کد خبر: 156386
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۵۸؛

حمله مسلحانه به منزل آیت الله منتظری خنثی شد

استقرار ارتش و پاسداران در خرمشهر و آبادان تیتری است که کیهان ۱۲ صفحه ای امروز، شنبه ۱۲ خرداد سال ۱۳۵۸ برای خود برگزیده است. کیهان در این زمینه نوشته است که پادوهای استعمار و استبداد و حکومت فاسد و ساواکیهای چپ نما عامل توطئه هستند و یک جبهه تشکیل داده اند تا مردم را روبروی هم قرار دهند. دفتر امام خمینی هم در اطلاعیه ای اعلام داشته ملاقاتهای عمومی و خصوصی امام یک هفته لغو شده است. ضمنا آیت الله طالقانی در یک مصاحبه تلویزیونی گفته اند، روحانیت قصد احراز ریاست جمهوری را ندارد و در پیامی به مردم خوزستان ذکر کرده اند که در نظام اصیل اسلامی حقوق هیچکس نادیده گرفته نخواهد شد. دکتر ابراهیم یزدی وزیر امورخارجه هم گفته است سیاست خارجی ایران بر اصل بی صرفی و عدم تعهد است و تغییر نام خلیج فارس یک توطئه است. وی همچنین ذکر کرده که اگر آمریکا در امور داخلی ایران مداخله کند روابط ایران با آن کشور قطع میشود‌. اما خبری با تیتر و عنوان حمله مسلحانه به منزل آیت الله منتظری در نیم‌تای پایینی این صفحه کیهان‌ به چشم‌ می آید که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

حمله مسلحانه به منزل آیت الله منتظری خنثی شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ استقرار ارتش و پاسداران در خرمشهر و آبادان تیتری است که کیهان ۱۲ صفحه ای امروز، شنبه ۱۲ خرداد سال ۱۳۵۸ برای خود برگزیده است. کیهان در این زمینه نوشته است که پادوهای استعمار و  استبداد و حکومت فاسد و ساواکیهای چپ نما عامل توطئه هستند و یک جبهه تشکیل داده اند تا مردم را روبروی هم قرار دهند. دفتر امام خمینی هم در اطلاعیه ای اعلام داشته ملاقاتهای عمومی و خصوصی امام یک هفته لغو شده است. ضمنا آیت الله طالقانی در یک مصاحبه تلویزیونی گفته اند، روحانیت قصد احراز ریاست جمهوری را ندارد و در پیامی به مردم خوزستان ذکر کرده اند که در نظام اصیل اسلامی حقوق هیچکس نادیده گرفته نخواهد شد. دکتر ابراهیم یزدی وزیر امورخارجه هم گفته است سیاست خارجی ایران بر اصل بی صرفی و عدم تعهد است و تغییر نام خلیج فارس یک توطئه است. وی همچنین ذکر کرده که اگر آمریکا در امور داخلی ایران مداخله کند روابط ایران با آن کشور قطع میشود‌. اما خبری با تیتر و عنوان حمله مسلحانه به منزل آیت الله منتظری در نیم‌تای پایینی این صفحه کیهان‌ به چشم‌ می آید که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

photo_2023-06-02_13-14-50

بموجب گزارش رسیده از قم، ساعت ۱۱ شب گذشته پنج نفر از افراد مسلح به منزل آیت الله منتظری حمله کردند. حمله کنندگان از طریق پشت بام‌ سعی داشتند به داخل منزل نفوذ کنند ولی در اثر هوشیاری پاسداران انقلاب، حمله کنندگان نتوانستند به داخل منزل وارد شوند و حمله آنها خنثی گردید. افراد مسلح که به وسایل آتش زا هم‌ مجهز بودند پس از شکست در توطئه خود قصد فرار داشتند.

photo_2023-06-02_13-14-59

 پاسداران موفق شدند یکی از این افراد مسلح را دستگیر سازند ولی چهار نفر بقیه موفق به فرار شدند. بقرار اطلاع رسیده از قم، بازجویی از شخص دستگیر شده آغاز شده است. 

گفته می شود دلیل همراه داشتن وسایل آتش زا این بوده است در صورتی که نتوانند  وظیفه خود را عملی سازند منزل آیت الله منتظری را به آتش بکشند. 

با دستگیری یکی از مهاجمان، انتظار می رود مسائل عمده در رابطه با توطئه های ترور شخصیت‌های مذهبی به زودی روشن شود. 

هنوز اطلاع دقیقی از مشخصات مهاجمین و شخص دستگیر شده از قم واصل نشده است. 

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر