کد خبر: 138077
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲ شهریور ۱۳۵۹؛

سیگار آزادی به بازار آمد!

روزنامه اطلاعات در ۴۲ سال قبل چنین روزی، یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۵۹ که در نوبت چاپ دوم و ۱۶ صفحه منتشر شده بود در خبری اختصاصی که به تیتر اول آن نیز تبدیل شده بود از اصلاح شدن قانون استخدام کشوری خبر داده و در خبرهایی دیگر به معرفی وزراء به مجلس توسط نخست وزیر رجائی، ۲۰ درصد ارزانتر شدن داروها، دستگیر وزیر مشاور ازهاری، به هلاکت رسیدن ۱۳۳ نفر در پاکسازی کامیاران، طرح ضربتی آموزش و پرورش برای ثبت نام دانش آموزان و درخواست ایران از شوروی برای تعطیلی کنسولگری آن کشور در رشت پرداخته است.

سیگار آزادی به بازار آمد!

به گزارش دیدبان تاریخ؛ روزنامه اطلاعات در ۴۲ سال قبل چنین روزی، یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۵۹ که در نوبت چاپ دوم و ۱۶ صفحه منتشر شده بود در خبری اختصاصی که به تیتر اول آن نیز تبدیل شده بود از اصلاح شدن قانون استخدام کشوری خبر داده و در خبرهایی دیگر به معرفی وزراء به مجلس توسط نخست وزیر رجائی، ۲۰ درصد ارزانتر شدن داروها، دستگیر وزیر مشاور ازهاری، به هلاکت رسیدن ۱۳۳ نفر در پاکسازی کامیاران، طرح ضربتی آموزش و پرورش برای ثبت نام دانش آموزان و درخواست ایران از شوروی برای تعطیلی کنسولگری آن کشور در رشت پرداخته است. 

photo_2022-08-23_17-57-56

روزنامه را ورق زده و به صفحه دوم می رویم به خبری با عنوان "سیگار آزادی به بازار آمد" روبرو میشویم که برای این شماره دیدبان تاریخ متن کامل این خبر را انتخاب کرده ایم که بدین شرح است؛

سیگار جدید شرکت دخانیات به نام "آزادی" از امروز به بازار آمد. مهندس هنربخش مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در گفتگویی با اطلاعات ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت؛ در گذشته حدود نصف سیگار مصرفی کشور را سیگارهای خارجی تشکیل می داد، با قطع ورود سیگار خارجی، دخانیات ایران روزانه ۵۰ تا ۵۵ میلیون نخ سیگار در ۱۳ نوع با فیلتر و بدون فیلتر تولید می کرد و برای رفع کمبود موجود در بازار مدتی پیش تصمیم به تهیه و عرضه سیگار جدیدی به نام آزادی گرفت که به قیمت ۶۰ ریال در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. 

مدیر عامل دخانیات افزود؛ امیدواریم ظرف یکماه و نیم آینده میزان عرضه سیگار را به میزان مصرف برسانیم و به این ترتیب بازار سیاه سیگار را از بین ببریم.

photo_2022-08-23_17-57-57

شرکت دخانیات امروز به همین‌ مناسبت در اطلاعیه ای اعلام کرد؛

پس از چندماه تلاش سیگار جدیدی به نام آزادی با کیفیت بسیار مرغوب تهیه شده است که به قیمت ۶۰ ریال (هر پاکت) عرضه میشود. از عموم مصرف کنندگان تقاضا میشود سیگار را در حد مصرف روزانه و به قیمت دولتی خریداری نمایند. 

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر