کد خبر: 142779
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۵۸؛

بیانیه انتقاد آمیز سندیکای مشترک کارکنان شرکت نفت بعلت عدم افشای قراردادهای نفتی

صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز روز سه شنبه ۱۵ آبان سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. عکس تعدادی از گروگان های آمریکایی و تصویری از جمعیت مردمی در جلوی درب سفارتخانه آمریکا در صفحه اول این روزنامه به چاپ رسیده است. نیم‌تای اول روزنامه به مهمترین رویداد اخیر اختصاص دارد و تیتر یک روزنامه هم به سخنان امام خمینی که شدیدا به امریکا و انگلیس اخطار کرده اند و گفته اند در ایران باز انقلاب است، انقلاب بزرگتر از اول. همچنین ایشان گفته اند باید شاه خائن و بختیار خائن را به ایران بازگردانند.

بیانیه انتقاد آمیز سندیکای مشترک کارکنان شرکت نفت بعلت عدم افشای قراردادهای نفتی

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز روز سه شنبه ۱۵ آبان سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. عکس تعدادی از گروگان های آمریکایی و تصویری از جمعیت مردمی در جلوی درب سفارتخانه آمریکا در صفحه اول این روزنامه به چاپ  رسیده است. نیم‌تای اول روزنامه به مهمترین رویداد اخیر اختصاص دارد و تیتر یک روزنامه هم به سخنان امام خمینی که شدیدا به امریکا و انگلیس اخطار کرده اند و گفته اند در ایران باز انقلاب است، انقلاب بزرگتر از اول. همچنین ایشان گفته اند باید شاه خائن و بختیار خائن را به ایران بازگردانند. گویا اعلام نظر آمریکا درباره اشغال سفارتخانه این کشور در تهران هم امروز منتشر می شود. همچنین در خبری دیگر از خنثی شدن توطئه اشغال سفارت انگلستان خبر داریم و سید احمد خمینی هم در یک مصاحبه مطبوعاتی در سفارت اشغالی آمریکا گفته است جوانان دلیر ما لانه جاسوسی را تصرف کرده اند. در ضمن از شیراز و تبریز خبر می رسد دانشجویان مسلمان، کنسولگری آمریکا در این دو شهر را نیز اشغال کرده اند. روزنامه را ورق زده و به صفحات داخلی می رویم و به بیانیه  سندیکای مشترک کارکنان صنعت نفت بر می خوریم که از دولت موقت بعلت عدم افشای قراردادهای نفت انتقاد کرده اند. متن  کامل خبر فوق را در ادامه می خوانید؛

طی بیانیه ای از طرف سندیکای مشترک کارکنان صنعت نفت از دولت بعلت عدم افشای قراردادهای نفت انتقاد شد. سندیکای مشترک کارکنان‌ صنعت نفت در نشریه اخیر این سندیکا سکوت دولت در مورد افشای قراردادهای نفت چه در زمان شاه مخلوع و چه در حال حاضر را مورد انتقاد قرار داده و از دولت خواست که این قراردادها و اسامی طرفهای مورد معامله را در اختیار رسانه های گروهی قرار دهند. متن بیانیه این سندیکا از این قرار است؛

نزدیک به ۹ ماه از پیروزی انقلاب خونین ایران و به پایمردی مسلمانان راستین و دیگر مبارزین این مرز و بوم می گذرد و در این مدت موضع قاطع رهبر انقلاب چون کوهی استوار بر همه روشن گردیده است. اما مایه تاسف است که دولت موقت جمهوری اسلامی ایران و شورای انقلاب در بسیاری از موارد با سکوت خود، شک و ابهامی برای انقلابیون مسلمان بوجود آورده اند. یکی از این موارد عدم افشای قراردادهای نفتی یکطرفه بوده است که در زمان سلطنت خانمانسوز پهلوی با جهانخواران منعقد گردیده و به بوته فراموشی سپرده شده است. و در این مدت نحوه بستن قراردادها و بیلان فروش نفت در کشورهای طرف معامله مشخص نگردیده است. سندیکای مشترک کارکنان صنعت نفت ایران مصرا و با قاطعیت از دولت و خصوصا از وزیر نفت می خواهد هرچه زودتر قراردادهای گذشته و اخیر و طرف های مورد معامله بیلان فروش نفت را در اختیار رسانه های گروهی قرار دهد تا کارکنان صنعت نفت با خاطری آسوده تولید را ادامه دهند.

IMG_20221106_070813_387

متاسفانه در این صنعت به جای انجام گرفتن کارهای انقلابی مسائلی در حاشیه مطرح می شود تا افکار ما منحرف گردد و بدنبال واقعیات نرویم.

از کلیه هموطنان مسئول می خواهیم از دولت در این زمینه توضیح بخواهند که کنسرسیوم و دیگر کمپانیهای نفتی کارشان به کجا رسید و سرنوشت صدور نفت به چه مرحله ای پا گذاشته است؟

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر