کد خبر: 127818
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۵۷؛

اعلام حرام بودن مصرف گوشت یخ زده

صفحات نخست دو روزنامه چاپ عصر اطلاعات و کیهان ۴۳ سال قبل امروز شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۵۷ به مصاحبه هاشم صباغیان علیه خاندان سلطلنت، یکساله شدن خدمت نظام وظیفه عمومی در روزنامه اطلاعات و در کیهان هشدار آیت الله طالقانی درباره آماده بودن حمله ساواک و سیا و اینکه مردم باید بدانند به چه چیزی رای می دهند و اینکه بر هر کس واجب است از حکومت و انتصابات آن انتقاد کند‌ برجسته شده است. اما یک تیتر و خبر در هر دو روزنامه اشتراک‌ دارد و آن نقل قولی از رهبر انقلاب مبنی بر حرام بودن گوشت یخ زده است . گزارش آن را می خوانیم

اعلام حرام بودن مصرف گوشت یخ زده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحات نخست دو روزنامه چاپ عصر اطلاعات و کیهان ۴۳ سال قبل امروز شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۵۷ را می بینید که از جمله خبرها و تیترهای مهم امروز این دو جریده میتوان به فاش شدن جزئیات غارتگری شاه و خاندان سلطنت از سوی هاشم صباغیان معاون نخست وزیر و تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر، یکساله شدن خدمت نظام وظیفه عمومی در روزنامه اطلاعات و در کیهان هشدار آیت الله طالقانی درباره آماده بودن حمله ساواک و سیا و اینکه مردم باید بدانند به چه چیزی رای می دهند و اینکه بر هر کس واجب است از حکومت و انتصابات آن انتقاد کند‌ برجسته شده است. اما یک تیتر و خبر در هر دو روزنامه اشتراک‌ دارد و آن نقل قولی از رهبر انقلاب مبنی بر حرام بودن گوشت یخ زده است که متن کامل خبر را به نقل از روزنامه اطلاعات یکبار دیگر مرور می کنیم.

IMG_20220303_075458_799

اطلاعیه کمیته امام؛

جناب آقای نخست وزیر ایدالله تعالی؛

لازم است جنابعالی به مقامات مربوطه دستور دهید از ورود گوشتهای یخ زده و مصرف کردن آن ها به شدت جلوگیری شود. و آن چه از این نوع گوشتها موجود است از بین برود زیرا آنها نجس و حرام است. و مردم نیز حق استفاده از آنها را به عنوان خوراک ندارند و می توانند به مصارف کشاورزی مانند کود زمین برسانند.

روح الله الموسوی الخمینی

سوم ربیع الثانی ۹۹- ۱۱ اسفند ۵۷

خبرنگار اطلاعات گزارش میدهد که از دو سال قبل خرید گوشت یخ زده از خارج کاهش یافته و در سالجاری قرارداد خرید یخ زده انجام نشده و تاکنون از محل ذخیره ها مصرف داخلی تامین شده است. میزان موجودی گوشت یخ زده کمتر از ۲۰ هزار تن میباشد و دلیل نخریدن گوشت سال جاری مربوط به افزایش قیمتهایی است که دولت استرالیا قائل شده است.

در ضمن مصرف داخلی گوشت یخ زده روزانه ۲۵۰ تن در کشور است که حدود ۱۸۰ تن آن در تهران و ۲۰ تن در اصفهان و بقیه در سایر شهرستانهای کشور توزیع شده است. 

IMG_20220303_074858_108

در گزارش خبرنگار ما اضافه شده است که برای مصرف و کبابی ها نیز سالانه ۲ هزار تن راسته یخ زده از خارج وارد کشور می شده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

IMG_20220303_075502_102

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر