کد خبر: 133554
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۶۰؛

ماجرای توقیف ۶ نشریه آرمان ملت، انقلاب اسلامی، جبهه ملی، میزان توسط دادستانی

بررسی تیترها و گزارش های مهم روزنامه های ۱۹ خرداد ۱۳۶۰ در دیدبان تاریخ

ماجرای توقیف ۶ نشریه آرمان ملت، انقلاب اسلامی، جبهه ملی، میزان  توسط دادستانی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ۱۹ خرداد سال ۱۳۶۰ است، روزهای پرالتهابی را می گذرانیم و روزهای ملتهب تری در پیش است. صفحه نخست سه روزنامه معروف اطلاعات، کیهان و جمهوری اسلامی این روز را مشاهده می کنید.  تیترهای اصلی و سوتیترهای هر سه جریده اختصاص دارد به سخنان مهم امام امت درباره رویدادهای سیاسی روز و زد و خوردها میان مردم و مخالفین نظام. 

اما یک خبر دیگر هم در این نشریات منتشر شده و آن اطلاعیه اسدالله لاجوردی دادستان انقلاب مرکز درباره توقیف ۶ روزنامه سراسری خطاب به امت ایران است. متن این نامه را از روزنامه اطلاعات امروز با هم می بینیم و می خوانیم؛

بسمه‌تعالی

امت قهرمان و متعهد ایران

نظر به این‌که روزنامه‌های آرمان ملت، انقلاب اسلامی، جبهه ملی، میزان با نشر مقالات تشنج‌زا و مخل به مبانی اسلامی و حقوق عمومی جامعه نوپا و انقلابی مردم مسلمان ایران بالاخص در زمان جنگ با ایجاد جو مسموم و اختلاف‌انگیز موجب اعتراض و شکایت اقشار مختلف مردم شده‌اند و هیات سه‌نفره حل اختلاف نیز تخلف آن‌ها را محرز دانسته، لذا تا اطلاع ثانوی روزنامه‌های فوق‌الذکر توقیف و موضوع تحت رسیدگی و پیگرد قانونی می‌باشد. ضمنا نشریات «نامه مردم»، و «عدالت» که در حال توطئه خزنده علیه جمهوری اسلامی و مبانی مقدس اسلام می‌باشند نیز تا اطلاع ثانوی توقیف می‌باشند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر