کد خبر: 179084
A

جان بولتون: ترامپ می‌تواند زمینه خروج آمریکا از ناتو را فراهم کند

کارشناسان معتقدند ترامپ همانطور که خروج آمریکا از بسیاری از توافقنامه‌ها و معاهدات بین‌المللی را امضا کرد، ممکن است از این پیمان ناتو نیز خارج شود.

جان بولتون: ترامپ می‌تواند زمینه خروج آمریکا از ناتو را فراهم کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ جان بولتون، دستیار سابق امنیت ملی ایالات متحده، گفت که فکر می‌کند ترامپ می‌تواند زمینه خروج آمریکا از ناتو را فراهم کند. 

ترامپ از پوتین خواست تا اگر اروپا هزینه‌های دفاعی ناتو را تامین نکند، به کشور‌های عضو این پیمان حمله کند و «هر کاری که می‌خواهد انجام دهد». این اظهارات ترامپ واکنش‌های منفی گسترده‌ای به دنبال داشت.

بولتون یادآور شد که در سال ۲۰۱۸، در نشست سران ناتو، ترامپ «به خروج این کشور از ائتلاف نزدیک شده بود.» به گفته این سیاستمدار، رییس‌جمهوری سابق از متحدان اروپایی انتقاد می‌کند که هزینه کمی برای دفاع جمعی صرف می‌کنند نه برای تقویت بلوک، بلکه برای یافتن بهانه‌ای برای خروج ایالات متحده از آن.

بولتون که یکی از افراطی‌ترین چهره‌های حزب جمهوری‌خواه است در مناصب مختلف دیپلماتیک از جمله معاونت کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه خدمت کرده است.

به باور کارشناسان ترامپ همانطور که خروج آمریکا از بسیاری از توافقنامه‌ها و معاهدات بین‌المللی را امضا کرد، ممکن است از این پیمان نیز خارج شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر