کد خبر: 143171
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۵۸؛

دیدار نماینده ویژه پاپ با امام خمینی و اعتراض آمریکا به شوروی درباره عدم همکاری این کشور در آزادسازی گروگانها

تیتر اول روزنامه بامداد امروز در روز یکشنبه ۲۰ آبان سال ۱۳۵۸ به سخنان امام خمینی در دیدار با نماینده پاپ اختصاص دارد که گفته اند حاضریم شاه مخلوع را در حضور نمایندگان پاپ و حتی کارتر محاکمه کنیم و آقای کارتر ما را از مبارزه نترساند ما اهل مبارزه هستیم و اینکه ما نه از اقدام نظامی میترسیم و نه از محاصره اقتصادی‌. در این میان ۳۳ نفر از گروگانها از کارتر خواسته اند شاه مخلوع را به ایران برگرداند. کشف سه سند مهم در سفارت آمریکا و توصیه شورای امنیت به ایران که خواسته است ایران گروگانها را آزاد کند و قطع ارتباط تلفنی بین ایران و آمریکا از سوی مخابرات ایران و بازداشت ۱۴ دانشجوی ایرانی در لس آنجلس توسط پلیس آمریکا اهم خبرهای صفحه اول این روزنامه هستند. اما خبر اعتراض آمریکا به شوروی درباره عدم همکاری این کشور با آمریکا در آزادی گروگانها که در نیم تای پایینی صفحه اول این روزنامه منتشر شده است را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که در ادامه متن کامل آنرا ملاحظه می فرمایید؛

دیدار نماینده ویژه پاپ با امام خمینی و اعتراض آمریکا به شوروی درباره عدم همکاری این کشور در آزادسازی
 گروگانها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر اول روزنامه بامداد امروز در روز یکشنبه ۲۰ آبان سال ۱۳۵۸ به سخنان امام خمینی در دیدار با نماینده پاپ اختصاص دارد که گفته اند حاضریم شاه مخلوع را در حضور نمایندگان پاپ و حتی کارتر محاکمه کنیم و آقای کارتر ما را از مبارزه نترساند ما اهل مبارزه هستیم و اینکه ما نه از اقدام نظامی میترسیم و نه از محاصره اقتصادی‌. در این میان ۳۳ نفر از گروگانها از کارتر خواسته اند شاه مخلوع را به ایران برگرداند. کشف سه سند مهم در سفارت آمریکا و توصیه شورای امنیت به ایران که خواسته است ایران گروگانها را آزاد کند و قطع ارتباط تلفنی بین ایران و آمریکا از سوی مخابرات ایران و بازداشت ۱۴ دانشجوی ایرانی در لس آنجلس توسط پلیس آمریکا اهم خبرهای صفحه اول این روزنامه هستند. اما خبر اعتراض آمریکا به شوروی درباره عدم همکاری این کشور با آمریکا در آزادی گروگانها که در نیم تای پایینی صفحه اول  این روزنامه منتشر شده است را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که در ادامه متن کامل آنرا ملاحظه می فرمایید؛

در ارتباط با اشغال سفارت امریکا در ایران، ایالات متحده به شوروی اعتراض کرد؛  آمریکا از شوروی خواست تا هیچ اقدامی برای بحرانی تر شدن اوضاع در ایران انجام ندهد.

IMG_20221111_160848_069

دولت آمریکا نسبت به تفسیرهایی که رسانه های همگانی شوروی درباره اشغال سفارت آمریکا نوشته اند به دولت شوروی اعتراض کرد. خبرگزاری فرانسه در این زمینه از واشنگتن گزارش داد ایالات متحده به دولت شوروی به خاطر تفسیری که از سوی رسانه های همگانی شوروی در مورد اشغال سفارتخانه آمریکا در تهران منتشر شده بود به دولت شوروی اعتراض کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که این اعتراضیه را اعلام کرد گفت حکومت کارتر قبلا موضع خود را برای شوروی روشن کرده بود و از مقام های شوروی خواست تا هیچ اقدامی برای بحرانی تر شدن اوضاع در ایران انجام ندهند. بنا به گزارش مفسران آمریکایی، اتحاد شوروی پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران هیچگونه اقدامی در جهت همکاری با ایالات متحده انجام نداده است.

IMG_20221111_160848_178

پراودا و ایران؛

در مورد گزارش مطبوعات شوروی، خبرگزاری فرانسه از مسکو گزارش داد روزنامه پراودا که به چاپ تلگرام های تبریک احزاب کمونیست خارجی به مناسبت سیصد و دومین سالگرد انقلاب اکتبر ادامه می دهد شنبه گذشته مهمترین بخش روزنامه خود را به تلگرام حزب کمونیست ایران اختصاص داد. در این تلگرام به ویژه در این مورد تاکید شده که شوروی با اعلام موافقت درباره عدم مداخله در مورد مسائل ایران که باعث شد امپریالیسم آمریکا نتواند در برابر ملت ایران شدت عمل نشان دهد عملا از انقلاب ایران قویا حمایت کرده است. در ضمن با تایید نقش امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب در این پیغام آمده است که در حال حاضر انقلاب ایران یکی از مهمترین و نیز دشوارترین مراحل خود را می گذراند و نیز تاکید شده که نیروهای ضدانقلاب، امپریالیسم و صهیونیسم از تمام امکانات برای ایجاد توطئه بر علیه انقلاب ایران استفاده می کنند و توصیه شده که همه نیروهای ضدامپریالیستی دنیا برای دفاع از منافع کارگران متحد شوند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر