه بخش تقسیم شده برای ۳۰۵۰ مایل دریایی (۵۶۵۰ کیلومتر؛ ۳۵۱۰ مایل) یا ۸ مسافر برای ۳۴۵۰ مایل دریایی (۶۳۹۰ کیلومتر؛ ۳۹۷۰ مایل) حمل می کند. این خودرو از طریق مخازن سوخت اضافی در دم پشت محفظه بار و جلوی بال، بال‌ها و یک برنامه گسترده کاهش درگ، برد بیشتری دارد. دارای گواهینامه ارتفاع ۴۱۰۰۰ فوت (۱۲۰۰۰ متر) در مقابل ۳۷۰۰۰ فوت (۱۱۰۰۰ متر) برای پیکربندی خطوط هوایی است. شاتل Legacy می تواند ۱۹ تا ۳۷ صندلی در صندلی های سبک هواپیمایی اما بدون برد داشته باشد.

5903006

اولین پرواز در ژوئن ۲۰۰۰ با نمونه اولیه ERJ-۱۳۵ (PT-ZJA) انجام شد. همین هواپیما زمانی نمونه اولیه ERJ-۱۴۵ بود. بالهای جدید و فیرینگ جدید بال به بدنه اضافه شد، اما مخزن سوخت اضافی در دسترس نبود. مخازن سوخت بدنه جدید برای نمونه اولیه دوم (PT-XJO)، همراه با موتور و سیستم های اویونیک، که تنها در ۳۱ مارس ۲۰۰۱ پرواز کرد، آماده بودند. این دومین مدل امبرائر بود که دارای بالچه بود، زیرا اولین نمونه بر روی EMB- نصب شد. مدل نظامی ۱۴۵SA. مدل‌های وینگلت Embraer به دلیل سرعت طراحی بهینه‌شان، از نظر شکل و ساختار متفاوت بودند.

Legacy ۶۰۰ در قسمت بالایی جت های تجاری کوچک تا متوسط رقابت می کند و به عنوان یک هواپیمای "هوی جت" در نظر گرفته می شود. پیشرفت طراحی آن تقریباً برخلاف Canadair Challenger است. Legacy ۶۰۰ از خانواده جت های منطقه ای ERJ گرفته شده است، در حالی که Canadair Regional Jet توسط Bombardier از جت تجاری Challenger ساخته شده است. هر دو خط هواپیما رقیب هستند. امبرائر از آن زمان مجموعه گسترده ای از هواپیماهای تجاری، از مدل پایه Phenom ۱۰۰ تا Lineage ۱۰۰۰، یک نسخه بیزلینر از E۱۹۰ شرکت با ۱۰۰ صندلی را به بازار عرضه کرده است.

با کابین به روز شده Mark I EMB-۱۴۵، Legacy شامل کابین خلبان شیشه ای مجموعه Avionics Honeywell Primus Elite است.U.S. شرکت‌های هوانوردی خصوصی که جت‌های تجاری خانواده Legacy ۶۰۰ را برای اجاره ارائه می‌کنند شامل Embraer Executive Jet Services، Clay Lacy Aviation، ExcelAire، Aircraft Services Group و Jet Edge International هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر