کد خبر: 156980
A
گزارش دیدبان تاریخ؛

تلاش فیروز نادری برای راه اندازی مجهزترین ایستگاه زمینی جهان در ایران ۴۵ سال پیش

نادری در گفت و گویی که شهریور ماه سال 1357 به عنوان مدیر امور فنی مرکز سنجش از دور، با روزنامه «رستاخیز» داشته عنوان کرده است که تا دو سال دیگر یعنی سال 1359، مجهزترین ایستگاه زمینی جهان برای دریافت مستقیم تصاویر ماهواره‌های منابع طبیعی در ایران به کار خواهد افتاد. به گفته این دانشمند، این ایستگاه در شاهدشت کرج قرار دارد و می‌تواند تصاویری را که ماهواره‌های بررسی منابع طبیعی لندست در حین عبور از فراز ایران بر می‌دارند، مستقیما دریافت کنند.

تلاش فیروز نادری برای راه اندازی مجهزترین ایستگاه زمینی جهان در ایران ۴۵ سال پیش

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛  دکتر فیروز نادری، دانشمند ایرانی در ۷۷ سالگی درگذشت. نادری زادهٔ ۵ فروردین ۱۳۲۵ معاون پیشین مدیرکل تنظیم راهبردهای آزمایشگاه پیش‌رانش جت در ناسا و مدیرکل اکتشافات منظومهٔ شمسی (از ۱۵ اوت ۲۰۱۱) بوده‌است. او در فوریه سال ۲۰۱۶ بازنشسته شده بود.

او که معاون پیشین مدیرکل «آزمایشگاه پیش‌رانش جت» در ناسا بود، توانست پس از تصدی پست مدیریت برنامه‌های اکتشافات منظومه شمسی، ۳ ماموریت مهم از جمله پرتاب دو کاوشگر مریخ‌نورد «روح» و «فرصت» را با موفقیت به انجام برساند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ نادری در گفت و گویی که شهریور ماه سال 1357 به عنوان مدیر امور فنی مرکز سنجش از دور، با روزنامه «رستاخیز» داشته عنوان کرده است که تا دو سال دیگر یعنی سال 1359، مجهزترین ایستگاه زمینی جهان برای دریافت مستقیم تصاویر ماهواره‌های منابع طبیعی در ایران به کار خواهد افتاد. به گفته این دانشمند، این ایستگاه در شاهدشت کرج قرار دارد و می‌تواند تصاویری را که ماهواره‌های بررسی منابع طبیعی لندست در حین عبور از فراز ایران بر می‌دارند، مستقیما دریافت کنند.

photo_2023-06-10_13-45-20

منبع: سایت دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر