کد خبر: 180140
A

مردی با شنود همسرش بیش از یک و نیم میلیون دلار به جیب زد

مرد تگزاسی با استراق سمع از مکالمات همسرش با دستیابی به اطلاعات داخلی شرکت وی درباره معاملات بورس بیش از ۱.۷ میلیون دلار سود کرد.

مردی با شنود همسرش بیش از یک و نیم میلیون دلار به جیب زد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یک مرد تگزاسی را متهم کرده است که از طریق استراق سمع همسرش با دستیابی به اطلاعات داخلی شرکت و انجام معاملات نهانی به صورت غیرقانونی بیش از ۱.۷ میلیون دلار سود کرده است.

به گزارش بی بی سی، بنابر اعلام این نهاد که وظیفه نظارت و اجرای مقررات بازار سهام ایالات متحده را بر عهده دارد، تایلر لودن مکالمات همسرش را که مدیر ادغام در شرکت بریتیش پترولیوم (BP) است و در خانه کار می‌کرده، در مورد خرید شرکت تراول‌سنترز شنیده است. او پیش از آن‌که خبر توافق این شرکت با بی‌پی منتشر شود، ۴۶ هزار و ۴۵۰ سهم این شرکت را خریده و سپس با فروش آن‌ها بیش از ۱.۷ میلیون دلار سود به جیب زده است.

بنابر اعلام کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، اطلاعاتی که این مرد بر پایه آن‌ها معاملات را انجام داده، محرمانه بوده و در اختیار عموم قرار نداشته است. بنابر این معاملات لودن، معاملات نهانی (Insider Trading) محسوب می‌شود که غیر‌قانونی است.

منبع: فرارو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر