کد خبر: 126251
A

امام جمعه کرج: لیبرال دموکراسی تمام شده؛ انقلاب اسلامی جای هویت از بین رفته غرب را پر می کند

امام جمعه کرج گفت: لیبرال دموکراسی تمام شده و به فضل خدا انقلاب اسلامی به سرعت و قدرت ولی نرم جای هویت از بین رفته غرب را پر می کند که نشان می دهد انقلاب زنده است و به پیش می رود.

امام جمعه کرج: لیبرال دموکراسی تمام شده؛ انقلاب اسلامی جای هویت از بین رفته غرب را پر می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: مردم علیرغم تمام محدودیت ها در راهپیمایی امروز بار دیگر نشان دادند که انقلاب زنده است و پرتوان و بالنده به مسیر خود تا مقصد نهایی ادامه می دهد.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تبریک اعیاد پیش رو و پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به اتفاقات مهم هفته پیش روی، ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع)، افزود: ۲۳ بهمن ماه نیز مصادف با ۱۰ رجب و ولادت امام جواد (ع) است که یکی از ویژگی های این حضرت شبیه به حضرت موسی (ع) و در بیانی دیگر شبیه به حضرت عیسی (ع) است.

وی در بررسی دوران این حضرت به جهت سختی دوران امامت این امام، تصریح کرد: امام جواد (ع) در طول ۱۷ سال امامت خود با سه جبهه طواغیت بنی عباس، مامون و معتصم درگیر بود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز همچنین با بیان اینکه این حضرت با انحرافات فکری زیادی مواجه بود، گفت: دشمنان دائم با سوالات و شبهه افکنی برای حضرت ایجاد مزاحمت می کردند ولی امام این دوران را با سعه صدر مدیریت کرد.

وی ۲۸ رجب را نیز سالگرد بانوی وفا و صبر حضرت زینب کبری دانست و افزود: فضیلتی که از این بانو مطابق با مناسبات روز است جهاد تبیین و روشنگری است که اگر خطبه های این بانو نبود حماسه کربلا ناقص می ماند.

آیت الله حسینی همدانی مساله تبیین و جلوگیری از تحریف را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: که مقام معظم رهبری هم چند روز پیش در دیدار با ارتشیان به آن تاکید کردند.

وی گفت: ایشان در دهه ۸۰ مواردی را مطرح کردند که در یک دهه آینده به مشکل و گرفتاری نخورید و گفتند متاسفانه آفت هایی در دهه ۹۰ داریم که در اثر این مشکلات است.

وی به دیدار رهبر در سال ۹۵ با شعرای آیینی اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند جمهوری اسلامی نیازمندی هایی دارد که باید آن را تامین کنیم که مهمتری آن نیازمندی های تبیینی است .

جهاد تبیین روشی برای شناساندن امام خمینی (ره) به جوانان است

امام جمعه کرج اضافه کرد: امروز باید مکتب انقلاب و ارزش ها و روش های پیاده سازی آن برای نسل جوان تبیین شود و در حالیکه در بعضی موارد قدیمی تر ها آن را فراموش کرده اند و جهاد تبیین یکی از روش هایش شناساندن شخصیت امام و راه امام است.

وی گفت: برای عموم مردم به خصوص نسل جوان که رهبر فرموده اند مواضع امام باید به صورت واضح و روشن تبیین شود و این ملاک راه و خط امام و صراط مستقیم انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه در روزهای انقلاب قرار داریم، تصریح کرد: امام راحل پیش از اینکه در فلسفه و فقه قوی و سرآمد باشد، در دو بخش عرفان نظری و عملی استاد درجه یک بود.

وی افزود: ایشان نوشته های عرفانی زیادی داشت بطوریکه در سن ۲۷ سالگی کتابی نوشت که علامه فرموده که در مباحث معرفتی و فتوحات امام استاد بوده به طوریکه من در سن ۶۰ سالگی نتوانستم چنین کاری کنم.

وی گفت: امام خمینی در عین زهد و زاهد بودن بی رغبت به دنیا بود ضمن اینکه مبارز با طاغوت بود، ساکت و کم حرف بود ولی با بصیرت عمیق به موقع تصمیم می گرفت و با کودکان بازی می کند و با اطرافیان رافت و رحمت داشت.

حسینی همدانی افزود: هیبت و نور الهی داشت ولی بر سر حاکمان قلدر با قدرت فریاد می کشید و ما شاگردان روح الله از او یاد گرفته ایم که هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم.

وی تصریح کرد: امام برای اداره زندگی انسانی که چند بعدی است نسخه جامعی تجویز می کرد که همان اسلام است زیرا اسلام جامع نگر است و می فرمود اسلام برای انسان تز دارد و می خواهد انسان را انسانی جامع بسازد.

دشمنان تهاجم رسانه ای ترکیبی برای ما به راه انداخته اند

وی با بیان اینکه بحث معرفی امام باید جدی گرفته شود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن تهاجم رسانه ای ترکیبی برای ما به راه انداخته و بحث رسانه را مهم دانستند که جوانان باید با آتش به اختیار طراحی و با ایده های نو فضا را تغییر دهند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: باید به وسط میدان بیاید و از فضاها به خوبی استفاده کنید و برای حضور در میدان جنگ رسانه ای شناخت میدان خودی و آرایش جنگ دشمن و تاکتیک های دشمن را به خوبی یاد بگیرید.

وی افزود: دشمن می خواهد عناصر ملی خود را نادیده بگیریم تا بتواند بار دیگر بر ما سلطه بگیرد و استقلال ما را بر هم زند ولی موشک جدیدی که توسط سپاه رونمایی شد چشم دشمن را کور کرد.

وی مهمترین سیاست رسانه ای دشمن را مایوس سازی مردم و جامعه دانست و اظهار داشت: باید حمله پیش دستانه و شناخت موقعیت و اقدام در لحظه مهمترین کار رسانه امروز است و بچه های حزب اللهی در رسانه امروز باید به موقع عمل کنند.

حسینی همدانی گفت: از ابتدای انقلاب دائم در معرض دشمنی های مختلف قرار گرفته و در بعضی مواقع سخن از تمام شدن انقلاب زدند ولی آنچه که بروز کرده و تمام شده تمدن غرب و غرب گرایی است.

وی افزود: لیبرال دموکراسی تمام شده و به فضل خدا انقلاب اسلامی به سرعت و قدرت ولی نرم جای هویت از بین رفته غرب را پر می کند که نشان می دهد انقلاب زنده است و به پیش می رود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز به بیانیه گام دوم و گذشت سه سال از آن اشاره و اظهار داشت: در این سه سال اگر نمایشگاه و حرکتی در مسیر فعالیت های ایجابی که در این استان داشته اند، ارایه دهند.

وی گفت: مذاکرات هم کشوری که از برجام خارج شد اگر می خواهد حرفش شنیده شود باید قدمی درست بردارد و حسن نیت خود را نشان دهد و قدمی بردارد که تحریم های ظالمانه ای که خودشان اذعان دارند ظالمانه است را بردارند ولی باز هم اگر بردارند چون اعتمادی به آمریکا نداریم باید راستی آزمایی کنیم.

وی افزود: آمریکا هنوز از روی زیاده خواهی صحبت می کند و گفته اند خارج از مذاکرات تمام گزینه های آمریکا هنوز روی میز است که باید بدانند که اگر احمقی کنید قدرت و توان بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همیشه آماده برخورد جدی با شماست.

اجرای عدالت موجب آبادانی شهرها و بی نیازی کشورها می شود

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه سخنان خود به اصل بنیادین عدالت به خصوص عدالت اجتماعی آثار فراوانی برای اجتماع و فرد و حتی آثار تکمیلی دارد، اشاره کرد.

وی بیان داشت: به سبب عدالت برکت ها دوچندان می شود که یک اثر تکمیلی است بنابراین چیزی به اسم اجرای عدالت باعث عمران و آبادانی بلاد می شود و چیزی که شهرها را آباد می کند و کشورها را بی نیاز می کند اجرای عدالت است.

وی گفت: رفتار عادلانه و رعایت عدالت اجتماعی است که باعث می شود مردم بی نیاز شده و فقر از بین برود و عزت فردی و اجتماعی و ملی به وجود بیاید.

امام جمعه کرج اظهار داشت: رفتار عاقلانه نشانه عقل است و هر چه عاقلتر عادلتر است و رعایت عدالت تمام شئون را در برمی گیرد و بخش های مختلفی را در بر می گیرد مثل عدالت در گفتار و عدالت در رفتار است.

وی با عدالت و گفتار عادلانه پیامبر (ص) به نقل از امیرالمومنین (ع)، گفت: در آیه ۱۵۲ از سوره انعام آمده که «حق را بگویید هر چند به زیان خویشاوندانتان باشد».

وی افزود: در هیچ کاری انسان نباید از عدالت دست بکشد و مجوز چنین کاری را ندارد.

حسینی همدانی عدالت را در کسب و کار بسیار مهم دانست و اظهار داشت: بحث عدالت حتی در رفتار با حیوانات باید رعایت شود به طوریکه حضرت علی (ع) به عامل جمع آوری صدقات فرمود «چون امین تو اموال دولتی را بگیرد به او سفارش کند که ماده شتر و بچه شیرخوارش را از هم جدا نکند و شیر ماده را چندان ندوشد که اندک شود و به بچه اش زیان رسد».

وی گفت: تمام احکام اسلام شفا است و نگفته دارو است زیرا دارو بعضی مواقع اثر کرده یا نمی کند ولی شفا اثر قطعی دارد و درمان می کند.

امام جمعه کرج افزود: بعضی مواقع احکام الهی که شفاست در جامعه به صورت مرض بیان می شود که با توجه به اهمیتی که دین به عدالت دارد و بیان قرآن و عترت باید تلاش کنیم گفتمان رایج مردم بحث عدالت در تمام بخش ها باشد و همانطور که نماز نشانه مسلمانی است در جایی اگر عدالت رعایت نشد باید گفت که در آنجا مسلمانی نیست.

وی اظهار داشت: بعضی مواقع به اسم عدالت خواهی خلاف شرع و حرام انجام می شود که با عدالت منافات دارد و کسی می تواند به عدالت رفتار کند که او را خوب بشناسیم و نه از ظن خودش بگوید که عدالت خواهانه رفتار می کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: اگر کسی در روش و رفتارش عدالت را رعایت نکند و با ستم حتی در بیانش رفتار کند و از موضع عدالت خواهانه دروغ بگوید و ستم کند و حقوق مردم را ضایع کند و ویژه خواری کند و تصرف در بیت المال کند ولی در بیان از عدالت بگوید، این شخص آیا صادق است؟

وی با بیان اینکه صدق برادر عدل است، افزود: هفته گذشته به سه عامل تحقق عدالت اجتماعی اشاره شد که در این نوبت نیز به موانع تحقق عدالت اشاره شد که ستمکاری، ظلم پذیری، دنیا پذیری خواص، هزینه سنگین عدالت، فقدان عقلانیت و اخلاق و در بعضی موارد عدالت خواهی و انحراف از مسیر عدالت خواهی از موانع تحقق عدالت است.

حسینی همدانی اظهار داشت: اهل معرفت و سیر و سلوک به این آیه شریفه قرآن کریم توجه کنند که ابتدای سیر که با لغزه شروع می شود از آن برای بیداری بهره گرفته می شود و انسانی که خواب است راه را نمی بیند و بلند شدنش برای خدا باشد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم تمامش موعظه است ولی خداوند می فرماید من یک موعظه بیشتر ندارم و آن این است که برای خدا قیام کنید، گفت: خداوند یک موعظه بیشتر ندارد و آن ولایت امیرالمومنین علی (ع) است که آن را از دست ندهید و این ماه، ماه علی (ع) است.

امام جمعه کرج در پایان به ایام البیض و برگزاری مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع مجدد ویروس منحوس کرونا برگزاری این مراسم ممنوع شده ولی خودتان این مراسم را انجام دهید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر