کد خبر: 172187
A

رئیس سابق موساد: با عملیات نظامی، اسیران باز نمی‌گردند/ معاریو: ارتش ما توان پیروزی ندارد

درحالی که رئیس اسبق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به "موساد" اذعان کرد که این رژیم نخواهد توانست اسیران خود در نزد مقاومت فلسطین را از طریق عملیات ویژه نظامی آزاد کند، روزنامه صهیونیستی "معاریو" نیز به نوبه خود تاکید کرد که ارتش این رژیم از کارآمدی در نوار غزه برخوردار نیست و توان پیروزی ندارد.

رئیس سابق موساد: با عملیات نظامی، اسیران باز نمی‌گردند/ معاریو: ارتش ما توان پیروزی ندارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، «تامیر باردو» رئیس اسبق موساد اذعان کرد: ما شاید در بازگرداندن یک یا دو اسیر در جریان عملیات ویژه موفق باشیم اما موفق به برگرداندن همه اسیران نخواهیم شد و نظامیان ما در جریان عملیات آزادکردن آنها از دست خواهند رفت.

مقاومت فلسطین پیش از این تاکید کرده است که ارتش رژیم صهیونیستی هرگز نخواهد توانست از طریق جنگ و تجاوزگری نظامی علیه نوار غزه اسیران خود در نزد مقاومت را آزاد کند و آنها فقط پس از برقراری آتش بس دائمی و در قالب قرارداد مبادله اسیران با شروط مقاومت آزاد خواهند شد.

همزمان روزنامه صهیونیستی معاریو امروز نوشت: تحلیلگران نظامی در شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل واقعیت را برای اسرائیلی‌ها نمی‌گویند. این شعار که ارتش ما قوی است و توان مقابله با هر تهدیدی را داراست، دروغی است که به خودمان تحویل می دهیم.

این رسانه اسرائیل اذعان کرد: بیش از دو ماه گذشته است و ارتش اسرائیل در غزه کاری از پیش نبرده است. این در شرایطی است که محدودیت بین المللی یا داخلی برای آن وجود ندارد.

معاریو گزارش داد: سال‌هاست که خواهان دادن فرصت به ارتش برای تحقق پیروزی هستند، بله ما به ارتش فرصت دادیم نتیجه آن چه شد؟ ساده بگوییم، این ارتش توان یپروزی ندارد.

این در حالی است که ارتش اسرائیل در جریان نبرد با رزمندگان مقاومت در غزه تلفات سنگینی داده است و رسانه های صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کردند که براساس جدیدترین گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، سه نظامی در درگیری های زمینی در نوار غزه و یک نفر نیز در تصادف یک خودروی نظامی کشته شده است.

ارتش اسرائیل، سن نیروهای کشته شده خود را ۳۴ تا ۴۲ سال اعلام کرد.

براساس این گزارش، یک افسر عضو گردان ۸۱۱۱ نیز به شدت زخمی شده و حال وی وخیم است.

ارتش اسرائیل روز گذشته نیز شمار نظامیان کشته شده در عملیات زمینی در نوار غزه را ۱۰۲ و شمار کشته های خود از ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» را ۴۲۵ نفر اعلام کرده بود.

آمار و نام نظامیان کشته شده اسرائیل براساس دستور العمل و پس از صدور اجازه ویژه منتشر می شود و نام های اعلامی، ملاک آمار واقعی کشته شده ها نیست.

ارتش اسرائیل از آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته های نظامی خود را اعلام می کند، به نظر می رسد این کار را به علت شمار بالای تلفات نظامیان خود و ترس از واکنش ها در سطح داخلی در سرزمین های اشغالی انجام می دهد.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر