کد خبر: 162639
A
۲۶ سال پیش چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از نگرانی معاون وزیر اطلاعات از فشار اطرافیان خاتمی برای متلاشی کردن مدیریت این وزارتخانه

هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۱ شهریور سال ۱۳۷۶، نگرانی پورفلاح، معاون وزیر اطلاعات وقت از فشار اطرافیان خاتمی برای متلاشی کردن مجموعه مدیریت فعلی وزارت اطلاعات را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از نگرانی معاون وزیر اطلاعات از فشار اطرافیان خاتمی برای متلاشی کردن مدیریت این وزارتخانه

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۱ شهریور سال ۱۳۷۶، نگرانی پورفلاح، معاون وزیر اطلاعات وقت از فشار اطرافیان خاتمی برای متلاشی کردن مجموعه مدیریت فعلی وزارت اطلاعات را روایت کرده است.

به گزارش دیده‌بان ایران، هاشمی رفسنجانی نوشته است:

...بعد از جلسه مجمع تشخیص مصلحت با دکتر حسن روحانی در مورد پذیرش ادامه کارش در شورایعالی امنیت ملی صحبت کردیم که تشویق کردم بماند‌. 

ظهر محسن آمد و گفت دولتی ها برای پذیرفتن شغلی پیگیری می کنند که مایل نیست بپذیرد و در حد رئیس هیأت مدیره مترو بپذیرد. چهارسالی عضو هیات مدیره بود‌. 

عصر مرتضی الویری آمد از ترکیب ستاد اقتصادی آقای خاتمی اظهار نگرانی کرد و گفت ترکیبی از گروههای مختلف گذاشته و سهم داده اند گفت مطلع شده آقای خاتمی اسم او را هم به رهبری برای سازمان برنامه و بودجه داده و ایشان رد کرده اند و از این جهت ناراحت بود گفتم نشنیده ام‌.

آقای پورفلاح معاون وزیر اطلاعات آمد بولتن های جدید و مطالب به کلی سری را آورد و از اینکه با فشار اطرافیان آقای خاتمی مجموعه مدیریت فعلی وزارت اطلاعات متلاشی شود اظهار نگرانی کرد و گفت از دفتر آقای خاتمی با انتخاب رئیس دفتر مورد نظر آقای دری مخالفت شده و نیز فشار است که او، مصطفی پورمحمدی و سعید اسلامی نیز عوض شوند.از سوءاستفاده از اطلاعات موجود در معاونت ویژه درباره شخصیت‌ها و نیز از تضعیف رهبری با توجه به وضع دفتر ایشان و رنجیدن تعدادی از علما و طیف راست از ایشان به خاطر کوتاه آمدن در مقابل جناح چپ و عدم وفاداری جناح چپ به ایشان و برنامه هایی که برای انتخابات خبرگان دارند اظهار نگرانی کرد و گفت حتی گروه آقای ری شهری هم به شدت رنجیده اند و به جناح چپ نزدیک شده اند. 

آقای رضا امراللهی رئیس سازمان انرژی اتمی آمد از اینکه آقای خاتمی نمی خواهد به او حکم بدهد ناراحت است و احساس می کند رهبری مخالفت کرده اند از من خواست کمک کنم.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر